SR500 Bug-style

Ik zou de zithoogte van het frame wel aanpassen om de verhouding goed uit te laten komen.
Deel vanaf de tank naar het schokbrekerpunt.
Kortere schokbrekers er onder en je bent helemaal op de juiste hoogte.
Voorkant van de tank iets omhoog en je komt dan met het smalle achterkantje ook goed uit.

pl01lm8.png
 
Ik ben er ook nog niet uit met de tank. De tank die erbij zat, schijnt een of ander duister Kreidler-tankje te zijn of zoiets, maar ik vind de achterkant nog niet zo geslaagd. Staat een beetje ver van de toptube/olietank af.

tankje voor iets omhoog, sluit ie achter beter aan. Tank moet blijven, anders hoe duur??
 
@ Cooperboy: lowerd seatrail was zowiezo al in de planning, maar daar begin ik pas aan als ik het blok erin heb hangen; eerst eens zien hoe deze veren zich dan verhouden. En anders komt mijn zadeltje (ik héb me toch iets moois in gedachten.......moet alleen nog 'ff' leren kloppen....) er ook niet mooi op te staan.

@ Primatendrek: verhaal gaat niet helemaal op; hij is vanachter te smal om volledig over de toptube (= tevens olietank, dus behoorlijk dikkig) te vallen. Als ik'm niet gebruik, ben je de eerste die mag gaan bieden _O-
 
Laatst bewerkt:
cool projectje,ga ik zeker volgen!!
achterkant v/h tankje zou je mischien een klein stukje plaat bij aan kunnen zetten tank iets verlengen zeg maar.
 
Een (ander) leuk tankje zoeken gaat waarschijnlijk nog niet zo'n makkelijke klus worden. De toptube (tevens olietank) is nl. een dikke 8 cm breed. De tunnel van (bijvoorbeeld) een sportstertank is maar 6. En aangezien ik de tank misschien gedeeltelijk óver de toptube wil laten vallen, zullen daar dus wat aanpassingswerkzaamheden moeten plaatsvinden.

Erop zetten is geen optie, staat als een vlag op modderschip:

full


 
Hier het tunnelprobleem:

full


Daar moet dus serieus wat las en knipwerk verricht worden als je dat pas wil maken. Ik struin eerst nog maar een tijdje rond voor ik een mooie, passende tank kan vinden, en anders gaat gewoon dat grijze ding erop (hoewel daar volgens mij een kilo of 2 plamuur tegenaangeplakt zit, 'ding is loodzwaar).
Wel jammer van die sportster; ik vind ondanks het wat uitgekauwde concept de vorm nog steeds top staan op dit soort fietsen.

Wel ben ik inmiddels een setje pookjes rijker (rem- en schakelpook waren ook spoorloos), mda een mede MF-lid. Nu nog een leuk zadeltje rammen uit een plaatje ijzer, een paar lagertjes hier en daar en wie weet gaan we het nog redden ook, dit jaar....


Als iemand nog een goedkoop adresje weet voor een Ixus 65 of 900 hou ik me aanbevolen.
 
Je kan het op twee manieren oplossen.
1. tunnel van tankje aanpasen
2. tube aanpassen
Dit laatste heb ik wel vaker gezien.
De wangen van de tube wegslijpen waar nodig, vervolgens met een plaatje dicht lassen.

Maar de tank op de tube ziet er inderdaad niet uit.
 
Ik zou voor het andere tankje gaan....

................... daar begint het langzamerhand wel op te lijken.

Ik heb vanmiddag nog ff een Triumph tank gescoord, maar da's (helaas) ook geen gezicht; te groot. En da's jammer, want de tunnel was wél weer goed, om over de kleurstelling maar te zwijgen; écht goed gebruikt met een paar kleine deukje en iets van 4 verschillende kleuren verf in verschillende stadia van decomposium. Zonder roest.

Helaas.
 
................... daar begint het langzamerhand wel op te lijken.

Ik heb vanmiddag nog ff een Triumph tank gescoord, maar da's (helaas) ook geen gezicht; te groot. En da's jammer, want de tunnel was wél weer goed, om over de kleurstelling maar te zwijgen; écht goed gebruikt met een paar kleine deukje en iets van 4 verschillende kleuren verf in verschillende stadia van decomposium. Zonder roest.

Helaas.

Vind dat "ronde"tankje ook niet verkeerd staan... wat is er mis mee?
 
In principe is er niks mis met dat tankje, alleen heb ik nog niet een 'klick' met dat ding.


Maar dat komt vanzelf wel; ik ben nl liever lui dan moe, en aangezien tankjes met een 8 cm tunnel héél dun gezaaid zijn zal het deze uiteindelijk wel worden (ben een beetje een miereneuker).
 
In principe is er niks mis met dat tankje, alleen heb ik nog niet een 'klick' met dat ding.


Maar dat komt vanzelf wel; ik ben nl liever lui dan moe, en aangezien tankjes met een 8 cm tunnel héél dun gezaaid zijn zal het deze uiteindelijk wel worden (ben een beetje een miereneuker).

Dan maak je een nieuwe tunnel in die sporty....
nog nooit gedaan maar vast wel te doen
 
Even over dat tankje, Roukema motorsloop in wormerveer heeft nog een Shell van een sportstertank liggen.
Dus gewoon een tankje zonder bodem, vindt je een tank niet mooi gooi je gewoon die sportster shell er over heen :+
Hij past volgens mij ook over dat grijze ballonetje.

Bugeater, heb je misschien nog een balhoofd en kroonplaat set over voor een sr500.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
................... daar begint het langzamerhand wel op te lijken.

Ik heb vanmiddag nog ff een Triumph tank gescoord, maar da's (helaas) ook geen gezicht; te groot. En da's jammer, want de tunnel was wél weer goed, om over de kleurstelling maar te zwijgen; écht goed gebruikt met een paar kleine deukje en iets van 4 verschillende kleuren verf in verschillende stadia van decomposium. Zonder roest.

Helaas.

Hoor ik daar Bral-design??????????
 
bugs, zet nou gewoon de slijptol in die tank. even een andere tunnel maken en hopsakee klaar, met gewoon een tankie wat je niet snel op een andere fiets ziet.
Verkloot je het tankje, dan is dat leergeld en ga je gewoon in die sportie zagen.
 
full


Toch wel errug gewoontjes.....

Nee, ik denk da'k er wel uit ben; ik ga voor dat rare Kreidler-eitje.

 
Terug
Bovenaan Onderaan