side mount zelf maken

lock

Die hard MF'er
5 jul 2004
605
0
Den Haag
wie heeft er ervaring met het maken van sidemounts. en dan het liefst tekeningen of iets dergelijks of heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden.
 
deze heb ik zelf gemaakt, gewoon van wat strip. de bevestiging zit achter de schokbrekerbout en het boutje van de kettingkast en tegen het trillen nog een stangetje naar voren aan de achterbrug, daar even een moertje op gelast.
Gewoon eerst een mal maken van karton (is lekker makkelijk te bewerken) en dan namaken van staal. Gebruik wel minimaal 4mm dik anders is het te slap....suc6!
full
 
ziet er goed uit..

heb er ook al wel eens aan gedacht maar ik kan niet lassen enzo.
dus dan word het nog wel een probleem denk ik..

denk dat ik toch maar voor het kopen moet gaan.
 
Inderdaad, alleen even zien dat de plaat dik genoeg zodat je het gat kan verzinken en de bout toch nog genoeg materiaal heeft om vast te zitten.

Ik kan wel lassen (mig/mag, TIG ook maar geen toestel hier) en woon vlak tegen Maastricht. Dus je bent steeds welkom.
 
_O- Dat slaat dus nergens op. Leg eens 2 strips metaal op tafel tegen elkaar aan, dat kan je zo aan elkaar lassen, maar hoe wil je dat in godsnaam aan elkaar bouten??? :?


stukkie laten overlappen , gaatjes boren enz enz. Ziet er niet zo strak uit , maar als je niet kan lassen of niet t goede materiaal tot je beschikking hebt is t wel en optie.
als je maar kan rijden , toch?
 
Laatst bewerkt:
stukkie laten overlappen , gaatjes boren enz enz. Ziet er niet zo strak uit , maar als je niet kan lassen of niet t goede materiaal tot je beschikking hebt is t wel en optie.
als je maar kan rijden , toch?


als het overlapt zit het dus op elkaar en niet tegen elkaar..is dus niet hetzelfde.. wilde alleen maar aangeven dat niet alles wat gelast kan worden ook met bout en moer kan...
 
ziet er netjes uit.
wat was je ongeveer kwijt voor alles.
en heb je tekeningen of is dit allemaal uit het hoofd

Kost mij eigenlijk niets, ik maak dit soort dingen van wat ik nog heb liggen.
En nee ik heb geen tekening, maar dit is bijna het simpelste wat je kan maken.
Men neme een plaatje ijzer en tekend de kentekenplaat af en daarboven het model van het achterlicht, uitslijpen die handel of met decopeerzaag en dan een bevestiging maken van wat stripjes.
En klaar is truus!
 
Als je zo'n plaats hebt uitgezaagd/geslepen, kun je volstaan met een haakse beugel van de Gamma van zo'n 2 centometer breed, die je gewoon er aan vast bout. Paar gaatjes boren, een stuk ar af zagen en een groot gat voor aan de schokbrekerboet. Had ik zo gedaan bij mijn Intruder, en die is never losgetrild oid.
 
nu we het toch over het lassen hebben...

woont er iemand in regio zutphen/gelderland of regio utrecht ;)

die iets heel simpels kan lassen voor me??

ff snelle tekening..
het is een beugel voor een lamp ;)

lampbeugel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan