Je bent pas een ratbiker als...

cooperboy

MF veteraan
6 feb 2006
1.145
1
Zuid-Holland
Je bent een ratbiker als....

Je aan het geluid van de motor kunt horen wanneer je olie moet verversen

Je niets koopt wat op je motor past.

Je vindt dat je motor beter loopt als je er alleen op zit.

Je tegen je passagiers zegt dat 'als hij het rode gedeelte raakt kan ik nog 10 kilometer'.

Je je tekst oefent voordat de politie je aanhoudt. "Uitlaat? Hard?"

Je een expert bent in het 'identificeren van motoren aan alleen de koplampen' en...je blijft zeggen 'is dat een Harley achter me, het lijkt op een Harleylicht...oh het is een Honda'.

Je in de zijtassen kannen met olie bewaard.

Je van tevoren bedenkt welke onderdelen je meeneemt op lange ritten.

Je parkeerplaats is bedekt met een stukje vloerkleed van olie

Je ruimte moet maken voor je bed tussen alle reserve onderdelen in je huis

Je stopt met het ruimte maken voor je bed en op oude buddy's gaat slapen.

Je oude motoren koopt alleen om meer onderdelen te krijgen die je niet nodig hebt.

Mensen snuffelen in de lucht en vragen "welk luchtje draag je?"; je zegt "WD40"!

Je vrouw vraagt of ze een "non-motor dag" kan hebben voor haar verjaardag.

Je alle lokale slopers bij de voornaam kent (en die van hun honden).

Je deadline op je werk niet wordt gehaald omdat je die mail moet beantwoorden over kleurcodes voor een zwarte ratbike!

Er altijd olie aan je telefoon zit.

Je je motor wast met de hogedrukspuit en mensen zeggen "hij wordt niet meer schoon hoor"!

Je je motor nergens kunt parkeren of er komt wel weer een of andere ouwe je vertellen dat hij in de jaren '60 ook zo'n motor heeft gehad.

Je zo snel als je de linkerbaan oprijd er een stroom van Ducatie's aan je achterband hangt.

Als je een poging doet je persoonlijke snelheidsrecord te verbrekenis het enige waar je op let de oliedruk is en niet op de weg.

Je vriendin ook de olie druk in de gaten begint te houden!

Na een dag poetsen er achter komt dat hij smerig blijft.

En als je dan beslist om met de motor te gaan rijden probeer je zo veel mogelijk te remmen omdat je dan meer remstof op je wielen krijgt.

Bougies verwisselen met een lopende motor vind je niet meer gevaarlijk, maar juist leuk.

Het starten en afstellen om 01:00 uur 's-nachts niet meer vreemd vindt.

Telefoongesprekken tussen jou en je vrienden lijken meer op een uitwisseling van nummers dan woorden.

Je vindt de kentekenplaat nutteloos, maar wel een mooi detail.

Je realiseert je dat de achterrem geen nut meer heeft behalve het trainen van je voetspieren in de file.

Je past de plannen voor je romantische weekendje zo aan, dat je dan ook een ratbike evenement kunt bezoeken
 
Je bent een ratbiker als....

Je aan het geluid van de motor kunt horen wanneer je olie moet verversen

Je niets koopt wat op je motor past. Check

Je vindt dat je motor beter loopt als je er alleen op zit. Check

Je tegen je passagiers zegt dat 'als hij het rode gedeelte raakt kan ik nog 10 kilometer'.

Je je tekst oefent voordat de politie je aanhoudt. "Uitlaat? Hard?"

Je een expert bent in het 'identificeren van motoren aan alleen de koplampen' en...je blijft zeggen 'is dat een Harley achter me, het lijkt op een Harleylicht...oh het is een Honda'.

Je in de zijtassen kannen met olie bewaard. Check

Je van tevoren bedenkt welke onderdelen je meeneemt op lange ritten. Check

Je parkeerplaats is bedekt met een stukje vloerkleed van olie Check

Je ruimte moet maken voor je bed tussen alle reserve onderdelen in je huis

Je stopt met het ruimte maken voor je bed en op oude buddy's gaat slapen.

Je oude motoren koopt alleen om meer onderdelen te krijgen die je niet nodig hebt.

Mensen snuffelen in de lucht en vragen "welk luchtje draag je?"; je zegt "WD40"!

Je vrouw vraagt of ze een "non-motor dag" kan hebben voor haar verjaardag.

Je alle lokale slopers bij de voornaam kent (en die van hun honden).

Je deadline op je werk niet wordt gehaald omdat je die mail moet beantwoorden over kleurcodes voor een zwarte ratbike!

Er altijd olie aan je telefoon zit.

Je je motor wast met de hogedrukspuit en mensen zeggen "hij wordt niet meer schoon hoor"! wassen???

Je je motor nergens kunt parkeren of er komt wel weer een of andere ouwe je vertellen dat hij in de jaren '60 ook zo'n motor heeft gehad.

Je zo snel als je de linkerbaan oprijd er een stroom van Ducatie's aan je achterband hangt.

Als je een poging doet je persoonlijke snelheidsrecord te verbrekenis het enige waar je op let de oliedruk is en niet op de weg.

Je vriendin ook de olie druk in de gaten begint te houden!

Na een dag poetsen er achter komt dat hij smerig blijft.poetsen???

En als je dan beslist om met de motor te gaan rijden probeer je zo veel mogelijk te remmen omdat je dan meer remstof op je wielen krijgt.

Bougies verwisselen met een lopende motor vind je niet meer gevaarlijk, maar juist leuk.

Het starten en afstellen om 01:00 uur 's-nachts niet meer vreemd vindt.

Telefoongesprekken tussen jou en je vrienden lijken meer op een uitwisseling van nummers dan woorden.

Je vindt de kentekenplaat nutteloos, maar wel een mooi detail. _O- _O-

Je realiseert je dat de achterrem geen nut meer heeft behalve het trainen van je voetspieren in de file. Check

Je past de plannen voor je romantische weekendje zo aan, dat je dan ook een ratbike evenement kunt bezoeken
 
Ut is een houding/stelling/manier van leven (niet dat je dooie ratten eet)

Je kan geen profiel aan nemen zodat je het bent

Je wordt zo geboren ofzo, het zit in je

Heb er ook een paar, motoren, maar ook nieuwe, ik ben geen echte rat opdat ik wel middelen heb anders te sturen

Een 98 er zwart spuiten is geen kunst, dat is juist geen rat

En je bent van geen enkele club betaald lid, want in feite is ratrijden ook weer zo goedkoop mogelijk rijden.
Het begrip "naar de garage" naar raakt ie van van slag, je doet alles zelf of met vrienden onder het genot van een biertje
 
Laatst bewerkt:
Je wordt zo geboren ofzo, het zit in je
da's grappig.... ik bedoel, ik ben er nog niet zo lang mee bezig, maar hoe meer ik erover opzocht en te weten kwam, hoe meer er een soort van 'klik' van herkenning kwam... hee... zo pak ik de dingen om me heen al jaren aan...

toevallig, 't kwam net vanochtend ter sprake hierzo. toen ik m'n kids had verteld over de plannen met de motor brak er hier een storm van protest los (da's zonde! denk maar niet dat je me ooit van school op hoeft te komen halen met zo'n motor) en vanochtend zat m'n oudste dochter eens naar de motor te kijken (je kan moeilijk anders, hij stond voor werkzaamheden weer eens in de huiskamer) en ze zei: weet je... eigenlijk is ie zo juist wel mooi... hij past precies bij je, zoals die motor nu is, zo ben jij ook... die motor is heel anders en anti-blingbling en jij doet je ding ook op jouw manier en je bent ook anti-modepoppetje...
*glunder* d'r zijn van die momenten dat ik zo blij ben met m'n kids *glunder*
en met m'n ragbak in wording *glunder*

zo. dat was wel weer genoeg gevoelig moment.
 
kan me dr wel in vinden hahaha. en afstellen en starten om de meest vreemde tijden is niet vreemd. en ja alsk lang end ga rije kijk ik eerst welke onderdelen en gereedschap ik meeneem hahaha.

en bier natuurlijk
 
kan me dr wel in vinden hahaha. en afstellen en starten om de meest vreemde tijden is niet vreemd. en ja alsk lang end ga rije kijk ik eerst welke onderdelen en gereedschap ik meeneem hahaha.

en bier natuurlijk

Afstellen van de carburateurs doe je onderweg, en wel met een rol duct tape ;)
 
??? dat moet je me maar eens leren dan, heb een carb-probleem en ducttape, maar hoe ik die twee op een zinvolle manier met elkaar kan combineren is me nog niet helemaal duidelijk...
 
Critz, de spruitstukken en carbs inplakken met tape zodat de scheuren weer luchtdicht zijn :P ...maarre is ducttape wel benzine bestendig???
Ik zie heel veel overeenkomsten met de ratbiker kenmerken..maar net als een "normaal" persoon is niet iedereen hetzelfde toch...had zulke dingen al toen ik nog geen ratbike had..heeft me zelfs oa. mijn huwelijk gekost :o ach nu heb ik een meissie die zelfs vraagt of mijn motortje in de huiskamer mag staan :}
Zouden we niet een keertje een M-F ratbikemeeting houden? ,mzzzls,Rob.
 
en het is ook pas een ratbike als je eerst alle onnodige onderdelen eraf haalt.

(kan het ook niet stuk gaan).!!!!!
dus bv.

toeter = weg (je hebt nog altijd je middelvinger).

knipperlicht = weg (je linker en rechter arm doen het nog perfect).

rechter spiegel = weg (zit er voor de sier en dus overbodig).

sierstrips = weg (het is toch geen mooi ding).

reflectors = weg (ze zien je toch wel in het donker op een MAT ZWARTE motor).

duostepjes = weg (alleen rijden is beter).

etc etc.....

en dat bespaart toch een hoop brandstof per jaar ,waar het de RATBIKER toch mede om gaat.

grt.

_O- _O- _O-
 
als......

gisteren de startmotor niet meer werkt, je hem vandaag los schroeft en hem er niet helemaal uit krijgt, je er een paar flinke klappen op geeft met een moker...gevolgd door moker met grote schroevedraaier, de startmotor nog steeds niet los wil, je alles weer vastzet en de startmotor blijkt ineens te werken.

En de eerste rit is wel naar de winkel voor een voordeelfles olie omdat ie nu een beetje olie lekt.... :9
 
..als blijkt dat er frituurvet in plaats van motorolie in het blok zit en dit na drie jaar nog niet hebt vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Critz, de spruitstukken en carbs inplakken met tape zodat de scheuren weer luchtdicht zijn :P ...maarre is ducttape wel benzine bestendig???
Ik zie heel veel overeenkomsten met de ratbiker kenmerken..maar net als een "normaal" persoon is niet iedereen hetzelfde toch...had zulke dingen al toen ik nog geen ratbike had..heeft me zelfs oa. mijn huwelijk gekost :o ach nu heb ik een meissie die zelfs vraagt of mijn motortje in de huiskamer mag staan :}
Zouden we niet een keertje een M-F ratbikemeeting houden? ,mzzzls,Rob.


Euhhhhcarburateur...spruitstuk...wor dat niet heet dan...plastic ductape en zo.. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan