interne kabels

Hellrider

MF veteraan
28 okt 2003
2.231
0
hoe kun of krijg je je gaskabels enzo door je stuur heenlopen.

had van exile al die gashandles gezien, maar zijn beetje erg aan de prijs he.

dus iemand anders hier nog een oplossing of piccies?
 
bedoel je deze
full
 
ja idd.

had die dus al gezien mahja waar kun je die dingen voor mooi prijsje krijge,
had al paar sites gezien mahjha, koop ik een motor voor voor wat ze dr voor vragen haha
 
Exile is per definitieduur met parts.
Ebay moet je kijken. Ik zag niet te lang geleden een setup voor een dollar of 60.
 
Zijn die dingen niet zelf te maken.
Ben nl van plan om ze staks ook op mijn rot te zetten.
Dus als iemand een linkje weet of een paar duidelijke foto's, dan wil ik wel een serie maken.
 
Zijn die dingen niet zelf te maken.
Ben nl van plan om ze staks ook op mijn rot te zetten.
Dus als iemand een linkje weet of een paar duidelijke foto's, dan wil ik wel een serie maken.

ja benk al mee bezig. tekenaar opt werk zal ff kijke. moet niet zo moeilijk te maken zijn. maar moet wel werken natuurlijk
 
Een krabbel op papier hou ik me aanbevolen.
Ik heb op het internet al lopen struinen maar nog geen tekening gevonden.

nee ik ook niet. maar aan die foto hiero kom je al een end. princiepe is bestaat al langer dan vandaag, je zit alleen met die maten daar moet je ff achter zien te komen. mahjha kziet wel.
 
Ik heb geen tekening maar wel een duidelijke onderdelen foto als je in het bezit bent van een draaibank lijkt het me geen probleem om ze zelf te maken.
full
 
hoe bevestig je zon ding eigenlijk. een gewone gasbediening schuift over je stuur heen. maar als je hem erin schuif kun je er niet meer aan draaie ja.

moet stukje van je stuur slijpe en dan deze halfverwege vast zette ofzo?
 
dat dacht ik ook. morgen opt werk maar eens ff kijke. mischien eens ff prototype maken ofzo. kijke waark ff op moet lette of wat tegenkom.
alst werk laatk dr wel een draaie op juiste formaat.
 
Kijk anders 's naar hendels van oude Oostblokfietsen (MZ RT125 O-) ) die heeft ook zo'n systeem :Y


hebben Liberators dat ook niet? en zelfs ook links voor de voor-ontsteking geloof ik. kan je dat voor je koppeling gebruiken, de supercleane look... ;)
 
hebben Liberators dat ook niet? en zelfs ook links voor de voor-ontsteking geloof ik. kan je dat voor je koppeling gebruiken, de supercleane look... ;)

Ja, ware het niet dat de kracht die je erop moet zetten bij een HD te groot is voor de koppeling. Sommige Oostblokkers hadden ook (al) een interne gashandel (MZ125), en ook de Honda C-90 had zo'n ding (wordt veel gebruikt in de UK voor interne gashandels.)

Ook ik hou me aanbevolen voor een prototype, zowel metrisch als inch...... ;)
 
Ik ben druk bezig met een proto.

Bovendien heb ik ook een paar leuke rem/koppelinghendels gezien voor op mijn rod.
Moet alleen even kijken hoe ik dat ga combineren met een internal throttle.
Hendels komen van een cineese Ural/Dnepr
full

Foto is van Roel geleend. Forum DNEPR/URAL
 
Laatst bewerkt:
He he, ik ben er uit.
Ik heb geprobeerd er een tekeningetje van te maken.

In principe is het simpel.
Part1 is de kabelhouder die schuift in part2. Om te voorkomen dat de binnekabel niet mee terug beweegt kan je in de lengte richting een draad tappen van M6 en draai er dan een verzonken boutje in.
Part3 schuift over part2 heen.
De rode en zwarte stippen zijn imbusjes waarmee de boel in elkaar zit en er voor zorgt dat het daar langsheen schuift.
Wanneer je dus aan part3 draait, dan beweegt part1 in part2 heen en weer.
Het enige waar ik nog mee zit is de buitenkabel. Deze moet in part2 ter hoogte van het nummertje (2) blijven haken zodat hij niet mee heen en weer beweegt.
Ik zat er aan te denken om dat deel van de buis helemaal dicht te maken en er dan een gaatje in te boren zodat daar de binnekabel naar buiten steekt.

Snappie jullie het nog.
Ik in iedergeval wel want het zit nl in m'n kop.
Ik zal kijken of ik van de productie van de throttle een aantal foto's met maten kan maken en zal dit dan hier dumpen.

Nu nog iemand vinden met een draaibankje. (bij mij in de buurt)

internalthrottlevi4.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb opt werk al over gehad. tekenaar vond simpel dus volgende week ff tekening maken. en dan naar de draaierij.

laat mooi alles van rvs maken en dan eens kijke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan