Alchemie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Ik wil eigenlijk de lak op mijn tank en spatbord verrot laten lijken (goud leek me bij nader inzien toch niet echt mooi..) en ik lees altijd dat "men" de boel dan behandeld met allerlei soorten zuur enzo...

Nou heb ik nooit zo goed opgelet bij scheikunde dus de vraag is eigenlijk, wat voor vergif moet je daar nou voor gebruiken ?
 
gewoon proberen eerst verdunt als het niet genoeg is na je zin dan puur



















(maar eerlijk gezecht weet ik het ook niet)
 
Toevallig gisteren op Discovery een stukje gezien van 'Mythbusters' ging over het laten corroderen van stalen gevangenis-tralies om uiteindelijk te ontsnappen. Heb niet helemaal opgelet, maar het beste werkte in ieder geval een of andere salsa-saus....

Maar met al dat soort middeltjes zal het niet de vraag zijn hoe goed het werkt, maar of je het chemische proces een beetje knap kunt stoppen. Zou toch zonde zijn als je tankje in het niets verdwijnt.....
 
Toevallig gisteren op Discovery een stukje gezien van 'Mythbusters' ging over het laten corroderen van stalen gevangenis-tralies om uiteindelijk te ontsnappen. Heb niet helemaal opgelet, maar het beste werkte in ieder geval een of andere salsa-saus....

Maar met al dat soort middeltjes zal het niet de vraag zijn hoe goed het werkt, maar of je het chemische proces een beetje knap kunt stoppen. Zou toch zonde zijn als je tankje in het niets verdwijnt.....
daarom lijkt zoutzuur me ook wat aan de ruige kant..

ik zoek gewoon iets wat verf een beetje oplost maar doordat die motip 650 afgebakken is werkt thinner helaas niet meer....
 
heb je al verfafbijt geprobeert
en verdunde zoutzuur valt wel mee maar je moet eerst een stukje proberen
het werkstuk vreet toch niet gelijk weg als je het afspoelt
 
ik heb alleen schuurspons met thinner geprobeerd, kost je wel je vingertoppen maar verder dus niks....
 
Hmm, net even een beetje zitten zoeken op ratlook, etc, etc. Maar geen idee om eens te zoeken in de modelbowu-werels. OF wil je het niet middels verf gedaan hebben?

Zou zeggen pak even de vlakschuurmachine, lekker grove korrel erop en raggen maar op die tank.... Dan weer een paar stukkies met fijnere korrel, etc, etc. Dan met bv wit of een grijze tint op een doek een beetje erover wrijven. Vervolgens inderdaad toch maar even zoutzuur, om het metaal te doen rotten... Nabewerken met diesel mischien een idee?
 
Verfafbijt erop. Of oude remvloeistof. Of met de verfstripper en -krabber erop. Dan laten roesten en blank aflakken (of juist niet 8-)).
 
beetje opschuren en dan ACCU ZUUR of DOT4 (makkelijk verkrijgbaar) en dan nog even een paar weken in de tuin flikkeren, wordt prachtig...
 
ah, dat is het, ik heb dot5 geprobeerd (HD troep) maar dat deed nix, logisch....domdomdom...
 
2cvratrod2.jpg


dit is ook wel erg goor...me like a lot...
 
Ga nou godverdegodver gewoon eens bij dat kunstwerk in wording op Noord kijken, neem een doos gebak mee en laat Hessel je dat nou eens haarfijn uitleggen wat je moet doen.

Voor die lui is het hun vak om metaalmeuk er roestig te laten uitzien.
 
Ga nou godverdegodver gewoon eens bij dat kunstwerk in wording op Noord kijken, neem een doos gebak mee en laat Hessel je dat nou eens haarfijn uitleggen wat je moet doen.

Voor die lui is het hun vak om metaalmeuk er roestig te laten uitzien.
patineren ja, dat kan ik wel maar dan moet het eerst kaal en wil ik niet, het moet gewoon ff snel verouderde lak worden...

probeer maar,stinkt als de hel :+ dus ....lost zelfs plastic op :Y
zal eens in de badkamer neuzen of mijn meissie nog van die zooi heeft liggen...
 
Laatst bewerkt:
Ga nou godverdegodver gewoon eens bij dat kunstwerk in wording op Noord kijken, neem een doos gebak mee en laat Hessel je dat nou eens haarfijn uitleggen wat je moet doen.

Voor die lui is het hun vak om metaalmeuk er roestig te laten uitzien.

zijn dat die gasten van Heavy Decor? die heb ik eens in de BT gezien, erg leuk roestig spul wat ze maken...
 
nee, si een maat van me die ook grote, heel grote metalen kunstwerken maakt, zoals dat ding bij het stadhuis in utrecht enzo, met dat water...
 
wat voor uiterlijk wil je nou precies??
een afgeleeft uiterlijk van de verf of een echt verrot/roestig tankje?
 
ik heb eens ff op 't oude rataplan forum gekeken, want ik wist dat er daar een topic over was.
Dit is Spiders roestbak:
roestdingvo9.jpg

en dit zegt ie zelf over 't spulletje:
mijn roestding is behandeld met 'sophisticated finishes', een product van 'triangle coatings'. spider
ik heb dat spul via Schwatt Mattes uit duitsland gekregen. ik heb geen idee of en zo ja waar dit in nederland te koop is.

Nadeel, zegt ie zelf ook, 't blijft wel doorroesten. Met vitale onderdelen lijkt mij dat persoonlijk niet zo handig op de lange termijn, maar goed, da's een keuze....
 
Dat is gewoon een soort lak, erg aggressief, en in in Duitsland vrij verkrijgbaar.
In Nederland kan ik het nog niet vinden (zocht ut ook n.l.)

Hoe was ut bij de negerinnen?
 
Laatst bewerkt:
bij de negerinnen was het goed.....

en dat roestige is wel mooi maar ik bedoel meer doorgesleten verf....
zal morgen es ff aan de gang met wat troep eerder genoemd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan