Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

ACF-50 werkelijk zo goed?

Pagina's:
«
»

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Bassiesbike schreef op 18 december 2009 @ 12:32:
Heeft iemand hier ervaring met white grease? Schijnt een soort vaselinespray met teflon te zijn wat erg goed werkt tegen roest e.d.

Ja. ACF50 heeft dit ook in het programma. Het is wat lastiger op te brengen, en blijft langer zitten. Hiermee doe ik o.a. de boutjes van de remschijven (vernevelen van de vloeibare ACF50 geeft risico op slecht remmen). Werkt goed.... Niet geschikt voor grote oppervlakken (veel werk).
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
08 dec. 2002
Ik volg dit toppic al vanaf de start, gebruik het zelf al 6 jaar, en met mijn vorige blade heb ik 4 jaar gepekeld en voor de mensen die op de motorbeurs van afgelopen jaar op de acf 50 stand zijn geweest, hebben mijn motor kunnen bewonderen want die stond op de stand, was de cbr 1000rr volledig repsol kleur gespoten. Maar stond daar voor Pro-oiler maar ze deelden de stand vandaar. Was wel trouwe acf gebruiker, dus bike werd ook gebruikt voor de acf. Voordat ik acf gebruikte, was de winterspray van scott oiler gele spuitfles mijn ding(s100 beviel me niet), maar sinds ik acf ken gebruik ik het en rij het hele jaar door, alleen met deze dagen sneeuw/ijzel niet, hoop ook niet dat dit weer lang duurt, heb afgelopen winters maar 2 of 3 dagen niet gereden en zit nu al op 2 dagen en winter begint pas. Maar na 4 winters op mijn oude cbr 1000rr was er geen pekelschade te zien, dus 5 dagen in de week rijden en vrijdag middag bij thuiskomst hem alleen afspuiten met koud water. Enige schade was op de km teller, aug jl stond er 70.000 op het klokje. En de vitale delen spuit ik regelmatig in met acf in de winter, en ik mix het door de olie van mijn kettingsmeersysteem 10% en dat werkt ook super. Ik maak geen reklame voor corrosion control, ken hem persoonlijk wel (niet goed) wel toffe serieuze gast, maar ik ben bevriend met de pro-oiler ontwikkelaar. Ik ventieleer hier alleen mijn ervaringen en die van mijn vriendin, zij pekeld ook, haar 2004 cbr 600rr ook bijna op 70.000. Werken beiden in rotterdam centrum.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
cbrdave schreef op 18 december 2009 @ 17:23:
Ik volg dit toppic al vanaf de start, gebruik het zelf al 6 jaar, en met mijn vorige blade heb ik 4 jaar gepekeld en voor de mensen die op de motorbeurs van afgelopen jaar op de acf 50 stand zijn geweest, hebben mijn motor kunnen bewonderen want die stond op de stand, was de cbr 1000rr volledig repsol kleur gespoten.
...............
En de vitale delen spuit ik regelmatig in met acf in de winter, en ik mix het door de olie van mijn kettingsmeersysteem 10% en dat werkt ook super.

Ik heb jouw motor inderdaad gezien, en die zag er inderdaad erg goed uit!
Prima tip over het mengen met het oiler-systeem, daar was ik nog niet opgekomen. Bedankt!
www.motorbanden.eu

Africa Twin

Reg. datum:
21 mei. 2008
Sorry oma voor het opduikelen van dit mega oude topic..

Wat is het laatste nieuws... werkt dit spul echt zo goed als er wordt gezegd of zijn er ondertussen betere spullen verkrijgbaar ?

Kan je echt gewoon je HELE motor hiermee behandelen dus ook je kuip etc etc

Nou groetjes van de megaoudetoppicophaler ;) ;)

Reg. datum:
16 aug. 2003
Ja, oude topic, en ook nog een beetje buiten het pekelseizoen, want met dit weer gebruik ik geen ACF.

Het heeft echter wél een vaste plek in mijn garage veroverd, want ik vind het een Top product.
De hechting en het "kruipend" vermogen is erg goed, blijft beter zitten dan andere aangeprezen producten.

Ik gebruik zowel een spuitbus als een literfles met de vloeistof.

De vloeistof vernevel ik met een electrische verfspuit, dat werkt super.
het kuipwerk kun je het beste even verwijderen zodat je er ook achter kunt spuiten.
Na de winter zie je precies wat je vergeten bent !

Je kunt een doek met ACF-50 gebruiken om de ketting te reinigen.

De spuitbus gebruik je dan voor het fijne werk, zoals kuipbouten, remzuigers (een druppel is genoeg om klemmen te voorkomen)

Vergeet niet om IN de middenbok te spuiten. Deze hangt altijd in de pekel en rot het eerste weg.

Ach wat praten we eigenlijk over een winter-onderwerp... ik krijg het er bijna koud van! :X

Als je het spul er nu opspuit, moet je trouwens in de herfst opnieuw behandelen

FJ 1200/FZ 750

Reg. datum:
18 sep. 2006
quote:
oldsmelly schreef op 19 juni 2011 @ 17:10:
Sorry oma voor het opduikelen van dit mega oude topic..

Wat is het laatste nieuws... werkt dit spul echt zo goed als er wordt gezegd of zijn er ondertussen betere spullen verkrijgbaar ?

Kan je echt gewoon je HELE motor hiermee behandelen dus ook je kuip etc etc

Nou groetjes van de megaoudetoppicophaler ;) ;)

uuuh, je kuip roest veelal niet.....
Hasse voor intimie

Moderator

www.bolski.nl

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Hasseman schreef op 24 juni 2011 @ 10:50:

[...]

uuuh, je kuip roest veelal niet.....

Zeg dat niet te hard:
http://candychang.com/main/wp-content/uploads/2010/08/bathtubs-026.jpg
Bolski wijzigde dit bericht op vrijdag 24 juni 2011 10:59 (22%)
Yamaha XT600 Tenere

Leovince MIVV Akrapovic Laser Marving Remus Arrow GPR uitlaten - Excel velgen - EBC remschijven koppelingsplaten etc

FJ 1200/FZ 750

Reg. datum:
18 sep. 2006
quote:
Bolski schreef op 24 juni 2011 @ 10:58:

[...]

Zeg dat niet te hard:
[afbeelding]

Zulke reacties voorzag ik, vandaar ook 'veelal niet' *D
Hasse voor intimie

Reg. datum:
09 nov. 2006
Het is wel Mega duur trouwens |:
Voor die prijs per l, kun je ook al een heel aardige w(h)isk(e)y halen.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
TheGOoSTaD schreef op 24 juni 2011 @ 21:25:
Het is wel Mega duur trouwens |:
Voor die prijs per l, kun je ook al een heel aardige w(h)isk(e)y halen.

Het is NIET duur, het is wel veel geld.....
Wat denk je dat er met de afschrijving van je motor gebeurt na 1 seizoen pekel? Daar kan je (bijna) een badkuip ACF50 voor kopen......
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
23 jul. 2010
Tectyl gebruikt werkte prima. Alleen ellende om eraf te halen. Maar volgens mij is al die troep er bijna niet af te halen.

Barbie's aardbeitje

Reg. datum:
24 jan. 2003
Ik gebruik elk jaar opnieuw S100 bike protector. Blijft de hele winter zitten maar gaat er na een paar maanden nog steeds vrij makkelijk af.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Blackviper schreef op 25 juni 2011 @ 12:40:
Tectyl gebruikt werkte prima. Alleen ellende om eraf te halen. Maar volgens mij is al die troep er bijna niet af te halen.

Dat is het grote voordeel van ACF50, dat poets je er met een zeepsopje zo vanaf. Het nadeel is dat je het daarom tijdens de winter nog 1 of 2 keer moet inspuiten......
www.motorbanden.eu

Lekker vies is vies lekker!

Reg. datum:
15 aug. 2008
Einde discussie?

http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm
GS550 - Tricker - Tricker -Maxim XS - Maxim XN - MT-03 - XJR 1300 - KLX250 & XT1200Z R Explorer

Barbie's aardbeitje

Reg. datum:
24 jan. 2003
Nee....

Waar die tester niet aan heeft gedacht, is dat het meeste van dat spul in de kou wordt gebruikt. Hij heeft in de zomer getest, dan worden sommige van de olie- en vaseline-achtige producten veel dunner en spoelen er veel sneller af.
Wat ik ook vreemd vind is dat S100 er een stuk slechter af komt dan de vaseline. S100 is voor het grootste deel ook vaseline....

Lekker vies is vies lekker!

Reg. datum:
15 aug. 2008
quote:
JanB schreef op 25 juni 2011 @ 13:45:
Nee....

Waar die tester niet aan heeft gedacht, is dat het meeste van dat spul in de kou wordt gebruikt. Hij heeft in de zomer getest, dan worden sommige van de olie- en vaseline-achtige producten veel dunner en spoelen er veel sneller af.
Wat ik ook vreemd vind is dat S100 er een stuk slechter af komt dan de vaseline. S100 is voor het grootste deel ook vaseline....

Nou, dan zou ik zeggen, dat iemand die dit zo relevant vind dezelfde test doet maar dan in omstandigheden die wel representatief zijn. Zo duur/moeilijk is die test niet, en hij is wel erg verhelderend.
GS550 - Tricker - Tricker -Maxim XS - Maxim XN - MT-03 - XJR 1300 - KLX250 & XT1200Z R Explorer

Barbie's aardbeitje

Reg. datum:
24 jan. 2003
Tja....

Ik heb zo'n test niet nodig. Na 9 pekelwinters ziet mijn Fazer 1000 er nog steeds prima uit. Nergens zijn er sporen van de inwerking van pekel, behalve misschien op de collector (daar ga ik tenminste van uit), oh en er zat een roestgaatje op de middenbok.

Ik heb de fiets elk jaar voor de winter schoongemaakt en één keer ingespoten met S100. Verder niets aan gedaan tot de pekel verdwenen was. Ziet er niet uit, alle troep plakt er aan vast. Maar het werkt wel.

Wat mij betreft kan er geen betere praktijktest zijn dan één die werkelijk in de praktijk plaats vindt......
JanB wijzigde dit bericht op zaterdag 25 juni 2011 14:58 (15%)

Reg. datum:
08 okt. 2004
quote:
JanB schreef op 25 juni 2011 @ 13:45:
Nee....

Nou die tester heeft daar natuurlijk wel aan gedacht, maar heeft geen koelcel tot zijn beschikking. Verder wordt een motor op vrij veel plaatsen warm, dus wat dat betreft.

Als je S100 en vaseline denkt te kunnen vergelijken qua eigenschappen dan zal dit vast ook wel gelden voor olieproducten zoals vloeibare bitumen en diesel. Toch?

JanB verras ons eens met een perfecte test want toetsenbordridders zijn er al genoeg.
We care a lot [FnM]

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True