Topcase voor Suzuki Intruder 800

  • Onderwerp starter Anoniempje438
  • Startdatum
A

Anoniempje438

Guest
Hallo,
Ik wou een topcase aanschaffen voor mijn Intruder 800. Dit zal niet zo aantrekkelijk lijken maar ik vind het een noodzaak om verre trips te maken. Kan er mij soms iemand foto\'s bezorgen van Intruders met topcase? Kwestie van toch eerst een idee te hebben van het uitzicht. Of heeft iemand hier ervaring mee.. rijgedrag enz.?
 
Ik heb bij mijn vulcan 800 zelf een montagemogelijkheid gemaakt, en er veel mee gereden.
Wat ik gedaan heb bij mijn vulcan. Koop een bagagerekje, koop een topkoffertje, en koop een paar beugeltjes/boutjes/moertjes. Pak je boormachine, boor de juiste gaatjes in je topkoffer, steek de beugeltjes erdoorheen gemonteerd aan het rekje.
Als een huis zo vast.

Nu had ik een stevige oude Nonfango (merk) topkoffer van dik plastic gekocht op een rommelmarkt voor 25 gulden. Ik had al een bagagerekje van Highwayhawk, met spijltjes die vastzaten met imbusboutjes. De spijltjes heb ik er netjes uitgeschroeft, en ik heb hoekprofielen aan mijn topkoffer gemaakt met gaatjes voor de boutgaatjes in het rekje.
Het spul op elkaar passen en de boutjes erin.
Een topkoffer is zeer plezierig als je even een landkaart mee moet nemen, snel moet eten tussendoor op vakantie, om je kleding in te stoppen als het even te warm is...
Het uitdenken van de montagemogelijkheid koste even moeite, maar dan zit het ook mooi. Eerst zat ik met kleine U-beugeltjes en een militaire munitiekist...nee toch maar niet, wel gemaakt en gepast, maar geen gezicht :)

Toen ik op de rommelmarkt de topkoffer zag, kreeg ik een ingeving van hoekprofielen en de beschikbare boutgaatjes in het rekje.
 
Even een plaatje:
Picture_0472.jpg
 
Hartelijk bedankt, Peter. Een goeie tip en het ziet er ook nog goed uit! Misschien kan ik het bevestigingsvlak op die manier monteren, zo kan ik er de topcase ook steeds afnemen. Wel even goed gelachen met je munitiekist hoor! Dat plaatje kon ik mij wel voorstellen.
Doei, bedankt en nog veel rijgenot. Marc
 
Hallo,
Ik wou een topcase aanschaffen voor mijn Intruder 800. Dit zal niet zo aantrekkelijk lijken maar ik vind het een noodzaak om verre trips te maken. Kan er mij soms iemand foto\'s bezorgen van Intruders met topcase? Kwestie van toch eerst een idee te hebben van het uitzicht. Of heeft iemand hier ervaring mee.. rijgedrag enz.?

Een plastic topkoffer is niet de enige oplossing voor het meenemen van spullen op lange trips. Wat dacht je van deze oplossing:
full


Dit is een leren koffer die (naar mijn mening) iets beter past bij het uiterlijk van een cruiser/chopper. Verkrijgbaar in diverse maten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan