was er een beetje klaar mee...

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
Dat loeder van mij (vs 700) wilde weer eens niet starten. Had al eerder wat problemen gehad met de dodemansknop, dus die heb ik eruit gerukt, draadjes gewoon aan elkaar gedraaid en klaar! dacht ik.... B| Kreng start nog steeds niet, lijkt wel of de startknop niets doet? Heb ik nu een groot probleem veroorzaakt?
Heb gewoon spanning, de accu is goed.
Wat is hier aan de hand? Graaag jullie input!
 
@kofferrek: jiffyschakelaar is prima geen problemen mee (ook nooit gehad)
@bral: alles werkt, licht knippers, etc. Als ik wil starten geeft hij geen krimp, geen tikje niets, startmotor draait dus niet en er komt geen enkel geluid uit. Startknop lijkt verder wel goe d te functioneren, veert netjes terug enzo
 
maar als ik het zo hoor doet je voorschakel relais niks...
zou ergens bij je zekeringkast moeten zitten denk ik...
 
[ -O- ok Brallie, bedoel je dat er een relais stuk is? Hoe kom ik daar met zekerheid achter? Ben een beetje een kneus dus heb wat geduld met me O-)
 
Als de relais stuk is geeft ie inderdaad geen klikje of niks
Kom je maar op 1 manier achter
relais opzoeken
schroevendraaiert er tussen steken
paar goede vonken
en gaan met die banaan! ;)

Maar zou net zo goed een zekeringentje kunnen zijn (spijker er tussen, klaar is Kees)
 
Laatst bewerkt:
je zet gewoon je acculader ergens aan het frame met de - en de + douw je tegen de pool op je startmotor waar de rode of dikke kabel aanzit, als ie dan rondgaat is het inderdaad een zekering of het relais...

wel ff van het contact af anders slaat ie aan...
 
volgens mij moet je het zoeken in de draden van je dodemansknop, want als de dodemansknop in staat doet ook alles het behalve je startknop
 
Onder je koppelingshandvat/vloeistof potje zit een stripje van ca 12 mm lang en 4 mm breedt, zit vast met twee dunnen imbusjes, daaronder zit een geleide strip, als daar maar iets groen aanslag aan zit zal ie ook taal noch teken nog tik van startrelais geven.
Deze er even uitpakken en schoonmaken wil ook wel eens/vaak werken.
Je startrelais zit gewoon aan de zijkant achter kapje
 
Je moet de draden van de dodemansknop juist NIET doorverbinden.
Het is nl een open contact wanneer hij start.
Als het contact gesloten staat wordt de ontsteking kortgesloten.`
De rest doet het dan wel, maar starten nooit.
 
Laatst bewerkt:
Je moet de draden van de dodemansknop juist NIET doorverbinden.
Het is nl een open contact wanneer hij start.
Als het contact gesloten staat wordt de ontsteking kortgesloten.`
De rest doet het dan wel, maar starten nooit.
:o ook maar eens proberen
 
Je moet de draden van de dodemansknop juist NIET doorverbinden.
Het is nl een open contact wanneer hij start.
Als het contact gesloten staat wordt de ontsteking kortgesloten.`
De rest doet het dan wel, maar starten nooit.



kweenie hoor, maar bij vrijwel iedere motor is de dodemans knop niks anders dan een verbrekertje, je verbreekt dus de stroom naar je bobines als je de knop op "off" zet (linksom of rechtsom). Als het andersom werkt zou je kortsluiting krijgen..
maar misschien is het bij dit type motor wel zo.. maar lijkt me vrij onlogisch.. ik denk dus draden wel doorverbinden.
 
uhh niet bij alle motoren hoor. en brommers ook niet..

iemand ooit een puchje gehad toevallig, moest je dus Contact maken met je masse dan ging je blok uit.

zou eerst maar kijken of je wel contact maakt met je dodeknop of dat je dus geen contact moet maken.

mahjha gewoon de draad volgen tot begin en dan eruit met die bende, wat er niet an zit kan ook niet kapot :D _O-
 
Je kan toch gewoon meten of je spanning hebt op je startrelais.
Heb je geen multimeter dan kan je die in een beetje doe hetzelf zaak voor een paar euro's aanschaffen.
Heb je spanning dan ligt het niet aan je dodemansknop ,maar aan je relais of aan je startknop!!!

:Y
 
En Zot bedankt voor je input, heb ik echt super veel aan |( Als je niets te melden hebt blijf dan uit mijn topics en ga zeker niet bijdehand doen tegen mensen die proberen te helpen, dank je :N
 
uhh niet bij alle motoren hoor. en brommers ook niet..

iemand ooit een puchje gehad toevallig, moest je dus Contact maken met je masse dan ging je blok uit.

Nog nooit gezien, maar voor alles komt een eerste keer.....

mahjha gewoon de draad volgen tot begin en dan eruit met die bende, wat er niet an zit kan ook niet kapot :D _O-

En daar sluit ik me volledig bij aan, alles eruit rukken en alleen het hoognodige terugplaatsen... })
 
~
uhh niet bij alle motoren hoor. en brommers ook niet..

iemand ooit een puchje gehad toevallig, moest je dus Contact maken met je masse dan ging je blok uit.

quote]

inderdaad, ik heb ook ooit zo'n geval gehad, ik had er zelfs een schakelaar tussen gebouwd (verdekt opgesteld), als die niet aan stond, kon je t ding niet eens gestart krijgen
 
Maaaaaaarrrrr......doet ie het of doet ie het niet.
Ik heb nog niet echt tijd gehad om alles wat jullie hebben aangedragen te proberen. Vandaag heb ik tijd en het loeder zal lopen!!!!!!!!!
Ik houd jullie op de hoogte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan