Shovel Harley: aanhanger achter de motor?

murph

MF veteraan
3 sep 2004
7.982
29
vlaieland
Daar den shovel mijn enige vervoermiddel is en ik graag wil surfen deze vraag.

Weet iemand of ik een karretje in mekaar mag lassen en dat ding incluis smurf-uitrusting achter de motor mag hangen of zijn daar RDW richtlijnen voor?
 
Aangangertje in elkaar bakken mag
Er zijn richtlijnen voor maximale lengte en breedte, wat dingetjes over verlichting en reflectoren en een draaibare dissel. Het fijne weet ik er niet van, ik ben gewoon begonnen met bakken ;)
 
kon alleen dit vinden:

§ 11. Verbinding tussen motorfiets en aanhangwagen

Artikel 5.4.66

1. Indien de motorfiets is voorzien van een inrichting tot het koppelen van een aanhangwagen, moet deze inrichting deugdelijk zijn bevestigd en mag deze niet zijn gescheurd, gebroken of vervormd. Onze Minister stelt regels vast met betrekking tot de deugdelijkheid van de bevestiging.

2. Bij een inrichting als bedoeld in het eerste lid, die is voorzien van een koppelingskogel met een nominale diameter van 50 mm:
a. moet de diameter van de kogel ten minste 49 mm bedragen;

b. moet de sluit- en borginrichting van een afneembare kogel goed werken en moet de bevestiging van het kogelgedeelte nagenoeg spelingvrij zijn.
 
Toevallig net een paar lullige verkeersexamens gedaan, maximale lengte is 2,5 meter. Red je dat met je surfplank :? (nooit gesurfd dus geen idee hoe groot zo'n ding is).
 
Je kan het zoeken in het voertuigenreglement.
Vraag me niet waar in dat verhaal, want daar snap ik niets van.
Kan je trouwens je naam aanpassen in Surph.
 
Volgens mij is er bij de brikken- en klassiekers afdeling wel een topic over, 2 jaar geleden is dezelfde vraag gesteld.
 
Toevallig net een paar lullige verkeersexamens gedaan, maximale lengte is 2,5 meter. Red je dat met je surfplank :? (nooit gesurfd dus geen idee hoe groot zo'n ding is).

Is een 125 l plankie van zo,n 2.50m.Met deelbare mast moet dat dan net lukke.
 
www.shovelhead.nl rijdt er ook altijd mee, volg de links daar, en zoek Dobo, die heeft er ookk 1 achter, enw el veel meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan