Wie herkent dit achterlichtje?

Geronimo.

Die hard MF'er
19 jul 2005
524
0
schoonoord
Ik heb dit achterlichtje gekocht maar tot nu toe weet nog niemand de herkomst of waar het vanaf komt.
Wie herkent het of weet hier iets van.
Ik heb op de Vehikel waar ik het heb gekocht ook nog wat in de ronde gevraagt en iedereen vondt het zeer intresant maar niemand die me kon helpen.
Het wordt geschat dat het uit de jaren 50 komt en waarschijnlijk amerikaans of canadees

frame102Small.jpg


frame103Small.jpg


frame104Small.jpg


frame105Small.jpg


frame106Small.jpg


Op het middelste rode dingetje staat een soort van wietblad opgedrukt.
De afmeting is 13cm bij 6cm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het blad nagetekend om het wat duidelijker te laten zien.
frame107Small.jpg

Het lijkt wel op een elseblad met die vruchten
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is het uit de jaren 40 en van een amerikaanse tractor...een New Holland of een International ofzo...
 
Ik heb al bericht terug van yesterday, ook zij hebben geen iedee.
Ze hebben nog wel een foto toegevoegd van wat er een beetje op lijkt maar is toch heel anders.
 
Probeer anders deze knakker eens. Zijn weliswaar (hééééééle mooie) richtingaanwijzers, maar je weet maar nooit.

Wel een gaaf dingetje.
 
Ik probeer het eerst ff bij jvmotors en als die het niet weten ga ik het bij die knakkers van Bugeater proberen.
Daar hebben ze wel heeeele gave lampies :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bericht van jvmotors:

hoi jan dat soort lampjes zaten in de jaren 20 op dure engelse motoren
maar ook op auto's

vr.gr. joost


Bedankt voor de tip Bral, ik weet alleen nog niet van wat voor merk het komt of mischien is het wel niet merk gebonden.
Ik ben wel blij met deze info! *O*
 
Jay Leno zit in die dure auto/motorenklasse.
Hij heeft ook een heel museum met allemaal van dit soort spul.
Ik heb er geen mailadres van, maar dat moet vast wel te vinden zijn op het internet.

en ik heb het dan over die Amerikaan met die ontiegelijke centenbak.
 
Ik heb bericht van jvmotors:

hoi jan dat soort lampjes zaten in de jaren 20 op dure engelse motoren
maar ook op auto's

vr.gr. joost


Bedankt voor de tip Bral, ik weet alleen nog niet van wat voor merk het komt of mischien is het wel niet merk gebonden.
Ik ben wel blij met deze info! *O*
in die jaren was verlichting etc. niet perse merk gebonden hè...(zelfs koetswerken op auto's niet)

iedereen die handig was ging dit soort dingetjes maken en verkopen dus het hoeft inderdaad niet merkgebonden te zijn....
 
Handig zo'n joost-die t mag weten- in de buurt..en hij heeft ook weer mooie nwe meuk in zn winkel staan sinds kort (brits, italiaans etc)

Hartstikke bedankt voor t linkie met de ouwe richtingaanwijzers e.d. !!!
Uren kijk- en uit-/opzoek-plezier ..


Grtn uut muppelt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan