Honda 650 nighthawk start probleem

tiemichel

Die hard MF'er
10 apr 2005
317
0
ensche
oke heb dus op de gok een niet startende Honda 650 nighthawk gekocht, na enig onderzoek zag ik dat de bougies niet vonken en de bougie kabels volgorde niet correct is ,,met een nieuwe bougie ff getest en oke een vonk.

wie weet de juiste volgorde van cilinder 1/4 tav de bobine ,mischien nog makkelijker wie heeft er een handboek in pdf file :P

mijn dank is groot
 
full
 
Hoi,

als het een Honda CB650sc (CBX650e) dan is het dit:

Heb vandaag gekeken naar de ontstekingsvolgorde op de huidige Nighthawk dat is :
bobine linksboven op cilinder 1
bobine linksonder op cilinder 4
bobine rechtboven op cilinder 3
bobine rechtonder op cilinder 2

zie ook dit draadje:

Opknappen honda cbx 650e Nighthawk


gr
Marco

oke ik neem aan dat die volgorde is zoals ik de foto geplaatst heb van de bobine,,,, als ik op de motor zit dan tel ik van links naar rechts cilinder 1/4 of is het net andersom?

bedankt
 
Laatst bewerkt:
oke motor doet het weer accu is kapot van de motor de hele - pool is eruitgevallen(mischien uitgebrand)

Dus even overgestart ,maar het vreemde is dat de auto flink trager begint te lopen ,en de startkabel goed vonkt als die aan de motor hangt ,zal er kortsluiting ergens aan de motor zitten of is dit normaal.

En startionair loopt die niet lekker ,ook na gas teruggeven blijft die enkele seconden hoog in de toeren,

nu heb ik de vlotterkamers leeg laten lopen en daar kwam wat troep uit ik vermoed dat er roest in de tank/vlotterkamers zit en daardoor mischien dat die ook stationair niet perfect loopt.

iemand ideeen?
 
Ahum,

Ik verwacht dat je bedoeld "als je de start kabel van de auto op de polen van de accu aansluit" dat de boel flink begint te vonken...........

Als er een hele cel defect is van de accu is dat niet zo verwondelijk, de inwendige weerstand van een lood accu is heel erg laag, met één defecte cel (en die heeft hoogst waarschijnlijk sluiting) dan gaat de tegenspanning (lees accu spanning) met iets van 2V omlaag, het spannings verschil tussen de auto en de motor is dan ipv (13,7 - 12 =) 1,7 V maar liefst 3.7V (2 + 1.7) en hoe groter het spanningsverschil hoe groter de stromen zijn die er gaan lopen (ten gevolge van die lage weerstand (stroom = spanning / weerstand)). Feitelijk is de motoraccu vanuit de auto gezien een kortsluiting.

Ook de motor zelf zal er problemen mee hebben omdat de dynamo zich helemaal het leplazerus aan laden is aan een kapotte accu, snel vervangen die accu voordat die dynamo stuk gaat omdat hij oververhit raakt of de dioden in de gelijkrichter sneuvelen.

Bedenk ook dat de CB650SC pas fatsoenlijk begint te laden vanaf 2000 tpm, waarschijnlijk is dit dan ook de reden dat de boel zo moeilijk doet bij een stationair toerental.

Als je even snel verder wil knutselen kun je beter de auto even naast de motor zetten en accu van de motor eruit halen, de accu van die auto voldoende en de auto hoeft niet eens te draaien tenzij die erg leeg begint te geraken.

HAAL DE ACCU NOOIT VAN EEN DRAAIENDE MOTOR AF, de accu werkt niet alleen als voorraadje electronen maar ook als buffer tegen spanningspieken, de kans dat je de CDI naar de eeuwige jacht velden helpt is levensgroot aanwezig.

En nog een draadje: www.userweb.nl/motoren/cb650sc

Silkroad.
 
Laatst bewerkt:
Eeeeej

Hou je ons nog wel een beetje op de hoogte van je vorderingen ?

Kijk ook even op Nighthawk meeting 19 Mei 2007 !!!

Silkroad..

sorry was het enige tijd even zat ,,,maar begin weer !motor heeft 2 dagen goed gelopen en is toen uitgevallen niks deed het meer zelf de lampen niet na een aantal uren deed hij het weer.

ik heb er 5 minuten nog op kunnen rijden toen viel die uit en nu doet niks het meer.
contact slot heb ik inmiddels vervangen alle bedrading en stekkers na gelopen ook alle zekeringen.

nu resteren er nog 2 dingen de gelijkrichter of dat zwarte kastje de cdi volgens mij.

het gekke is dat niks het meer doet zelf het groene lampje van de neutral niet terwijl de accu nog vol zit.

toch al bedankt voor alle info
 
Beste mensen,

IK val hiet zomaar binnen.

Ik heb op dit moment een ander probleem.
Start slecht, loopt slecht stationear,en ploft uit, ik denk twee cilinders.
Wat ik gedaan heb, Singroniseren,nieuwe Carb rubbers, bobine omgewisseld.
gevers omgedraait.
Niets helpt.
Kan me iemand helpen.
 
Beste mensen,

IK val hiet zomaar binnen.

Ik heb op dit moment een ander probleem.
Start slecht, loopt slecht stationear,en ploft uit, ik denk twee cilinders.
Wat ik gedaan heb, Singroniseren,nieuwe Carb rubbers, bobine omgewisseld.
gevers omgedraait.
Niets helpt.
Kan me iemand helpen.

Ineens gekomen?

En wat is de storing precies? Weet je bijv zeker dat er maar twee cilinders mee doen?
Bobine al gewisseld, gevers ook. Bougies?
 
Ik denk eerder dat een van de twee bobines het niet doet.
Als die goed heeft gelopen dan zal niet spontaan de hele carburateur totaal ontregelt zijn.

De bobines worden om de beurt aangestuurd en als eentje het niet doet zullen er maar twee cilinders meewerken. De kans dat er eentje ook echt stuk is, is ongeveer 1% (komt praktisch niet voor) het zal dus eerder de bedrading tussen CDI en bobine zijn OF en dat is nog waarschijnlijker dat een van de twee (bobines) niet goed massa maakt.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan