Nog een keer, typegoedkeuring??

er staat me namelijk bij dat het niet mogelijk is binnen nederland om een motor waarop reeds een kenteken is afgegeven opnieuw te laten keuren....(in tegenstelling tot auto's )

Een paar jaar geleden was er nog zoiets als een modificatiekeuring, werd mij verteld. Zoiets dat er een inlegvel bij je kenteken komt met aanpassingen daarin opgenomen. Hoe dat (tegenwoordig) zit weet ik ook niet.
 
Een paar jaar geleden was er nog zoiets als een modificatiekeuring, werd mij verteld. Zoiets dat er een inlegvel bij je kenteken komt met aanpassingen daarin opgenomen. Hoe dat (tegenwoordig) zit weet ik ook niet.
dat is ook waar, voor een toevoeging, dus een zijspan ofzo

een zelfgelast balhoofd valt daar niet onder, als zodanig..... 8-)
 
misschien iets echt ouds op de kop tikken?
kan je zo de slijptol in zetten.

full
 
Laatst bewerkt:
dat is ook waar, voor een toevoeging, dus een zijspan ofzo

een zelfgelast balhoofd valt daar niet onder, als zodanig..... 8-)

Hehe klopt, want de balhoofd is in principe de motorfiets, de framenummers staan er in. :P

Maar fuck it, je leeft maar een keer en elke dag kan de laatste zijn ;)
 
en hoe zit het dan met het verhaal dat er voor 1958 zelfs bij de rdw weinig tot niks bekend is over wielbasis, framemodel, e.d, alleen modeltype (fl) en bj.
Ik heb daarom op aanraden van de "kenners" gezocht naar zo'n kenteken omdat het dan makkelijker zou zijn om wat dingen, binnen de grenzen van wat nog normaal is (geen zweedse vorken, te hoge apes en achterlijke sissybars e.d.) te kunnen "rommelen".
Heb nu een HD kenteken uit 1951 bemachtigd en als basis een redelijk nieuw hardtail wischbone aftermarket frame, waar de nummers ingeslagen worden.
Volgens de overlevering kan de politie/verzekering hier niks mee, omdat er weinig tot niks bekend is en daarom mede zijn hele oude kentekens goud waard tegen woordig. (2000 eurie voor een los kenteken is normaal) En dus kun je op deze manier zonder verder keuringen een coole oldskooler maken......toch? :?
 
en hoe zit het dan met het verhaal dat er voor 1958 zelfs bij de rdw weinig tot niks bekend is over wielbasis, framemodel, e.d, alleen modeltype (fl) en bj.
Ik heb daarom op aanraden van de "kenners" gezocht naar zo'n kenteken omdat het dan makkelijker zou zijn om wat dingen, binnen de grenzen van wat nog normaal is (geen zweedse vorken, te hoge apes en achterlijke sissybars e.d.) te kunnen "rommelen".
Heb nu een HD kenteken uit 1951 bemachtigd en als basis een redelijk nieuw hardtail wischbone aftermarket frame, waar de nummers ingeslagen worden.
Volgens de overlevering kan de politie/verzekering hier niks mee, omdat er weinig tot niks bekend is en daarom mede zijn hele oude kentekens goud waard tegen woordig. (2000 eurie voor een los kenteken is normaal) En dus kun je op deze manier zonder verder keuringen een coole oldskooler maken......toch? :?
kijk maar uit met wat je zegt, je weet wie hier meeleest toch ?
 
ik zeg niks.......ik kijk wel uit, zo een ban aan de broek als het die gek met die lange tenen niet bevalt.......
 
Ja dat heb ik gemerkt.
Mijn topic .............. is nu naar onder verdwenen met een slotje er op.
Begrijpelijk. _O-
 
Laatst bewerkt:
het valt me iedere dag weer mee dat die plastic homo's dit chopper deel nog niet weg getreiterd hebben......

moet je voor de gein es kijken waar in sommige andere forumstukjes over genuild wordt, totale kleuterschool praat en dat pagina's lang......

maar als er hier iemand vraagt of er nog lui naar zweden gaan ofzo moet dat gelijk vermoord worden, ook wel logisch, het gaat niet over kneesliders, monapakken, corona kleuren of weetikwat...... :r

ik kan me nog één topic herinneren waarin ooit een zielig mannetje allemaal foto's liet zien van alle DVD's die hij had............tja, zeg het dan maar..... :?
 
Laatst bewerkt:
het valt me iedere dag weer mee dat die plastic homo's dit chopper deel nog niet weg getreiterd hebben......

moet je voor de gein es kijken waar in sommige andere forumstukjes over genuild wordt, totale kleuterschool praat en dat pagina's lang......

maar als er hier iemand vraagt of er nog lui naar zweden gaan ofzo moet dat gelijk vermoord worden, ook wel logisch, het gaat niet over kneesliders, monapakken, corona kleuren of weetikwat...... :r

ik kan me nog één topic herinneren waarin ooit een zielig mannetje allemaal foto's liet zien van alle DVD's die hij had............tja, zeg het dan maar..... :?

:^

daarom lees ik alleen streetfighters en choppers..
 
en hoe zit het dan met het verhaal dat er voor 1958 zelfs bij de rdw weinig tot niks bekend is over wielbasis, framemodel, e.d, alleen modeltype (fl) en bj.
Ik heb daarom op aanraden van de "kenners" gezocht naar zo'n kenteken omdat het dan makkelijker zou zijn om wat dingen, binnen de grenzen van wat nog normaal is (geen zweedse vorken, te hoge apes en achterlijke sissybars e.d.) te kunnen "rommelen".
Heb nu een HD kenteken uit 1951 bemachtigd en als basis een redelijk nieuw hardtail wischbone aftermarket frame, waar de nummers ingeslagen worden.
Volgens de overlevering kan de politie/verzekering hier niks mee, omdat er weinig tot niks bekend is en daarom mede zijn hele oude kentekens goud waard tegen woordig. (2000 eurie voor een los kenteken is normaal) En dus kun je op deze manier zonder verder keuringen een coole oldskooler maken......toch? :?
volgens mij wel ja ..........

zo beter ?
 
Laatst bewerkt:
het is alleen nog steeds wel zo dat in geval van een klappertje de verzekering wel zeker wil weten of het ding wel "volgens de regelen der kunst" opgebouwd is, dus enigsinds legale verlichting, een beetje deugdelijk laswerk, remmen op 2 wielen etc. zijn toch wel aan te raden...

ik kan je verhalen vertellen jonge, en niet alleen van particulieren hoor, ook grote gerenommeerde motorzaken.....de verzekering knijpt net zo lang door tot je kapot bent of met bijna niks accoord gaat als ze ook maar iets kunnen vinden om je op te pakken...

en nogmaals voor dwazen als die Baksteen en consorten hoef je niet bang te zijn, die zien het verschil tussen een Kreidler en een HD vaak niet eens, het is puur je verzekering...
 
Laatst bewerkt:
ok nou serieus thx.....

heb 2 remmen en geen ondeugdelijk laswerk en geen rare afmetingen en afwijkingen in model dus dat zal wel loslopen.......

en dat vd consorten wist ik al........ ;)
 
ok nou serieus thx.....

heb 2 remmen en geen ondeugdelijk laswerk en geen rare afmetingen en afwijkingen in model dus dat zal wel loslopen.......

en dat vd consorten wist ik al........ ;)

Begrijp ik het goed?

Dus je hebt een antieke motor uit de jaren 50/60
Zonder typegoedkeuring?
- Met een goed en professioneel verbouwd frame (geen braadwerk, alles deugdelijk)
-geen broddelwerk van ‘overgeslagen’ framenummers e.d.
- Netjes de wielbasis gehandhaafd (zit geloof ik 10cm speling in voor kettingspannen ofzo?)
- Originele motorblok (of i.i.g. zelfde merk, overeenkomend aantal cilinders en cc’s)
- Remt goed, verlichting is oke
- Geen gekke dingen zoals gevaarlijk scherpe punten of herriepijp (voldoet gewoon aan de ‘algemene regels’ zeg maar...)

Dan is het goed toch?

Een kennis had een pas geleden hetzelfde aan de RDW gevraagd (wil ook een oude HD extreem verbouwen). Ze sporen je dus echt niet aan om direct de slijptol te pakken, draaien er vervolgens een beetje omheen, maar het komt er op neer dat het ‘in principe’ mag... Wederom, grijs gebied.... gewoon slijpen dus!

Voor de zekerheid even bellen met Lelystad ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan