Nog een keer, typegoedkeuring??

ff bellen en je weet het zeker ja,het is wel een kunst om te begrijpen wat ze bedoelen als ze wat zeggen want jonge jonge de regeltjes en vage termen vliegen je om de oren.
 
ok nou serieus thx.....

heb 2 remmen en geen ondeugdelijk laswerk en geen rare afmetingen en afwijkingen in model dus dat zal wel loslopen.......

en dat vd consorten wist ik al........ ;)
je bedoeld die coole blauw/lila achtige scooter toch ?

tuurlijk wel....
 
~
Begrijp ik het goed?

Dus je hebt een antieke motor uit de jaren 50/60
Nee motor is spiksplinter nieuw, qua onderdelen dan. Alleen het (los gekochte) kenteken is ooit afgegeven in 1951.

Zonder typegoedkeuring?
Ja, denk het wel. op kenteken staat niet meer dan HD FL 1200

- Met een goed en professioneel verbouwd frame (geen braadwerk, alles deugdelijk)
Ja aftermarket hardtail frame, uit de fabriek. Verder niet mee gekloot qua frame wijzigingen. Frame wat erbij zat, was niet te gebruiken.

-geen broddelwerk van ‘overgeslagen’ framenummers e.d.
dus wel

- Netjes de wielbasis gehandhaafd (zit geloof ik 10cm speling in voor kettingspannen ofzo?)
hardtail frame is standaard aan HD, met dezelfde rake e.d. dus ja.

- Originele motorblok (of i.i.g. zelfde merk, overeenkomend aantal cilinders en cc’s)
Kustom pan blok laten bouwen, compleet nieuw maar lijkt op een panhead. Maar van binnen alles van een Evo/shovel dus geen 1200, maar 1340 cc. S&S/delkron onderdelen.

- Remt goed, verlichting is oke
Mechanische trommel voor, en trommel, hydrolisch achter

- Geen gekke dingen zoals gevaarlijk scherpe punten of herriepijp (voldoet gewoon aan de ‘algemene regels’ zeg maar...)
geen gekke dingen, behalve dat de uitlaten zich wel wat laten horen..... geen open pijpen in ieder geval.

Dan is het goed toch?
Dat dacht ik ook. :)

~
@ Bral yep die Barbapappa paarse.....
 
Laatst bewerkt:
ik kan alleen praten over type goedkeuring van auto's, heb op mijn 20ste een c kadett gehad met een 2.2 liter injectie blok en die nog een beetje opgevoerd zeg maar :9 :9

Alles prima tot ik door de klpd werdt aangehouden kon me auto en papieren meteen inleveren verhaal was dat de type goedkeurig was vervallen omdat er een 1.6 motor in hoorde, na heel veel praten en mazzel kreeg ik de auto weer terug alleen de papieren niet die gingen naar de rdw.

Heb toen de auto rdw laten keuren, dit was niet zo schokkend een veredelde APK keuring zeg maar.

Ik kan je wel vertellen dat je mocht je betrokken raken bij een ongeval je je verzekering wel gedag kan zeggen want die betalen niks meer, dus achteraf nog mazzel gehad want dat wist ik allemaal niet eens.

Als je iets doet doe het dan goed bel de rdw en stel de vragen of het mogelijk is en waar je op moet letten, het is namelijk zo dat eigenlijk je je auto of motor al moet laten keuren bij de rdw als je een bredere band monteerd (eigenlijk het zelfde als TUV in duitsland) alleen hier zijn ze nog erg schapelijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
flikker op oma

anyways, niet echt waar jullie op zitten te wachten, maar iemand anders misschien wel:

Heb zonet ff de rdw gebeld ivm stereo ombouw naar mono ombouw (kawasaki z1000 uit 1982) op een voertuig ouder dan 1995 en dit moet geen enkel probleem opleveren. ff langs de RDW rijden, dan wordt de wielbasis aangepast op het kenteken.
 
flikker op oma

anyways, niet echt waar jullie op zitten te wachten, maar iemand anders misschien wel:

Heb zonet ff de rdw gebeld ivm stereo ombouw naar mono ombouw (kawasaki z1000 uit 1982) op een voertuig ouder dan 1995 en dit moet geen enkel probleem opleveren. ff langs de RDW rijden, dan wordt de wielbasis aangepast op het kenteken.

Ahh kijk, dus modificatie op kenteken zetten kan nog steeds! *O*

Moet bij de locale RDW boer zeker?
 
Nou.... heb dus een chop gescoord...


Maar... rij ik er mee naar huis zaterdag... hobbel....zekeringenkast compleet weggesmolten...

Lekker dan.. sta je op de A12/A27... MIDDEN OP knooppunt lunetten...

Ff de verotte zekering doorverbonden, met een bitje... (Niemand die stopt, komt er opeens een Seat Panda de vluchtstrook op.... Max :} (Nitromax)...

Helaas was het maar voor een kleine 200 meter, toen was het weer afgelopen..

Uiteindelijk maar laten afslepen, maatje van me dat mee was is gelukkig KNMV lid dus die grap kost NIETS.... word vandaag of morgen thuis bezorgd....

ff een nieuwe zekeringenkast erin en rijden... foto's volgen wel in een eigen topic...
 
Terug
Bovenaan Onderaan