Te Koop: Suzuki Savage

sav

MF veteraan
26 aug 2002
6.160
261
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Te koop:

mei20065.jpg


mei20061.jpg


mei20062.jpg


Ik heb jarenlang met veel plezier op deze motor gereden. Maar nadat ik een GS500 heb gekocht, staat de Savage vaak lang stil en dankzij ruimtegebrek lijkt het mij nu verstandig hem te verkopen.

Hoewel... verstandig...

Beide banden, de uitlaat, de nokkenasketting en de aandrijfriem zijn recent nog vervangen, naast het normale onderhoud.

De motor is van 1987 en ik heb hem in augustus 1992 gekocht. Het was toen een amerikaanse importmotor en inmiddels staan er nog steeds minder dan 26500 miles (42000 km) op de teller.

De vraagprijs is 1000 euro en eerlijksheidshalve wil ik wel vermelden dat er een paar kleine deukjes inzitten. Daarintegen zit er wel erg weinig roest aan, ik heb hem de laatste 10 jaar alleen in een overdekte stallingen gehad.

Reacties graag op rke_58@hotmail.com.


P.s. De foto's zijn wel van mei 2006, maar er is weinig veranderd sindsdien. Bij interesse ben ik natuurlijk bereid een setje verse foto's te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft een heel sterk tegenargument: "Waar wil je die andere GS laten?"


Ik huur straks een stukje van een garagebox voor de Savage.

Deze garagebox is een stukje uit de buurt. Daar moet ik eerst een klassieke auto uit die garagebox halen, dan kan de Savage naar buiten, dan de accu in de Savage, de klassieker moet weer naar binnen, de garage moet afgesloten worden, en dan pas kan ik rijden met de Savage.

En dat het liefst zonder de auto te starten of te bekrassen.

De Savage vervangen door een GS waarmee ik hetzelfde ritueel moet uitvoeren is eigenlijk geen optie. Het doet pijn, maar zij heeft wel gelijk.

(Ik zou eigenlijk een boerderij moeten kopen met veel ruimte voor motoren en gereedschap. Daarom heb ik maar wel een staatslot gekocht.)



De reden van deze heisa? Komende zaterdag komt er een scootah bij ons wonen. Daarom moet mijn Savage weg en de enige korte-termijn-optie die betaalbaar is en waarvan ik gebruik wil maken is een deel van de garage van een vriend van mij huren. Maar, daar staat al een klassieke auto in, waar hij grote emotionele waarde aan hecht.

Pluspuntje is wel dat er in die garage zeker geen kinderfietsen tegenaan vallen.......
 
Mooi ding! 'k Zit zelf al een beetje rond te kijken naar een motor voor als ik me rijbewijs heb (hoop ergens eind apriltoch wel). Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen racer, 'tour' of chopper. Vind het eigenlijk allemaal wel wat hebben. 'k Heb het idee dat ik als beginner met een fietsje als bv DEZE wat makkelijker ervaring kan opdoen met bijv. oefenen van bochtjes etc. Kan er natuurlijk (gigantisch) naast zitten.

Aan de andere kant vind ik het relaxte touren/cruisen op zo'n chopper ook wel wat hebben.

Lastig... keuzes.

Nou ja... als deze nog te koop staat tegen de tijd dat ik m'n rijbewijs heb, laat ik ook jou nog wel ff weten of ik nog geïnteresseerd ben hierin. :)
 
hey Sav je vergeet mij! Ik zit alleen nog met die GS :P die er eerst uit, kan ik weer lekker Savage rijden. We hebben er al eens een discussie over gehad, maar ik blijf erbij dat ik de Savage leuker vind rijden :P ondanks dat mijn GS wat lekkerder stuurt en remt.

Suzuki GS500E op 25kW te koop!
 
Hoi SavagePielk,

Ik vergeet je niet. Maar ik kan helaas ook geen GS500 kwijt. Sinds zaterdag hebben we er een Honda Dylan bij en eerlijk gezegd kan ik mijn gewichtige achterwerk niet meer keren in mijn schuur. Daarom is de Savage tijdelijk verhuisd naar een garage van een vriend van mij, maar deze garage heeft geen stroom.

Dus, nu staat de accu in mijn schuur aan de druppellader en de Savage slaapt bij een Italiaan...

@Domifiel: Ik hoor het wel van je. Het is een heerlijk fietsje om lekker relaxed te cruisen. Scheuren, kneedown, stoppies, wheeley's en dat soort geneuzel gaat hier echt niet mee lukken. Hoewel de acceleratie behoorlijk snel is, is bij 130 km/uur de koek echt wel op. De Honda CB450S van jouw linkje is ook een goede beginnersmotor. Zo'n dingetje stuurt wat strakker en je zit er wat sportiever op. Je zou de GS500E van SavagePielk ook kunnen overwegen.

Maar als je van rustig cruisen of van choppers houdt, is een Savage een ideale motor. Grote klappen, snel thuis. Maximaal 6000 rpm en een behoorlijk koppel.
 
Laatst bewerkt:
Tnx voor de info. Dat scheuren, kneedown, wheeley's etc. niet gaat lukken met deze motor dacht ik eigenlijk al. Maar 'k heb zelf ook niet de behoefte om dit allemaal te gaan doen. Beetje vlot accelereren vind ik nog wel leuk, maar dat scheuren hoeft van mij niet echt. Wheeley's zijn ook niet voor mij weggelegd. En kneedown.... tsja... als het kan met de motor, waarom niet. Maar als het niet kan maakt het ook niet uit. Het is nu niet bepaald iets dat noodzakelijk is ofzo om goed te kunnen rijden ;)

Maar om er een beetje achter te komen wat ik nu leuker/gaver/relaxter/etc vind om te rijden zou ik sowieso toch eerst eens wat proefritten moeten maken. Maar zover is het nog niet. Eerst het AVD nog maar eens zien te behalen *D
 
heerlijke fietsen die Savage's :Y

en sorry Sav, heb een andere gekocht, kon hem niet laten staan èn daar had ik wel het geld zo voor liggen :P veel succes met de verkoop!
 
Tja,

Ik vind het geen super-bod maar 750 euro is tot nu toe wel het hoogste bod wat ik heb gekregen. Ik ben ook via marktplaats in onderhandeling met een dame over deze motor, en ik wil haar ook een kans geven hierop te reageren.


Verder heb ik nog een kleine uitdaging:
A.s. zaterdag overschrijven gaat niet lukken, na al die jaren ben ik kopie deel III kwijt. Ik heb wel dit stukje papier wel opnieuw aangevraagd bij het rdw, maar de ambtelijke molens draaien weer eens heel erg langzaam.
 
Tja,

Ik vind het geen super-bod maar 750 euro is tot nu toe wel het hoogste bod wat ik heb gekregen. Ik ben ook via marktplaats in onderhandeling met een dame over deze motor, en ik wil haar ook een kans geven hierop te reageren.


Verder heb ik nog een kleine uitdaging:
A.s. zaterdag overschrijven gaat niet lukken, na al die jaren ben ik kopie deel III kwijt. Ik heb wel dit stukje papier wel opnieuw aangevraagd bij het rdw, maar de ambtelijke molens draaien weer eens heel erg langzaam.


daar heb je gelijk in, Savage's zijn gewoon nog meer waard dan dat, 750 is ongeveer wat een dealer er voor geeft bij inruil.
 
Tja,

Ik vind het geen super-bod maar 750 euro is tot nu toe wel het hoogste bod wat ik heb gekregen. Ik ben ook via marktplaats in onderhandeling met een dame over deze motor, en ik wil haar ook een kans geven hierop te reageren.


Verder heb ik nog een kleine uitdaging:
A.s. zaterdag overschrijven gaat niet lukken, na al die jaren ben ik kopie deel III kwijt. Ik heb wel dit stukje papier wel opnieuw aangevraagd bij het rdw, maar de ambtelijke molens draaien weer eens heel erg langzaam.

Denk er maar eens rustig over na.. ik kijk ondertussen ook rustig verder..
 
Hallo sav , leuk motortje ik denk dat hij zijn geld wel waard is met alles wat je vervangen hebt.
Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
veel succes
 
dank zou ik het vermogen eerst eens verdubbelen :P


hoewel er een aantal gevallen van Savage-met-zijspan bekend is :Y (waaronder een ex-Savage van mij *D)
 
Tja,

Ik kreeg gisteren mijn kentekenbewijs in de bus. Nu kan ik hem laten schorsen (of verkopen, whatever comes first). Dan misschien, als een van mijn beide dochters later zin heeft in een choppertje.....
Leuk met dochterlief toeren over de Nederlandse dijkjes.

Hopelijk mag hij nog een paar jaar in die garagebox logeren bij die Italiaan. Zolang hij er maar geen Italiaanse streken leert. :r

Wat ook wel fijn is: het verzekeren (gewoon bij de ANWB...) van deze motor kan voor ongeveer € 50,- per jaar. Dat zijn nog eens cijfers waar je wel blij van wordt. Het klinkt in ieder geval beter dan die € 22,60 voor de non-service van het jaarlijkse schorsen.
 
Staat deze motor nog te koop?

Heb ondertussen mijn rijbewijs en ben nog steeds aan het twijfelen wat voor soort motor ik nu wil (Chopper, Tour etc.).

Misschien dat ik eens kan proefrijden dan?
'k Zag dat je aardig in de buurt woont ('k woon zelf in Dordt).
(mail staat in mijn profiel... kan zijn dat ik wat later reageer, heb deze week nachtdienst).
 
Terug
Bovenaan Onderaan