BMW R1150RT met alarm vraagje :-(

sdquint01

Rookie
11 mrt 2007
9
0
beste mensen

aangezien ik nieuw ben op dit forum hoop ik dat dit bericht op de juiste plaats staat.

Ik heb zaterdag mijn nieuwe aanwinst mogen ophalen en na veel gezeur :( en heel veel spijt ;( over waar ik hem gehaald heb ben ik t volgende tegen gekomen.

Bij de motor zitten 2 alarm kastjes en 3 pikkies<?? waarvan er voor beiden maar 1 werkt.
ik wil graag het 2de kastje ook aanmelden maar heb geen idee hoe? er zit ook geen gebruiksaanwijzing bij.

Wie o Wie wil en kan mij helpen dit probleem op te lossen en mij te voorzien van raad of een gebruiksaanwijzing van dit alarm.
Het is overigens een origineel BMW alarm.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp :)

Ps: hij rijd wel perfect :D
 
Heb je iets van een merk ofzo?
Een foto wellicht van je kasjes?

Als attachment zit een Spyball manual, maar de Spyball heeft maar 2 knopjes per kastje...
full
 
RempageR1

Ik heb een spyball alarm op mn oude fiets zitten.. het alarm op mn BMW is origineel BMW met BMW logo op t kastje

dit kastje heeft ook 2 knopjes maar op mn dashboard zit ook nog een lampje/contact punt waar ik wat zou moeten kunnen met die bijgeleverde pikkies..

ik moet dus dat 2de kastje kennis laten maken met het alarm omdat het 2de kastje later is aangeschaft..

koop nooit een bmw bij een handelaar :S:S:S:(:(
 
Beste Pocketrocket... super bedankt voor de moeite..
ik moet idd een nieuwe afstandsbediening aanmelden.. beetje jammer dat ze alleen zeggen dan je naar de dealer moet brengen.. daar is BMW volgens mij wel goed in.. ("is uw tank leeg" ga naar de dealer om deze te laten vullen)

Ik hoop op iemand die dit al eens aan de hand heeft gehad of bij bmw werkt of stiekum zo n uitgebreide handleiding achterover heeft gedrukt.
ik moet namelijk de handelingen hebben die in je 2de post moeten worden uitgevoerd.

iemand die deze info bezit??????????????

alvast bedankt..
 
Beste Pocketrocket... super bedankt voor de moeite..
ik moet idd een nieuwe afstandsbediening aanmelden.. beetje jammer dat ze alleen zeggen dan je naar de dealer moet brengen.. daar is BMW volgens mij wel goed in.. ("is uw tank leeg" ga naar de dealer om deze te laten vullen)

Ik hoop op iemand die dit al eens aan de hand heeft gehad of bij bmw werkt of stiekum zo n uitgebreide handleiding achterover heeft gedrukt.
ik moet namelijk de handelingen hebben die in je 2de post moeten worden uitgevoerd.

iemand die deze info bezit??????????????

alvast bedankt..
Aan de andere kant is het wel begrijpelijk en fijn dat een dealer niet zomaar de ins en outs van een bmw alarm systeem zo maar uitdelen of op internet zetten.
Daar wel eens aangedacht ?

Ik zou gewoon bij je dealer langs gaan, bakkie koffie nemen en het er over hebben, kijken ze het gelijk na of er misschien geen storingen zijn.
En dat moet niets kosten, garantie of service mag wel op zo'n ding en als het kan ook gelijk een volle tank. O-) ;)
 
hij is gekocht bij een handelaar.. (helaas) die stuurde me naar een dealer in de buurt.. die wilde me niet helpen.. tja.. alemaal achteraf.. maar goed.. nu kan ik wel naar mn eigen dealer gaan maar ik denk niet dat dat gratis gaat zijn.. terwijl t een handeling is van niks volgens mij..
ik weet dat ik het kleine sleuteltje nodig heb en een xtra kastje maar in welke volgorde :S

thnks anyway
 
trouwens pocket rocket...

kun je mij ook het deel laten zien waar ze uitleggen wat de functie is van beiden toetsen?


Denk dat ik dan beter de hele handleiding kan inscannen :X :X


Maar hoe bedoel je precies, de b toets is eigenlijk de paniekalarmtoets, en je kunt er het alarm mee onderbreken.


Maar zal de handleiding nog eens doornemen.
 
Laatst bewerkt:
hij is gekocht bij een handelaar.. (helaas) die stuurde me naar een dealer in de buurt.. die wilde me niet helpen.. tja.. alemaal achteraf.. maar goed.. nu kan ik wel naar mn eigen dealer gaan maar ik denk niet dat dat gratis gaat zijn.. terwijl t een handeling is van niks volgens mij..
ik weet dat ik het kleine sleuteltje nodig heb en een xtra kastje maar in welke volgorde :S

thnks anyway


Ben nu heel erg benieuwd over welke "buurt" je het nu hebt.
Kan je wel naar een goede dealer sturen, maar dan moet ik wel
even weten waar jij uithangt...

OK, meest logische is om eerst de sleutel te gebruiken,
en dan (ondertussen?) de afstandsbediening te gebruiken.
Andersom slaat nergens op namelijk.
 
Snap hem eigenlijk ook niet zo goed, er zitten 2 handkastjes bij en een is maar

aangemeld blijkbaar, en van de 3 pikkies O-) O-) is er ook maar een aangemeld.

Lees de handleiding eens goed door, je kunt namelijk aan het knipperen van het alarm zien hoeveel en wat er aangemeld is. :Y :Y

Als je je mail neerzet kan ik je de complete handleiding ingescand sturen.
 
Nou, ik mag ook van ganse harte hopen dat alleen een BMW dealer dit kan.
Zou mooi worden, koopt iemand een nieuw kastje, loopt naar mijn motor, schroeft een kap eraf, voert wat handelingen uit hoppa.... alarm en startblokkering weg -O-.

En je kunt wel boos zijn op de BMW-dealer, maar jij bent zelf naar die handelaar gegaan.
Als je 'm bij een BMW-dealer had gekocht, was je dit niet overkomen.

Kom op, ff doorbijten en een BMW-dealer in de buurt opzoeken. Terwijl je wacht neem je een lekker kopje koffie, blader je wat door de brochures of tijdschriften. En anders neem je een kijkje in de kleding-shop. Als je motor klaar is betaal je de rekening (misschien afspreken dat de handelaar deze betaald?) en gaat genieten van je BMW.

Veel succes, maar vooral veel plezier met je BMW!

edit:typo's :o
 
Laatst bewerkt:
Texan.. ik ben absoluut niet boos op die bmw dealer in amersfoort.. ik heb mijn motor gekocht bij Jan Hofland. idd spijt van mja.. gekocht is gekocht.

verder is het zo dat er ooit 2 kastjes van zijn geweest maar er nu maar 1 aangemeld bij zit, dus heb ik de handelaar de 2de laten regelen. die zou moeten worden kunnen aangemeld met die pikkies die er bij zitten maar welke volgorde moet worden aangehouden is nu dus de grote vraag.
toen ik bij die bmw dealer stond reageerde niks omdat de contacten waren gecorodeerd.. die heb ik inmiddels schoon gemaakt dus werkt hij weer.

en uhm.. kleding shop al bekeken en gekocht :) en die koffie is niet bijster goed :)

pocketrocket: sdquint(at)gmail.com

bedankt :)
 
Texan.. ik ben absoluut niet boos op die bmw dealer in amersfoort.. ik heb mijn motor gekocht bij Jan Hofland. idd spijt van mja.. gekocht is gekocht.

verder is het zo dat er ooit 2 kastjes van zijn geweest maar er nu maar 1 aangemeld bij zit, dus heb ik de handelaar de 2de laten regelen. die zou moeten worden kunnen aangemeld met die pikkies die er bij zitten maar welke volgorde moet worden aangehouden is nu dus de grote vraag.
toen ik bij die bmw dealer stond reageerde niks omdat de contacten waren gecorodeerd.. die heb ik inmiddels schoon gemaakt dus werkt hij weer.

en uhm.. kleding shop al bekeken en gekocht :) en die koffie is niet bijster goed :)

pocketrocket: sdquint(at)gmail.com

bedankt :)
Ik vind de koffie in Amersfoort ook niet bijzonder ;). Ze hebben er wel vaak hele lekkere koeken :9~ :+.

Maar on-topic: ik kan je helaas niet helpen, ik zou het niet weten. Ik heb geen pikkies bij mijn alarm, alleen maar 2 afstandbedieningen (die ik overigens niet gebruik, alles loopt via hetcontact / de contactsleutel).
 
Laatst bewerkt:
thnx pocketrocket.. nu weet ik igg hoe ik er mee om kan gaan als allebij mn kastjes werken :)

toch maar ff langs de bmw dealer in alphen dan..

dank voor het meedenken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan