Z750-Z750S-Z1000 Plaza Deel 29

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe ik de foto :+
full
 
Oke, dan gaan we even rekenen.
Doorsnede van de zuiger is 30 mm.
Maar omdat we met ml gaan rekenen en 1 ml gelijk is aan 1 cm3 reken ik meteen maar in centimeters.
Opvl. Zuiger: л x R2
3,14 x 1,52 = 7.07 cm2
inhoud per mm uitgaande slag is dan 0.1 x 7.07 = 0,707 cm3 of ml
2 cilinders per blok wordt dan 1,414 ml / mm slijtage blok.
Er zitten totaal 4 blokken in dus dat wordt 5,656ml totaal per mm slijtage
Aan gezien ik toch echt bijna 3 jaar gedaan heb met mijn blokken en de slijtage indicator nog intact was denk ik toch echt dat ik hooguit 1,5 mm per jaar verslijt maar laten dan eens uitgaan van 5 mm per 3 jaar.
5 x 5,656 = 28,28/ 3 = 9,43 ml per jaar.
Meer kan ik er echt niet van maken.
En ik meen dat de inhoud van het remvloeistof reservoir zo als ik hem nu heb 30ml bedraagt.
Dus zelfs als ik een met de helft van de inhoud zou nemen zou dit genoeg zijn om niet droog te komen staan.
Ik heb trouwens nog nooit tussen de beurten door remvloeistof hoeven bij te vullen maar omdat 1 of twee keer per jaar te doen is ook geen probleem lijkt mij.
Ik geef hem toch minstens 2 keer per jaar een grote of kleine beurt.


:} crawl ik ben het helemaal met je eens, ik heb het 1 maal te veel vermenigvuldigd en kom inderdaad op een totaal van ± 10 ml / mm slijtage.

en bij vullen is inderdaad nooit nodig mits je reservoir voldoende groot is en er geen lekkages zijn.


maar ff resumee, we hebben het forum es lekker serieus zitten opvullen met onze actie en ik denk ook menigeen z'n raderen doen kraken. :9
 
:} crawl ik ben het helemaal met je eens, ik heb het 1 maal te veel vermenigvuldigd en kom inderdaad op een totaal van ± 10 ml / mm slijtage.

en bij vullen is inderdaad nooit nodig mits je reservoir voldoende groot is en er geen lekkages zijn.


maar ff resumee, we hebben het forum es lekker serieus zitten opvullen met onze actie en ik denk ook menigeen z'n raderen doen kraken. :9

:P


full
 
Ja, lekker zeg....ben ff weg en ineens pagina 5 van deel 29!!! :(

Ik heb het einde van deel 28 nog niet eens gelezen! 8-)

En ik heb nog niet veel van dit gezien..........
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan