Veiligheidsvest ja of nee? (Poll)

Werkt zo'n hesje en draag je het?

  • Vast wel en dus draag ik er een

    Stemmen: 182 17,5%
  • Vast wel maar ik draag het niet

    Stemmen: 701 67,4%
  • Vast niet maar ik draag het toch

    Stemmen: 16 1,5%
  • Vast niet dus ik draag het niet

    Stemmen: 121 11,6%
  • Geen idee...

    Stemmen: 20 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    1.040

salpeter

Die hard MF'er
15 jan 2006
542
0
Capelle aan den IJssel
Beste motorrijders,

Het is me de laatste jaren opgevallen dat er regelmatig berijders een veiligheidsvest aantrekken bij slecht zicht of als het nog donker is. *O*
Zelf doe ik het ook. :] Ik voel me toch net even meer opvallen dan als ik geen veiligheidsvest aan heb. Zeker omdat de standardkleding zwart of zwart met een kleurtje is. Meestal zit er wel enige reflectie op de jas maar het is wel minimaal.
 
In de winter rijd ik idd regelmatig met zo'n hesje rond :)
ik vind ze foeilelijk, maar iedere automobilist die dat ook vind heeft me iig gezien ;)
 
ik rij zelden met een hesje aan tenzij ik langs de kant van de weg sta of ik als begeleider van een toerrit mee rij, anders heb ik geen hesje aan.
 
Ik heb het hesje van de rijschool ook maar zelden aan, alleen als het donker is heeft mijn instructeur liever dat ik hem aan doe, anders hoor ik hem er niet over.
Wappert het tenminste niet zo op de snelweg.
 
Ik heb me al een poosje voorgenomen om hem aan te doen (ligt onder de buddy klaar), maar ben het tot nu toe steeds vergeten.
 
Altijd en overal, ongeacht de drukte.

Modieus is het niet, maar dan had ik een Ford Ka, Smart of een Daihatsu Copen gereden inplaats van mijn K100 :+

Mijn vriendin rijdt zonder hesje en is gisteravond vanachteren aangereden door een automobilist.... |(

Natuurlijk kan je dit ook op andere wijze voorkomen, maar zon hesje werkt altijd bevorderend...

Tijd voor een polletje trouwens!!
 
Dit is zo alleen maar een gevoelskwestie. Ik heb nooit een onderzoek gezien dat het hielp om ongelukken te voorkomen bij motorrijders.
@Freew Ik neem aan dat je vriendin een achterlicht heeft? Dat heeft ie dan ook niet gezien
Tijd voor een test, helft van het forum gaat met vest rijden, de andere helft zonder en dan kunnen we na een jaar een mooie conclusie trekken. ( Ik doe mee met de controle groep - zonder vest.)
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor een test, helft van het forum gaat met vest rijden, de andere helft zonder en dan kunnen we na een jaar een mooie conclusie trekken. ( Ik doe mee met de controle groep - zonder vest.)

Zet mij ook maar in de controlegroep zonder vest. Ik vindt ze echt verschrikkelijk })
 
Over het algemeen rij ik alleen met daglicht, dan vind ik het ook niet echt nodig.
Lijkt me wel handig als je regelmatig in het donker rijdt.
 
Lekker interessant hoe zo'n ding eruit ziet. Ik heb hem ook 90% van de tijd aan. Boeie.
 
Soms, meestal niet. Waar haal je goede vesten met reflectoren aan de bovenkant en ritssluiting? Klitteband is waardeloos, die waaien zo open.

Verder heb ik gemerkt dat het verwijderen van de DB-killer en Philips motovision lampen ook wonderen doet geschieden :Y :+
 
zo'n testje valt best op te zetten alhoewel het eigenlijk cru is omdat je wilt aantonen dat een vestje dragen werkt waardoor je mensen dus zou bloot stellen aan gevaar :P

weet niet hoeveel actieve leden MF heeft maar zou leuk zijn.

moet je wel letten op:

-aantal jaren rijervaring
-rijplek (randstand is gevaarlijker dan een klein dorp buitenaf)
-ongelukken in verleden (brokkenpiloten eruit halen)
-aantal kilometers dat er gereden word
-wanneer er gereden word, overdag, sochtends, savonds
-recreatief of woon-werk

zo'n goor oranje dingen met die reflectorstrepen valt wel mega op is mijn ervaring
 
Ik rij het hele jaar door woon-werk, ook vaak s'avonds als ik avond of nachtdienst heb.
In de herfst en winter rij ik altijd met het vestje. Ik vind het toch belangrijk als je goed gezien wordt ( donkere dagen met mist of regen).
 
Ik rijd er zelf niet mee, maar ben ervan overtuigd dat het je veiligheid/zichtbaarheid een flink stuk verbeterd. Ik zie regelmatig mensen ermee rijden (of lopen/fietsen etc) en je merkt toch dat het direct in het oog springt. Maarja.. ik vind een motorpak toch een stuk mooier ogen dan een vestje, en daarnaast zitten ze meestal voor geen meter ;)
 
zo'n testje valt best op te zetten alhoewel het eigenlijk cru is omdat je wilt aantonen dat een vestje dragen werkt waardoor je mensen dus zou bloot stellen aan gevaar :P

weet niet hoeveel actieve leden MF heeft maar zou leuk zijn.

moet je wel letten op:

-aantal jaren rijervaring
-rijplek (randstand is gevaarlijker dan een klein dorp buitenaf)
-ongelukken in verleden (brokkenpiloten eruit halen)
-aantal kilometers dat er gereden word
-wanneer er gereden word, overdag, sochtends, savonds
-recreatief of woon-werk

zo'n goor oranje dingen met die reflectorstrepen valt wel mega op is mijn ervaring

sorry maar kom jij maar eens een paar weken op het platte land rijden, dan weet je ook wat voor gevaren je daar tegen kunt komen, want daar weet je blijbaar niet veel van af.(onervarenheid misschien).Denk eens aan slecht verlichte tractoren, donkere bosranden,.onoverzichtelijke bochten en kruizingen, en nog veel meer. ik reed laatst achter mijn maat langs een bosrand, een bocht naar links, toen kon ik mooi zien hoe slecht een motorrijder zichtbaar is. dus doe ik eerder een vest aan op het platteland dan in de randstad.
 
Heb zelf nooit met zo'n vest gereden, in het buitenland wordt het steeds meer verplicht om een vest bij te hebben.Ook voor langs de kant.
Laatst met mijn zoon (ook een motorrijder) bij een dealer geweest en hij kocht gelijk zo'n vest. Ga je als ouder zijnde toch nadenken.
Toch maar zo'n vest meegenomen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan