Vtr SP1 & SP2 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil mezelf wel trakteren op dit spiegel-cadeautje!
Ik zag dat je ook nog een set remschijven van de SP2 tekoop hebt staan? Ik ben nog opzoek naar een setje voorremschijven, dus....

Mail me even en dan spreken we alle afspraken enz enz door.
vinniefrenken Ad Hotmail.com

De SP2 schijven zijn net vandeweek verkocht aan Heukelommer..
De SP1 schijven moet ik houden anders kan ik niet meer vertragen in de regen :+

Helaas....

Ik zal je mailen voor de spiegels (ik moet ze nog wel ff opzoeken) :X
 
Vanochtend vroeg door de motregen naar Ten Kate, PCIII erop en op de bank. De grootste monteur die ze daar hadden, SP lijkt net een minibike:

[afbeelding]

Bleek dat ie mét K&N filter én open pijpen nóg te rijk stond. Alles netjes afgesteld, flink dreunen op die bank, resultaat (vandaag, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst) 133,5 PK op het achterwiel *O* *O* Koppel is ook mooi met 112 Nm @ 6236 rpm.

[afbeelding]


Netjes :} :}
watvoor testbank heeft ten kate trouwens??? en heeft jouw motor een volledig systeem er onder liggen van akrapovic???

Heb vanmorgen mijne weer opgehaald, merkbaar verschil. Ze hebben ook mn voorontsteking nog iets anders gezet, kan het wel merken. Toch blij dat ik de pcIIIr er op heb dan, anders konden ze met de ontsteking niks doen (niet dat het nu ECHT noodzaak was O-) ).

Waren ze alleen vergeten de uitdraai te maken en klaar te leggen, computers stonden al uit rond 17:00u. Naja.. haal ik dinsdag wel ff op dan :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit weekend ook beginnen aan de jaarlijkse kleine onderhouds beurt aan mijn SP2 :

- kappen eraf
- nieuwe olie en oliefilter
- nieuwe bougies
- rem en koelvloeistoffen vervangen
- heeft iemand nog een setje stalen remleidingen liggen, of een goed verkoop adres?
- Hoe moeilijk/makkelijk zijn dergelijke remleidingen te monteren?
- algehele check
- Grondige poetsbeurt

En dan is `ze` weer klaar voor komende week!:
[afbeelding]

:] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :] :Y :]


Bitaktus ff mailen rond de 135 euries all in,3 leidingen
ook in kleur en/of verschillende kleuren nippels,dan iets duurder.
 
Netjes :} :}
watvoor testbank heeft ten kate trouwens??? en heeft jouw motor een volledig systeem er onder liggen van akrapovic???

Heb vanmorgen mijne weer opgehaald, merkbaar verschil. Ze hebben ook mn voorontsteking nog iets anders gezet, kan het wel merken. Toch blij dat ik de pcIIIr er op heb dan, anders konden ze met de ontsteking niks doen (niet dat het nu ECHT noodzaak was O-) ).

Waren ze alleen vergeten de uitdraai te maken en klaar te leggen, computers stonden al uit rond 17:00u. Naja.. haal ik dinsdag wel ff op dan :)

Ten Kate werkt met DynoStar. Dat is een copie van de DynoJet.
Let echter op. Iha geeft de DynoStar minder vermogen aan als de DynoJet. Hakman heeft dus echt een gezond blok.
Maar goed, een Dyno is eigenlijk ook niet bedoeld als vermogensmeter, maar met name als afstel-instrument. Vermogen varieert immers met luchtdruk, temperatuur en luchtvochtigheid.
 
Laatst bewerkt:
Bitaktus ff mailen rond de 135 euries all in,3 leidingen
ook in kleur en/of verschillende kleuren nippels,dan iets duurder.

www.tweewielerservice-veghel.nl

rond de 110 euro.. hel remleidingen, kleur naar keuze en kleur van de nippels naar keuze. voor + achter (excl. koppelingsleiding)
 
Hey Peter, je hebt toch wel de fuel accelerator pump functie laten inschakelen!!
Superfunctie die je zekers moet gebruiken!!
Ik verkies de Usb boven de R uitvoering, want: Ontsteking aanpassen brengt alleen maar vermogen in het hoogste toerenbereiken en met meer dan 85% gas, en het is niet eens veel (1-2 pk, of je moet al met serieuze motortuning beginnen.).
Je hebt meer aan een goede fuelcurve, dan aan een beetje topvermogen.
Je kunt verder niets op de R aansluiten(bijv, quickshifter)
Powercommander geeft geen service meer op de R.
Usb uitvoering is beter (fijner) af te stellen.
Usb heeft de Fuel accelerator pump functie, werkt een beetje als een tweetraps carb.
Op het moment dat je vermogen vraagt ( bijv. uitacceleren bocht), geeft hij een beetje meer benzine, waardoor je even wat meer vermogen hebt.
Dit gebeurd uiteraard niet schokachtig (is ook weer volledig instelbaar).

Kortom, doe mij de Usb maar..... :Y
 
Kortom, doe mij de Usb maar..... :Y


Goeie onderbouwing :P dat wist ik allemaal nie... :}

Maar zal allemaal wel beetje persoonlijk zijn.. de een zegt dit de andere dat..
Er zijn bedrijven die wijzen met op de r.. de andere op de usb. Weer andere zeggen dat je beter een rapidbike kunt nemen. (die heeft dan wel weer het voordeel dat je die ook op je volgende fiets mee kunt nemen en alleen een nieuwe stekker nodig hebt)
 
@hakman:
als het een beetje meezit en ik ook meega naar de vtr meeting, zullen we dan samen oprijden die kant op? :) misschien wel zo gezellig vanuit het noorden :)
 
@hakman:
als het een beetje meezit en ik ook meega naar de vtr meeting, zullen we dan samen oprijden die kant op? :) misschien wel zo gezellig vanuit het noorden :)

Tuurlijk, gaan we doen.

@Ribbel: fuel accelerator? Nooit van gehoord. Moet de gebruiksaanwijzing (of het web) eens doorlezen. Heb er een installatiedisk bij en kan met een laptop bij de PCIII. Leuk, echt iets voor mij om de boel te gaan vern++ken.

@Pepe, natuurlijk ligt het aan jouw pijpen. Had je ook nooit moeten wegdoen :+ En nee, het is dus geen volledig systeem. Wel in combo met K&N filters, zal ook wel weer schelen.

Vond altijd al dat het blok goed liep. Op de Veenslang kon Raven niet sneller accelereren dan ik bijv., terwijl hij met open pijpen en een rapidbike rijdt. Maar de mijne is een 2 natuurlijk, dat moet standaard al zo'n 5 PK schelen.

Heb de laatste ritjes last van wat drupjes koelvloeistof die uit de buurt van het overloopreservoir komen. Bij Ten Kate dachten ze dat ik teveel had bijgevuld en ze hebben er wat koelvloeistof uit gehaald. Op de terugweg kwam en toch nog wat uit. Wat druppeltjes die in de racekuip blijven liggen. Iemand?
 
Laatst bewerkt:
Heb de laatste ritjes last van wat drupjes koelvloeistof die uit de buurt van het overloopreservoir komen. Bij Ten Kate dachten ze dat ik teveel had bijgevuld en ze hebben er wat koelvloeistof uit gehaald. Op de terugweg kwam en toch nog wat uit. Wat druppeltjes die in de racekuip blijven liggen. Iemand?

De dop van je radiateur sluit wel afdoende???

Misschien dat de rubber die er inzit niet meer goed is ofzo? Heb wel vaker gezien dat de dop bij mensen niet meer goed sloot (maar goed die hadden dan ook een yamaha natuurlijk en geen honda ;) )

~[edit] ik lees net dat je het t.p.v. de overloop hebt... hmmz dan weet ik het nie
 
Laatst bewerkt:
@Ribbel: fuel accelerator? Nooit van gehoord. Moet de gebruiksaanwijzing (of het web) eens doorlezen. Heb er een installatiedisk bij en kan met een laptop bij de PCIII. Leuk, echt iets voor mij om de boel te gaan vern++ken.


Heb de laatste ritjes last van wat drupjes koelvloeistof die uit de buurt van het overloopreservoir komen. Bij Ten Kate dachten ze dat ik teveel had bijgevuld en ze hebben er wat koelvloeistof uit gehaald. Op de terugweg kwam en toch nog wat uit. Wat druppeltjes die in de racekuip blijven liggen. Iemand?

Kijk maar ff op hun site, daar kun je de addon downloaden, staat niet op de cd.
Met de pc kun je alleen maar kleine dingen veranderen in je mengsel, en op bijv. een racedag iets "finetunen"

check het rubberen dopje van je reservoir is, ik heb hetzelfde gehad, onwijs lopen zoeken naar de oorzaak, slangen controleren/aandraaien e.d niets gevonden uiteraard... -O-
Bleek het randje van het dopje iets dubbelgevouwen te zitten, je zag het echt nauwelijks, maar het was genoeg om er, als het systeem warm werd, iets koelvloeistof door te persen.
Kijk dat dopje dus ff goed na :Y
 
nou heb contact gehad met optitune ga hem deze week bestellen de hugger.
he scheelt me een hooppoetsen na in de regen te rijden.

en het ziet er gewoon super uit.
morgen gp.

eens kijken of yamaha al iets aan de snelheid heeft gedaan.
en natuurlij wat die stoner gaat doen. *D
 
De SP2 schijven zijn net vandeweek verkocht aan Heukelommer..
De SP1 schijven moet ik houden anders kan ik niet meer vertragen in de regen :+

Helaas....

Ik zal je mailen voor de spiegels (ik moet ze nog wel ff opzoeken) :X

ik wil niet vervelend of opdringerig doen, maar ik heb er baat bij als ik deze week nog de spiegels kan monteren.
Dan kan ik "haar" helemaal in orde hebben voor:
Eerste Mf rijders uit limburg meeting

bij voorbaat dank :} :}
 
Vraagje aan de kenners:

Als ik nieuwe uitlaten onder m'n VTR SP2 wil,
welke hebben een mooie sound/prijsverhouding?

En wat kosten ze gemiddeld?

Dealer rekent nu voor Laser Hotcams DS slip on € 886.
Is dat redelijk?

Groeten
Jonezzzzzzzzzzzz
 
ik wil niet vervelend of opdringerig doen, maar ik heb er baat bij als ik deze week nog de spiegels kan monteren.
Dan kan ik "haar" helemaal in orde hebben voor:
Eerste Mf rijders uit limburg meeting

bij voorbaat dank :} :}

Ik heb alles al gevonden en bij elkaar gelegd om in te pakken ! :)
Stuur me ff een mailtje met je gegevens enzo.
127


Heb je mijn eerdere mailtjes wel ontvangen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles al gevonden en bij elkaar gelegd om in te pakken ! :)
Stuur me ff een mailtje met je gegevens enzo.
[afbeelding]

Heb je mijn eerdere mailtjes wel ontvangen ?

Nee, ik heb nog geen mail van je mogen ontvangen... maakt niks uit, ik heb jou ook gemaild met mijn gegevens.
 
Eindelijk zeg begeef jij je weer eens op dit forum. Volgens mij, los van Mrs Gobert, als enige motorrijdende dame. Ik denk dat Mrs Gobert het leuk vindt om je te ontmoeten met de MM.
Ik zit wel vaak op dit forum, maar niet zo vaak in dit topic.
Daarvoor kom 600cc tekort en heb ik 2 cilinders teveel.
Ze staan wel in de goede vorm ... V4 :P

We gaan ook naar de MM dus dat komt wel goed denk ik!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan