Vtr SP1 & SP2 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
laat ik het zo zeggen ik had liever voor de 15 voor gegaan dan voor 42 achter..


wat weegt een sp2 nou ( voor de aanhanger keuze )
 
laat ik het zo zeggen ik had liever voor de 15 voor gegaan dan voor 42 achter..


wat weegt een sp2 nou ( voor de aanhanger keuze )


Honderdje of twee. Ga echter niet te krap zitten en ga voor een 400kg asje of zo. Andere tip, neem fatsoenlijke wielen! 12 of 13 inch. Daar krijg je geen spijt van als je naar het buitenland gaat. Die kleine wielen zijn iha gemaximeerd tot 80 km/u. In Frankrijk mag je 130 km/u met een aanhanger op de Peage. Ik heb zelf denk ik ca 100.000 km met een trailer achter de kiezen en een fatsoenlijke trailer is heeeeeel prettig.
 
Laatst bewerkt:
Honderdje of twee. Ga echter niet te krap zitten en ga voor een 400kg asje of zo. Andere tip, neem fatsoenlijke wielen! 12 of 13 inch. Daar krijg je geen spijt van als je naar het buitenland gaat. Die kleine wielen zijn iha gemaximeerd tot 80 km/u. In Frankrijk mag je 130 km/u met een aanhanger op de Peage. Ik heb zelf denk ik ca 100.000 km met een trailer achter de kiezen en een fatsoenlijke trailer is heeeeeel prettig.

:^
 
Honderdje of twee. Ga echter niet te krap zitten en ga voor een 400kg asje of zo. Andere tip, neem fatsoenlijke wielen! 12 of 13 inch. Daar krijg je geen spijt van als je naar het buitenland gaat. Die kleine wielen zijn iha gemaximeerd tot 80 km/u. In Frankrijk mag je 130 km/u met een aanhanger op de Peage. Ik heb zelf denk ik ca 100.000 km met een trailer achter de kiezen en een fatsoenlijke trailer is heeeeeel prettig.
welke had je , ik ben op zoek naar een power trailer

deze
motor1uc4.jpg






of deze






mt751hmj8.jpg
 
Laatst bewerkt:
welke had je , ik ben op zoek naar een power trailer


Ik heb een bootrailer. Naast mijn motoren hebben we ook nog als hobby catamaran zeilen. Je weet wel, twee drijvers, een net ertussen en een overmaatse mast erop. Verder geen comfort of kajuit. In onze jonge jaren waren we fanatieke wedstrijdzeilers en waren we ieder weekend op pad. In de zomervacanties sleepten en slepen we zo'n ding altijd mee naar Zuid-Spanje of Zuid-Italie.
Zijn zelfs om Sicilie heengezeild. Een tocht van ca 1.000km. Lekker rustig aan, weekje zeilen geloof ik.
Ik heb altijd gezorgd dat mijn banden in prima staat waren met een hoge snelheidscodering. Een jaar of 10 keek men in Frankrijk nergens naar. Dan reden we 170 of zo op de Peage. Nu moet je wat beter oppassen.

Tegenwoordig hebben we dat bootje in Friesland liggen. op de motor erheen, motorpak vervangen door het droogpak, dagje of twee zeilen en de volgende dag in de omgekeerde volgorde weer terug.
 
Laatst bewerkt:
ja dat is wel lekker idd dus ik kan beter voor grotere wielen kiezen dan de kleintjes . de onderste aanhanger is een duitse en scherp geprijsd ( 599)
 
ja dat is wel lekker idd dus ik kan beter voor grotere wielen kiezen dan de kleintjes . de onderste aanhanger is een duitse en scherp geprijsd ( 599)


Ik zou voor de Duitser gaan met volgens mij de grote wielen. Let ook op de snelheidscodering van de banden.
 
Meesten rijden 16-42....

Ik had origineel 16-40, toen 16-42 en daarna 15-42 (530)
Met de laatste combinatie heb ik ook op de circuits gereden en ik kwam op geen enkel circuit in de begrenzer of hoog op top. Wel reden de dikkere motoren erg snel bij me weg op de rechte stukken ! -O-
Ik heb nu een DID setje 14-43 (520 keting)... maar ik haal ook de 15&16 erbij en 40&42 (ALU), ik heb twee achterwielen en nog een extra tandwieldrager achter.
Het voortandwiel kan je zo vervangen (Nicky mod) zo kan ik nog eens wat proberen :)

Ik heb alleen geen speedo healer dus de aangegeven snelheden klopt natuurlijk geen r*k van ;)
 
Laatst bewerkt:
ribbel heb jij die kuipdelen nog? Zo ja, heb ik zwaar interesse!

Ik had de stickers geplakt, maar zoals velen hier al hebben gezegd: wat een troep! Het wil gewoon niet netjes en ben het helemaal zat!
Hopelijk heb jij je kuipdelen nog, dan heb ik interesse in beide delen!
 
overigens eindelijk weer eens heerlijk gereden vandaag, wat een weertje zeg en wat een genot om de sp weer eens flink de sporen te kunnen geven :)
 
overigens eindelijk weer eens heerlijk gereden vandaag, wat een weertje zeg en wat een genot om de sp weer eens flink de sporen te kunnen geven :)

Misschien ook in de buurt van De Lutte ?
Kwam vanmiddag nog een SP voorbij blaffen toen ik aan het fietsen was :)
moooooi om weer eens te horen, wat een heerlijk geluid :)
 
Misschien ook in de buurt van De Lutte ?
Kwam vanmiddag nog een SP voorbij blaffen toen ik aan het fietsen was :)
moooooi om weer eens te horen, wat een heerlijk geluid :)
hmmmm de lutte zegt me niks, ben hier in de omgeving (nunspeet, elspeet, harderwijk) aan het rijden geweest, maar dat blaffen heeft mijn sptje wel weer heerlijk kunnen doen!

:}
 
Bericht voor NLEDO betreft loslaten rubber in de Durbahn Airbox !

An alle mit Durbahn Airbox - ..:dieVTRcommunity:..

Aangezien je in die Schweiz zit is duits vast geen probleem voor je :)

Hallo Zusammen,

Ich habe die Durahn Airbox in meiner SP2 verbaut und hatte dieses Wochenende einen ungemütliches Erlebnis auf der Rennstrecke.

Während dem Turn ist mir die Dichtung (grosses schwarzes Teil zwischen Tank und Rahmen) in den vorderen Ansaugtrichter gefallen und als ich vor einer Kurve das Gas zutun wollte, hat die Dichtung den Schieber verklemmt und der Motor hat weiter gefeuert.

Mit Glück konnte ich die Kupplung ziehen und anhalten.

An alle die die Durahn Airbox verbaut haben möchte ich den heissen Tipp geben, die Dichtung anzukleben und zusätzlich zu sichern.

En härzlichä Gruess,
Guido

P.S. Durbhan Airbox, Powercommander und Racinganlage geht wirklich saumässig gut

Dus... met Loctite 401/406 dat rubber vastlijmen !
Staat dat inderdaad niet in de inbouwbeschrijving ?

Niet te geloven zeg... dat dat rubber ook net in die aanzuigtrechter moet vallen en het gas vastklemt ! :o :X -O- hoeveel pech kan je hebben ?
 
Misschien ook in de buurt van De Lutte ?
Kwam vanmiddag nog een SP voorbij blaffen toen ik aan het fietsen was :)
moooooi om weer eens te horen, wat een heerlijk geluid :)


Heb daar ook in de buurt gereden vanmiddag, kwam ook nog een sp1 tegen met duo achterop.( dit was in Denekamp).

Kan het kloppen dat je benzineverbruik omhoog gaat, door het gebruik van K&N filters, haal nu maar 160 Km en dan begint het lampje te branden.
 
Laatst bewerkt:
laat ik het zo zeggen ik had liever voor de 15 voor gegaan dan voor 42 achter..


wat weegt een sp2 nou ( voor de aanhanger keuze )

Wij hadden een trailer een beetje omgebouwd, en er 3 motoren op gezet. Tot aan Munchen gereden. (dat scheelt behoorlijk aan bandenrubber, als je dit stuk toch alleen maar duitse Autobahn 170km/pu knalt).

Bij een vriend van me de auto en trailer gestald, en de dag erna kon de pret beginnen:
- oostenrijkse Alpen
- Noord Italie
- Slovenie
- Croatie
- via Bosnie en Croatie terug naar Slovenie
- oostenrijkse Alpen en weer terug naar Munchen.

DSC_2372.jpg



DSC_2375.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag mijn E-keur Bosjes verkocht..... -O-
En heb nu de standaard stofzuiger buizen weer gemonteerd :r

Mocht er iemand nog een leuke set vervangingsdempers voor een Sp1 weten (géén Carbon :N), ik houd me aanbevolen
:)
 
daar om wil ik een aanhanger alleen tot breda is voor mij al 1 lange weg en dat kost gewoon banden dan belgie door ook troep, dat gaat ontzettend veel banden kosten plus er is geen meter het yiiiiihaaaaaaaa gevoel bij. dus om wat verder weg te komen dacht ik aan een trailer en die ga ik in mei halen in duitsland voor € 599/ Ik kan hem wel elke keer huren maar dan ben je weer zo afhankelijk van zo een bedrijf..
 
Hallo allemaal,

Ben tegenwoordig ook de gelukkige bezitter van een SP1. Lekker veel info kun je hier vinden.
Ik probeer er mijn voordeel mee te doen.

Groet,
V
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan