VN900 Classic versus VN800 Classic

Horcru

Rookie
17 okt 2002
7
0
Sittard
Op de motorbeurs in Utrecht zag ik hem live, de VN900 classic. De looks van de motor vond ik op het eerste gezicht al meer dan oke!! Na alle mogelijke recenties op het net te hebben gelezen ben ik al heel erg snel tot de koop overgegaan. De VN800 classic werd na 4 jaar en 20000 km te hebben gereden ingeruild met 1000 euro verlies op de prijs die ik ervoor betaald had. Hele mooie deal moet ik zeggen. De VN800 was een prima motor met uitzondering van het originele zadel en de kettingaandrijving. Het zadel was door mij al heel snel vervangen door een mustang exemplaar. Ondanks de prijs van dikke 500 euro de investering meer dan waard!! De ketting vergt onderhoud en smeren en dat vond ik na mijn ervaringen met cardan een nadeel.

Voordelen van de VN900 vind ik:
Injectiemotor met meer koppel dan de VN800
Belt aandrijving (zeer soepel en ook vrijwel geen onderhoud)
Treeplanken
Forsere uitstraling.
Schijfrem achter

Tot nu toe heb ik nog geen seconde spijt gehad van de aankoop. Ook voor deze motor heb ik vrijwel onmiddelijk een Mustang seat gekocht aangezien het originele exemplaar dodelijk is voor mijn rug.
De hak teen schakeling werkt erg prettig!
Tank heeft meer inhoud en de actieradius is het 18 liter heel redelijk. Verbruik ligt momenteel boven de 1 op 20 zoals beloofd door de dealer.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere VN900 bezitters.
 
Laatst bewerkt:
ik vind een vn800 wel redelijk stoer ogen :P

3_IMAGE_00249_1.jpg


buurman rijdt een vn900 vind het echt wel een vette bike..
en idd die ketting op de vn800 is bout!!!
dat ding slingert een zooi vet langs mun velg..
 
Ik heb ook een vn900 classic gekocht...

Echter heb ik het gevoel alsof dat ding hardstikke veel zuipt.. hij is nu 1 maand oud... Ik heb er tot nu toe alleen maar echt mee in de stad gereden, dus veel optrekken en hoog in de toeren.

Zal het daaraan liggen ?
 
Veel optrekken en hoog in de toeren is vaak niet echt gunstig voor 't gebruik.

Toertochten rijden van 100 of meer km, dan zul je zien dat hij toch echt wel zuiniger kan... En dan buiten bebouwde kom... :P

Trouwens veel plezier met je bike!

Groet,

VS800
 
Hallo,

Ik heb hem nu bijna een jaar, en ik vind het een prima fiets. Veel dikker dan de 800 en het loopt allemaal veel soepeler! Ben inmmiddels begonnen met het aankleden van de fiets, en zolangzaam aan begint het een echte dikke cruiser te worden.

Succes ermee en wellicht tot ziens!
Just900 :-)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan