Hij wil een chopper! Dus welke dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

De K@bouter

Die hard MF'er
21 mrt 2006
992
3
Mijn broertje gaat eindelijk z'n rijbewijs halen. Graag wil hij een chopper als ie klaar is. Ik heb geen vertsand van choppers dus graag jullie advies!! HIj heeft een budget tussen de 5000-7000 euro, de chopper moet bij voorkeur beetje laag zijn, dikke achterband, betrouwbaar, stoer ding (mijn broer is een beetje een poser ja maar met een goed hart). Kortom beetje het 'easy rider' gevoel dus. Qua budget valt iig een harley wel af vermoed ik. Wie komt met een goede tip? Namens mijn broer alvast bedankt!!
 
Ik heb nu zelf sinds twee maanden een Honda magna VF 750C uit 2000. Voorheen had ik een honda Shadow VT600C uit 95 (staat trouwens te koop).
De nieuwe honda heeft chopper looks, laag, mono seat etc, maar ook de power van een snelle fiets (88PK).
Het is een 4-cilinder waardoor je lekker mee kunt in het verkeer en toch ook lekker kunt chopperen op de binnenweggetjes. Echt een aanrader.

Zie hier voor foto's:
http://www.magnamotorclub.nl/folder2001.pdf
 
binnen dat budget heb je wel degelijk een harley:

full
 
Voor 7 ruggen max heb je leuke HD's
Kijk maar eens op het wereld wijde web.
Magna's, e.d. zijn functioneel en daar houd het dan ook mee op.
Met alle respect hoor, maar een Magna is niet stoer.
Die neem je om gewoon mee te rijden.
 
Laatst bewerkt:
7 ruggen?

Als je geduld hebt en de ogen los,

Heb net -de laatste twee maand- aan 1 maat een

Vet Brouwer verbouwde VS 1400 Intruder verkocht voor 3750€ met 28000 km ongeveer, 96 er.

Een EVO 1340 is voor 3500 de deur uitgegaan, uit 1991, had ze zelf ook van MP af, ze staan dan maar 1 dag, gewoon van gasten die op afbetaling gekocht hebben, dat ios altijd beet, en die gaan voor 0,00 winst door aan vrienden.

Wat ik kan, kunnen jullie ook, je moet ut alleen aandurven, en de motorgeluiden (slijtage) kunnen herkennen

IK doe nooit bieden via MP, maar bellen en vragen, bieden na kijken en met duiten zwabberen, maar rij ook wel eens voor niks, maar meestal niet.
 
staat op mp op het moment ook nog een hele knappe triumph bonneville america staan
ik men een 2003 voor krapaan 6 ruggen

is stoer/ bijzonder/degelijk blok en een 170 achterband...standaard

en voor al die sukkels die het nog steeds NIET begrepen hebben:een nieuwe hinkley triumph kun je niet vergelijken met een oude merriden triumph
is hetzelfde als een vrod vergelijken met een iron sportster for instance!
 
Laatst bewerkt:
Yamaha XVS1100 --> laag, breed, en voor 7000 kun je een hele knappe uitzoeken, of je koopt er 1 voor een iets lager bedrag en besteed je overige geld aan andere pijpen, breed stuur, etc. Als je geduldig bent kun je voor die 7000 ook af en toe een XV1600 tegenkomen (hierbij wel opletten of de versnellingbakaanpassing al verricht is).
 
Yamaha XVS1100 --> laag, breed, en voor 7000 kun je een hele knappe uitzoeken, of je koopt er 1 voor een iets lager bedrag en besteed je overige geld aan andere pijpen, breed stuur, etc. Als je geduldig bent kun je voor die 7000 ook af en toe een XV1600 tegenkomen (hierbij wel opletten of de versnellingbakaanpassing al verricht is).


de beste oplossing :Y (na een HD, maar das persoonlijk)

hoewel je voor 8 mille ook een mooie, verbouwde FXR rijdt!

zoals deze; http://www.marktplaats.nl/index.php...v57ZYHWnuWzg1%2BdamtGrMoa9P%2FfgDRyJxBQ%3D%3D

die kunt je waarschijnlijk voor 8 ruggen cash wel meekrijgen :)
 
Laatst bewerkt:
Beste mede mf-ers er kan een slot op dit topic want het is uiteindelijk de black widow geworden!! Dank dus voor de vele goede tips en met name die van de black widow uiteraard :}

Vergeet u niet te zwaaien als u hem binnenkort 's tegenkomt? :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan