motor in beslag genomen!!! wat nu?

ray teunissen

Rookie
21 feb 2007
28
0
DRUTEN
afgelopen zondag is mijn supermotard en die van een vriend van mij in beslag genomen.
we waren aan het rijden op een agelegen industrie terrein.

en daar kwamen ze aan. ''de grote jongens''
het waren 2 broekies van rond de 25.
big smile op hun gezicht.
kregen niet eens een waarschuwing, maar het hele spulletje werd meteen in beslag genomen.
nu moeten we wachten tot de technische resierge alles gecontroleerd en de officier uitspraak heft gedaan.

weet iemand wat we hier tegen kunnen doen?
 
ik neem aan dat ze je wel verteld hebben waarom je motor in beslag is genomen? het is openbare weg, dus in principe mag je er wel gewoon :P rijden :X
 
Laatst bewerkt:
waren gewoon aan het trainen met onze sm's op een afgelegen industrie terrein, omdat er verder geen baan open was.
en hebbeb 8 april onze 1e nk.
kwamen ze aangescheurd en meteen zeiden ze....
zo bij deze zijn beide motoren in beslag genomen.
vroeg nog of we niet gewoon een bekeuring konden krijgen, maar dat ging niet!!!

kloot hommels
 
ik neem aan dat ze je wel verteld hebben waarom je motor in beslag is genomen? het is openbare weg, dus in principe mag je er wel gewoon :P rijden :X

Op een SM 'gewoon' rijden :+ TS leg het verhaal eens uit met iets meer detail erin...neem aan dat er wel aanleiding geweest is om de des betreffende actie uit te voeren.
 
nee eigenlijk niet.
ze hebben ons alleen maar rustig zien rijden.
niet eens sliden op andere gekken dingen.
 
Legitimatie wel gezien :?

Het dievengilde wordt steeds brutaler........... maar niet getreurt.... die bekeuring zul je in het geval van échte agentjes ook nog wel krijgen.

Wat was de eigenlijke reden van de inbeslagname :?

Artikel 5 ofzo...... nou, succes en ook op 't NK. :W
 
laat me raden :

geen wegmotoren (lees : verlichting, nummerplaat,papieren,taks:verzekering...)

als je op een crosser of circuitracer de weg op gaat heb je net 't zelfde voor :W

in geval van ja : eigen schult dikke bult _O- , weet je toch ook

je bent met niks in orde , geen verzekering,goedkeuring voor weggebruik,nummerplaat...

ben je met je straat sm gepakt terwijl je in orde was met alles,was je waarschijnlijk op een verboden terrein aan't spelen net zoals je met je enduro ff in het park/bos zou gaan raggen
 
Als het de op z'n site vermelde motor is heeft hij idd een probleempje... Aprilla SXV 450, ziet er uit als een circuitbak.

En blijkbaar niet de 1e keer dat je er mee rijdt. Misschien hebben de agenten een extra routinerondje gemaakt na meldingen?
 
Laatst bewerkt:
Je mag ook niet racen trainen voor wedtsrijden (is ook onderdeel van racerij) op de openbare weg hè...
(Art. 10. WVW
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer worden beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.)


Enneh zoals al gevraagd, hoe zit dat met je kntktn plaat, verlichting, spiegels etc etc...

Enneh die 'broekies' van 25.... (beetje meer respect zou mogen, zeker omdat je zelf niet eens ouder ben) hebben echt niet zomaar die motorfietsen IBN.... en zo wel, dan krijg je ze heel snel weer terug.
 
Laatst bewerkt:
het waren wel echte, moesten mee naar het bureau.

heb een ontvangst bewijs gekregen.
nee er zit geen open uitlaat onder en op de mijne zit wel een type goedkeuring op.

hoe lang zal dat gaan duren??
 
nee hebben er geen kenteken bij.
circuit motoren.

ze waren in beslag genomen omdat er geen kenteken op zat en niet verzekerd was.
 
nee hebben er geen kenteken bij.
circuit motoren.

ze waren in beslag genomen omdat er geen kenteken op zat en niet verzekerd was.

_O- tja, www.watbenjedan.nl of zoiets :? |(

dus toch niet zomaar......

wat je d'r tegen kan doen weet ik niet, vroeger werden brommers nog wel eens in de pers gedaan :X ik hoop voor je dat je hem terug krijgt (zal wel een rekening bij zitten)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan