CB550 choppie....

Gixxer Fighter

MF veteraan
11 mrt 2003
14.253
0
Randje achterhoek - Zutphen
Het verhaal...ff gekopieerd van een andere site waar het al stond:

Oke, dan toch mijn eigen topic...

Helaas, nog geen foto's... motor staat namelijk nog niet thuis...

Het verhaal:
Zaterdagochtend om 7.30 de auto in met een maatje van me, op naar R'dam... Daar stond een nette chop te wachten, liep als een zonnetje..

Overschrijven, betalen en naar huis...

45 minuten zonder problemen, ff tanken, bakkie koffie..
1x kicken en lopen... dus weer verder...

Inmiddels rijden we op de A12... vlak VOOR knooppunt lunetten... kuil in de weg....pats.. helemaal DOOD...

Hmm... vluchtstrook op, rook uit de zekeringenkast... Hoofdzekering gaar.. maar ook een volledig gesmolten zekeringen kast..

Tja, dan sta je daar dus... niemand die stopt en m'n maatje met de auto (reedt voor me) op een parkeerplaats... die is dus terug gereden en was 20 minuten later ter plaatse....

Inmiddels stopte er een Seat Panda... en daar komt Max uit.. (Nitromax, voor velen wel bekend)... samen met hem had ik de chop alweer aan het lopen, zekering doorverbonden met een bitje..

Goed, starten en rijden dan maar..............200 meter
toen was het volgende stuk zekeringkast weggesmolten... en stond ik MIDDEN OP knooppunt lunetten.... 12 banen breed.. daar waar de A12 en A27 bij elkaar komen...

Toen toch maar besloten de KNMV in te schakelen (gelukkig is mijn maatje lid) en de motor is afgesleept... vandaag of morgen word ie thuis bezorgd... allemaal voor NIETS!

Dus, lang verhaal in het kort...
7.30 van huis weg, 17.00 's middags terug.. zonder motor en zo doof als wat... na 2,5 uur op de snelweg te hebben gestaan...

Foto's volgen zodra de fiets thuis staat, probleem kan nooit groot zijn dus dat los ik dan maar direct op!
 
Lijdend voorwerp:

full
 
Nou... hij staat dus thuis...
straks maar eens ff de electra fixen.. kan nooit veel mee aan de hand zijn...


Plannen:
21"voorwiel...
geveerd zadeltje...
Mischien het kleurtje wijzigen.. maar dat word wel NA de zomer..
Voorvork keerringen zijn verrot.. moeten er dus nieuw in..

Verder denk ik dat ik er voorlopig niet teveel aan doe... gewoon rijden..
 
Uitlaten zijn van RVS, zitten zelfs dempers in....

Motor staat nu behoorlijk rijk, dus daar moet ik ook nog maar eens mee aan de bak..

Loopt als een zonnetje, kick only (electrisch niet aangesloten)

Tank is volgens mij een mustang, maar dan wel heeeeeeel smal... gaat een liter of 10 in..
past perfect op het frame.. verwacht dus dat ie erbij hoort..
 
Gaaf ding, maar je zit wel erg laag zo.

Zou zelf die sissybar er af halen en het achterlicht wat hoger plaatsen.
 
maarruuhh, waar is je eigenbouw kenteken dan ?

bij de rdw staat ie gewoon als cb500 in het systeem....
 
maarruuhh, waar is je eigenbouw kenteken dan ?

bij de rdw staat ie gewoon als cb500 in het systeem....
Zo zag een cb500 er ook uit in 1975 ....... toch? En zo niet, waarom niet en hoe weet je dat zo zeker?
Nou ja, ander kleurtje misschien, ander stuurtje had ie toen, zadeltje is iets aangepast, maar verder ...... helemaal ori cbtje. Of op z'n minst was het toen een speciaal model.




Maar ik ben ook wel benieuwd hoe goedkoop ie was om toch op een "standaard" cb te gaan rijden?
 
Zo zag een cb500 er ook uit in 1975 ....... toch? En zo niet, waarom niet en hoe weet je dat zo zeker?
Nou ja, ander kleurtje misschien, ander stuurtje had ie toen, zadeltje is iets aangepast, maar verder ...... helemaal ori cbtje. Of op z'n minst was het toen een speciaal model.




Maar ik ben ook wel benieuwd hoe goedkoop ie was om toch op een "standaard" cb te gaan rijden?


@Bral.. zie hier uw antwoord....

enne, voor de nieuwsgierigen.... 1300 euries...

vond het niet teveel... zeker gezien de leeftijd durf ik het wel aan...
 
hele leuke chopper vooral voor die centen
alleen ff geveerd zadeltje erop en achterspatbord inkorten
maar eerst rijden
 
sleeping dog??
me pa heeft 1975 bewust meegemaakt... die zou zweren dat die dingen er toen zo uit hebben gezien... :o

Gaat goed komen, ff op zoek naar een leuk geveerd zadeltje..
broodje heb ik ook gescoord...(van Bugeater)

achterspatbord regel ik van de week ff...
 
vanmiddag meteen gefixt, kortsluiting in de electra van het achterlicht...
afgekoppeld, 1x trappen en rijden maar....

toen..... slecht lopen en niet meer starten..
accu verrot...(was te verwachten) dus andere accu erin... en lopen!

Gaat allemaal prima...

Onze vrienden in het blauw waren een razia aan het houden hier, de hele dag al... stuk of 5 auto's en 4 motoren en iedereen naar een parkeerterrein sturen.... heb besloten met de motor in deze staat het lot maar niet te tarten en na een klein rondje het ding in de schuur gezet..

Morgen lekker naar het werk!
 
Leuke motor, leuke prijs, zo zie je maar de aanhouder wint!!

Ben je zo groot dat je zittend aan het stuur komt??? Lijkt mij zo'n grote afstand....

Veel succes met je nieuwe aanwinst en veel veilige kilometers.
:] :] :] :]
 
GAAF! Erg gaaf hoor. Mooi frame, mooi tankje, vet stuur! Helemaal goed!
Enne... niet zeiken over kenteken blabla, gewoon rubber verslijten! :]
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan