Zelf floorboards op Yamaha Virago XV 750 zetten?

Rien84

MF'er
30 mrt 2007
81
0
Rotterdam
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een 2e hands Yamaha virago xv 750 aan te schaffen. Mij lijken floorboards erg fijn rijden (ik vind het vervelend zitten om m'n voeten wat naar buiten te zetten) en ik vind het erg mooi staan. Op een standaard 750 cc zitten ze echter niet.

Kan je gemakkelijk zelf floorboards op deze motor zetten?
Hoe?
En hoeveel kosten die dingen ongeveer?
En zijn ze universeel, of moet je ze van een bepaald merk kopen (bv Yamaha)?

Bedankt voor eventuele tips en hulp!

Gr,

Rien.
 
Highway Hawk levert deze:

732-137.jpg


RIDER BOARDS
Art.no.: 732-137

FLOORBOARD KIT XV750/1000/1100

Daar moet je volgens mij een eind mee kunnen komen, en Highway Hawk spul is meestal een kwestie van wat boutjes los en vast draaien.
 
wat een mooiere optie is om twee euh carterbeschermbeugels te monteren.
en daaraan de treeplanken....anders hebbie je treeplanken ergens midscheep aan je motorhangen en das geen gezicht....
ben het zelf ook nog aan het uitvogelen voor een 700 vaigra
ik heb al beugels aan het blok(vooronderkant carter)zitten al lippies aan voor steppen,is ook van die snelweghavik troep.
heb die lipjes na dat ze mij naar het zin stonden even gefixeerd met een klein zelftappertje.

ga de treeplakne van h-d gebruiken(dwz heb het model ervan gejat) zijn half moons zoals zij dat noemen.
die dingen hebben niet een slut waar je een bout doordrukt zoals op dat plaatje van daarnet maar gewoon twee hinges/scharnierpunten.
ik wil het zo maken dat ik zowel de bevesteging van ge orginele yamahastepjes kan gebruiken\(achterkant)alswel de lippen die aan mijn beugels zitten(voorkant)
zo komen die planken niet midscheeps maar ook niet achterlijk ver naar voren.
sorry geen foto's digiding naar de haaien en vind een nieuwe te duur!


nb duitser noemen die beugels sturzschutzbÜgel....vrij vertaald door de belgische vertaler voor easeyrider:neerstortbescherbeugel _O-
 
nb duitser noemen die beugels sturzschutzbÜgel....vrij vertaald door de belgische vertaler voor easeyrider:neerstortbescherbeugel _O-

_O- _O- altijd leerzaam zo'n vertaling :)


maar ik ben het wel met je eens over de vloerplanken, als je het doet doe het dan goed, dat highway hawk spul is net een kant en klaar ikea bouwpaket.
zelf hou ik het toch liever bij forwards
 
Dank je voor het aanbod Apesjit, maar omdat ik nog geen motor heb, wacht ik nog maar even. Wat is er mis met zo'n bouwpakket eigenlijk? Ik ben nog niet zo handig met motoren (gewoon geen ervaring) en dan is dat toch wel lekker makkelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan