snelheid dragstar 1100

grote twee

MF'er
4 aug 2005
35
0
soesterberg
Graag even dit ;

Ik ben in (gelukkige ) bezit van een Yamaha 1100 Dragstar Classic.
Mijn maat heeft er ook een,wij gaan eerdaags naar Normandie ,het eerste stuk willen we stevig doorrijden ca 130km/h ,maar mijn twijfel rijst of het blok dat wel aankan?

Waarom? Het heeft maar 64pk en is meer geschikt(toch ?)voor 110? En gemaakt voor lage toeren.

Of ben ik nu echt te zuinig op mijn machine en onderschat ik hem? :]

Gr jan
 
als technisch verder alles in orde is, kan je dr makkelijk 130 mee rijden. gewoon toerental opzoeken waar ie lekker loopt.
 
Laatst bewerkt:
Graag even dit ;

Ik ben in (gelukkige ) bezit van een Yamaha 1100 Dragstar Classic.
Mijn maat heeft er ook een,wij gaan eerdaags naar Normandie ,het eerste stuk willen we stevig doorrijden ca 130km/h ,maar mijn twijfel rijst of het blok dat wel aankan?

Waarom? Het heeft maar 64pk en is meer geschikt(toch ?)voor 110? En gemaakt voor lage toeren.

Of ben ik nu echt te zuinig op mijn machine en onderschat ik hem? :]

Gr jan
mijn XV 1100 haalt met gemak 140, lijkt me voor jou dus ook geen probleem
 
Van 130 gaat ie echt niet kapot hoor. Je kan hem met wat geduld zelfs doortrappen tot tegen de 180 (al is het comfortabele er dan wel een beetje af :-) )

130 als kruissnelheid doet ie makkelijk, twee vingers in de neus, met één arm op zijn rug.

Vrrrroem! Straight Thru! :-)
 
Je voelt het zelf altijd wel aan vind ik, met mijn 1100 is 130 makkelijk te cruisen. Hiervoor had ik een Suzuki LS650 (1-cilinder) en die vond het minder prettig boven de 100. Zolang alles soepel voelt en klinkt is er niets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan