Honda Helix

Thnx site was ik al tegengekomen alleen die veren voor/achter, dat is voor normale rij hoogte toch?
Maar zal in de toekomst nog wel gebruik gaan maken van die site denk ik..

Best wel een gedoe om onderdelen te vinden voor de Helix
 
Eigenlijk valt dat heel erg mee. Je bent alleen gebonden aan het buitenland. In Duitsland is veel te krijgen en in de VS ook. Afhankelijk waar je iets koopt vallen de verzendkosten vaak ook nog mee. Ik koop liever ook niet in de VS omdat de verzendkosten t hoog zijn en je kans loopt op controle door de douane. In Azië is die kans kleiner.
Deze Japanse site heeft echt schitterende spullen. Dar zijn de prijzen wel na maar ze hebben dan ook heel veel. De verzendkosten vallen me ook erg mee. Denk dat ik er eens een uitlaat ga bestellen en eventueel een nieuwe buddy.
 
Wauw! Een site als deze zocht ik :) :)

Denk dat er dat de kans klein is dat de douane deze eruit pikt?

Heb zelf de ervaring dat de spullen die ik uit china haal nooit gepakt worden door de douane, deze zijn dan ook nooit zwaarder geweest dan 3 kilo en niet groter dan pak 'm beet een dvd speler doos.

Zouden ze zo'n verlagingssetje ook door laten?

Denk dat ik hem een deze dagen toch maar ga bestellen :D

Nogmaals dank voor de link

Cheers!
 
Zaterdag verlagingssetje, lage buddy seat en stuur adapter besteld :)
Vandaag is het geld alweer teruggestort van webike.net :(

Iemand ervaring met webike.net of enige idee waarom het spul niet opgestuurd wordt?

Cheers!
 
Nee, ik heb er geen ervaring mee.
Je zou ze even kunnen mailen. Ik ben daar wel benieuwd naar want ik wil er zelf ook spullen bestellen binnenkort.
 
Had een mailtje over 't hoofd gezien, low down kit is niet meer verkrijgbaar.

Ander spul is weer in stock over een maandje..

Kga een low down kit via ioffer.com halen.. stuur adapter ga ik zelf lassen en kga mijn eigen buddy seat maar aanpassen.
En ga mijn voorkant van mijn helix ook maar veranderen met polyester :)

Webike.net is toch echt niet zo duur, mandje volg gooien tot 35.000 Yen en gratis verzending :)
 
omdat de cn 250 ook veel in karts gebruikt word,even een duitse site met speciale tuningsonderdelen www.gy6-motor.de
 
standaard veren van de helix..
Kan je die uit elkaar halen?
Springveer los maken van de demper, is dat mogelijk?
Mischien moet ik de zoek funtie gebruken maarja..
 
Ja ja oma..

Gister verlaagset (ioffer) voor de Helix binnen gekregen en maar gelijk ff eronder gegooid,
ziet er mooi uit en stuurt rete strak :)
In de toekomst banden erop leggen met lager profiel en hij ligt nog lager.. kan niet laag genoeg zijn!

Spullen uit Japan komen pas in oktober :( maar daarna zal hij wel redelijk af zijn :)

In de tussentijd plaatwerk aanpassen met glasvezel en polyster, hele boel matzwart maken en nog een matzwarte jethelm halen met getinte bubble visor en ben weer helemaal en stijl.
 
Kan je er een fotoke van plaatsen?
Ben erg benieuwd naar het resultaat en wat waren de kosten in totaal.
 
Zal zsm een foto plaatsen, kosten vielen erg mee.
180 voor verlaagset inc verzendkosten en heb 24 euro belasting/invoer betaald.
Op de factuur stond dat het totaal iets van 60 euro kosten... vandaar de 24 euro belasting/invoer.
:)

Nu nog wachten op zending uit japan maar die gaan niet minder op de factuur zetten dan wat ik er werkelijk voor betaald heb :( wbjwebike.net doet daar blijkbaar niet aan...
Waarschijnlijk de volle pond belasting/invoer kosten betalen over 400 euro.. (achja)

Ben dan wel een rvs uitlaat, stuur adapter, k&n luchtfilter, jet piston, uitlaatpakking en verlaagde buddy seat (en nog wat) rijker :)
 
Zeg Kornfed....ik kan mij herinneren dat je mij iets aanbeveelde ..een Helix....
Die heb ik toen ook gekocht ....,maar inmiddels heeft het virus toegeslagen....
Inmiddels heb ik er 3 .....Blijft een verslaving om aan deze dingen te sleutelen (;-) :+
 
Haha das mooi man.
Ik heb er nog steeds maar een. Simpelweg omdat ik niet meer ruimte heb en ook nog graag aan motoren sleutel. Maar ik rijd er iedere dag nog met veel plezier op.
Plaats eens wat foto's als je wil.
 
Oma opzouten! De Helix heeft problemen.

Nou ja niet echt heel erg maar het rubberen inlaatspruitstuk is gescheurd. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe of goede 2e handse. Nieuw vinden valt dus erg tegen. In Duitsland zijn ze er wel maar dan zijn de verzendkosten belachelijk hoog.
Iemand nog een goede over toevallig of een goed adres?
 
Pf wan dooie bedoeling hier. Rijden er geen Helixen meer rond of zo?

Gisteren in ieder geval een nieuwe achterband gemonteerd.
Wilde eerst langs de bandenboer maar ik dacht eerst ff zelf proberen.
Band eraf met een geïmproviseerde bandenlichter. Fluitje van een cent.
Band erop: vaseline en ook een fluitje van een cent.

Band oppompen :N . Dat viel even tegen omdat de band niet goed aansloot tegen de velgrand.

Even langs de kwikfit gegaan maar die konden het ook niet.
Toen naar een lokale scooterboer, zo een die van die chinese dingen verkoopt, en die had het zo voor elkaar. Hij deed een spanbandje om de band zodat die op de velg werd gedrukt. En de rest ging als vanzelf.

Dus weer lekker rijden. :]
 
Tip voor de volgende keer , het wiel ( dus velg met band ) paar keer goed op de grond drukken.

Zo zet de band zich verder uit en zit de hiel al een heel eind in de goede richting.

Tevens het loshalen van het ventiel ( dat wat je eruit schroeft ) is ook aan te raden.

Zo kan er meer lucht door en heb je meer kans dat de band opgepompt word !
 
Die had ik, kwikfit en die scooterboer in eerste instantie ook geprobeerd, maar dat ging het niet worden. Ventieltje moest er idd uit. Had ik zelfs al een schroevendraaiertje voor gemaakt.
Uiteindelijk goed gekomen en meteen ook maar mijn uitlaat goed gerepareerd.
 
Hey Kornfed,

Als je je bandjes soepel over de velg wilt laten lopen, kan je beter een beetje water met groene zeep nemen en dit tot een stevig schuim kloppen. Kan je makkelijk smeren en spoelt snel weer weg. Vaseline is vet en zal tussen de band en de velg blijven zitten zodat die gaat glijden over de velg en eventueel je binnenbandnippel afscheurt. Heb ik eens meegemaakt en kon direct weer opnieuw beginnen.

groet Harry
 
Honda Helix, vet! Staan er helaas niet veel van te koop in Nederland. Zeg maar gerust nul. Wie weet in een later leven wat voor mij. Bazenscooters in ieder geval, ik vind dat er hier wat meer plaatjes in het topic mogen trouwens.
 
Ze worden idd steeds zeldzamer. Ik ben er ook nog steeds erg blij mee en zal hem niet snel meer wegdoen.
 
En een plaatje, helaas niet de mijne :P
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan