Honda Helix

Lang leve de Helix!!! Het is dus écht iets bijzonders. Nou ben ik niet zo thuis in de oldtimer markt.... maar ik vond het leuk om even meegeboden te hebben. (En ik ben helaas NIET de gelukkige nieuwe eigenaar....)
 
totaal van €1266,90

Dat is echt te veel voor een Helix met 150DKm.
Bij de domeinen kun je niet proefrijden, je koopt ''as is''. Dus evt. met achterstallig onderhoud, dat risico is voor de koper.
Ik speur regelmatig verkoopsites af en voor dat geld koop je ook een Helix in goede staat met niet zo veel kms.
Laatst nog op MP een mooie voor €900.

Vroeger kon je bij de domeinen nog wel eens een koopje weghalen, tegenwoordig kopen handelaren hele partijen op en daar kun je als particulier niet tegenop.
 
Vroeger kon je bij de domeinen nog wel eens een koopje weghalen, tegenwoordig kopen handelaren hele partijen op en daar kun je als particulier niet tegenop.

Klopt, ik erger me vaak kapot aan handelaren (???) die spullen kopen voor een uiteindelijke prijs (met 15% opgeld en soms nog eens 19% btw daarover) die hoger ligt dan het product op marktplaats. En zeker met een Helix, je kan testen of de remmen nog werken, bij een schakelbrommer of het blok nog compressie heeft, of er nog olie in het blok zit... en verder eigenlijk weinig!
 
in Japan weer helemaal hot en zeer gewild.alleen daar onder de naam fusion.
 
Laatst bewerkt:
er staat een uitgebreid artikel over de honda helix/spacy/elite in het motorrijwiel [magazine voor klassieke motors] en scooters in het nummer van jan/februari nummer 97.eindelijk gerechtigheid *O*
 
ik geloof dat ik momenteel nog de enigste ben met een helix 8-) [laatste der mohikanen]op dit forum,of heb ik het mis?ondertussen hebben veel mensen de scooter verkocht geloof ik. :?
 
Geen helix maar wel een spacy hoor :)
Moet dat blaadje nog steeds scoren!
 
ik moet toegeven dat ik nog nooit een helix of een spacy in het echt gezien heb :)
maar zoon helix zie je toch af en toe eens voorbijkomen op 2de hands sites.
dus jullie zijn alle 2 ultra oldschool :)
 
Je zag ze zelfs in "hun" jaren maar hoogst zelden in Nederland, hoor!. Ik ben altijd al scootergek geweest en de Helix was net als de Spacy 125 en Elite/Spacy 250 in die tijd de grote vernieuwing op scootergebied(dat waren toen de dikke 650/800cc's van deze tijd). Ik was dus zo gek om een keertje de trein te pakken en twee uur te gaan reizen om zo'n Helix bij een dealer te gaan bekijken. Hij is behoorlijk groot en lang, zeer apart en als je er van houd zeer mooi. De Spacy 125 heb ik ook maar 2 keer gezien in die tijd evenals de Elite 250. En dan was het ook nog meestal in het Buitenland. Nederland is op scootergebied: :N . Daar is nog een wereld te winnen.
 
Laatst bewerkt:
Veronica [de omroep] gebruikte indertijd de Helix in de leaders met een mooie meid erop; ik was van beide onder de indruk maar vooral omdat ik zo'n grote scooter nog nooit had gezien [in de leader zag je 'm en profil een heuveltje op en af rijden] kan ik me dit nog goed herinneren [was eind tachtiger jaren].
 
T' is hier fantastisch!

NEW87_1.jpg


NEW87_2.jpg


NEW87_3.jpg
 
Ik heb mijn Helix ook nog steeds. En rijd nog steeds met veel plezier.
dan zijn we nog met zijn 2en.misschien als er weer zo,n meeting word gehouden dat we dan samen ook even komen kijken om een beetje tegengas te geven tegenover die moderne machine,s 8-)
 
Hallo Jongens. Ik heb er ook een (Helix) Vandaag nog op gereden, heerlijk. OK hij gaat niet erg hard of snel, maar je hebt wel plezier en zit als een koning.
Maar een beetje meer vermogen zou niet verkeerd zijn. Weet iemand of dit gemakkelijk te realiseren is?
 
Hallo Jongens. Ik heb er ook een (Helix) Vandaag nog op gereden, heerlijk. OK hij gaat niet erg hard of snel, maar je hebt wel plezier en zit als een koning.
Maar een beetje meer vermogen zou niet verkeerd zijn. Weet iemand of dit gemakkelijk te realiseren is?
dat zijn er dan 3 *O* niks aan doen zo,n helix gaat hard zat en zijn de perfecte ""onthaastmachine,s"" :Y.raar altijd willen mensen harder,beter,hoger,dieper ;)
 
En nummer 4, vers vanuit Geldrop. moet haar nog ophalen bij vorige eigenaar maar ben wel blij dat ze bij mij komt wonen :) lijkt mij ideaal woonwerk machine :)
 
ja,van harte gefeliciteerd met je bankstel *O* ,het is zeker die lichtblauwe die op marktplaats stond?vond haar erg netjes :j ,en nog niet veel kilometers dus kan nog zeker een tonnetje mee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan