Honda Helix

als ik er ooit nog een tegenkom voor een nette prijs dan laat ik mijzlef misschien wel overhalen om deze te kopen. voorlopig ben ik blij(en heb ik zat werk) aan mijn 83" lead125cc
 
Voor u gespot:

%5BUNSET%5D.jpg


http://thescooterscoop.blogspot.com/2009/03/quick-robin-to-bathelix.html
 
Ik moet zeggen dat ik dit echt een smaakvolle combinatie vindt, Kenneth! De Helix heeft ook wel iets mysterieus....
 
Gefeliciteerd Meks veel plezier met je Helix :, leuk straks kunnen we een Helix club beginnen.
hoe gaat het mex?heb je hem al opgehaald? *O* hoeveel kilometers heeft ie gelopen?misschien heb je een foto?we zijn allemaal erg benieuwd[ik zeker in ieder geval],dus laat wat van je horen. :}
 
lijkt me ook heel leuk :Y misschien dat ik ook ga,ziet er gezellig uit.en als er nog meer gaan kunnen we in een groepje gaan :] :] :]word een druk jaartje!!!!
 
ombouw van mile naar kilometers per uur.wie een honda helix heeft met een mijlenteller,dan zit er ook een knopje onder de teller om hem om te zetten van km mile naar kilometers.na het starten moet dat ingedrukt worden soms vrij lang.als je even de motor stilzet om bijv.te tanken dan weer van voor af aan.ik werd daar knap moe van dus B| .op de site van www.berlin-helix.de staat hoe je het moet ombouwen.is vrij simpel gaat om een weerstanddraadje door te knippen.ik heb het vandaag gedaan en er ging een wereld voor me open,het werkt echt perfect! *O* hij start voortaan op met km/p uur.helemaal goed mocht je toch nog naar engeland gaan dan kan je de knop indrukken om hem op mijlen te zetten.goed toch?er staan foto,s bij hoe het moet en uitleg.er staan ook nog meer tips en handigheidjes over helix.alvast succes. :W
 
Op het scooter-evenement in Marl zijn er al 16 Helixen aangemeld. Prachtig zoveel Helixen te zien.
 
Hallo Helix-fans. Mij naam is Gideon, woon in Arnhem en toer sinds vorig jaar op een Helix rond. Zo'n 5 jaar geleden zag ik een Helix in de stad geparkeerd staan en was verkocht. Wat een leuk gek ding en wat een heerlijk zadel, die wil ik. Het heeft even geduurd maar in september 2008 heb ik een donker blauwe Helix kunnen kopen. Toen had ik nog geen motorrijbewijs.
Mijn Helix rijdt heerlijk en ik verzin dan ook regelmatig een reden om ergens naar toe te rijden.
Een ieder een goed weekend en veel rijplezier toegewenst.
 
welkom,gideon,ik had zo,n zelfde verhaal.zag hem op een site staan en wist dat ik die wou hebben :9~ !de begeerte was te groot.nu ik haar heb zijn we niet meer te scheiden.
 
Vox en Stonytony bedankt voor jullie welkom en nee Chef, die van mij is donkerblauw. Wanneer het mij lukt om foto's te plaatsen, zal ik zeker doen.
 
en gideon,als je iets wilt weten vraag het gerust hoor,bijvoorbeeld waar je onderdelen kan halen,of andere dingen we helpen je graag hier ;)
 
Ha Helix-Berry, ik zag dat jij een fraai rugsteuntje hebt gemonteerd. Zou voor mijn rug ook fijn zijn. Wil je verklappen hoe je hier aan bent gekomen en wat het kost? Ik zag ergens op internet wel een rugsteun waarvoor je eerst een gat in je zadel moet maken. Dat vind ik doodzonde.
En Stonytony, bedankt voor het aanbieden van je hulp maar tot nu toe doet mijn Helix het uitstekend.
 
En Stonytony, bedankt voor het aanbieden van je hulp maar tot nu toe doet mijn Helix het uitstekend.~[/quote]
ik zeg niet dat je al moet gaan sleutelen maar er zijn toch altijd dingetjes die je graag zou weten of misschien later nog,er is geen haast bij :)
 
Hoi Gideon, Ik heb het rugsteuntje zelf gemaakt naar een voorbeeld gevonden op de website van hgfler.de.

¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·-·Halterner Grossroller Freunde¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·-·

Als je dan op de beginpagina ongeveer halverwege klikt op Grossroller, vervolgens op Helix en daarna op Andy's en Ulrike's Helix en vervolgens kijkt bij Andy's Helix vind je daar een stukje over zijn rugsteun. Ik vond dit een goed idee omdat ik hiervoor geen gat in mijn zadel hoefde te maken en ook de scooter niet op een andere manier hoefde te beschadigen. Hierbij een paar foto's van de bouwwerkzaamheden:

full


Ik heb 2 van deze bouten gemaakt, deze komen in de plaats van de voorste bevestigingsbouten van de handgrepen. Zie foto hieronder.

full


full


In de bouten heb ik van rond massief ijzer bevestigingssteunen geschoven.

full


Van ijzeren verwarmingsbuis heb ik het bovenstuk gemaakt, wat over die bevestigingssteunen heen is geschoven en met loctite bevestigd is. Na uitharden van de lijm nog extra geborgd. De rugsteun kan nu zo in de bouten geschoven worden en in zijn geheel ook weer verwijderd worden. De bouten blijven dan zitten en zitten niet in de weg.
Tussen de buizen heb ik een plankje gemaakt, bekleed met schuimrubber en vervolgens met skai. Het was een hele klus, maar ik ben erg tevreden met het resultaat.
 
Nou je het zegt StonyTony, er is al wel wat. Het oliecontroledingetje op het dashbord blijft op oranje staan terwijl de olie in orde is. De Helix rijdt er niet minder om maar als ik het kan verhelpen, dan doe ik dat. Enig idee StonyTony hoe ik dit kan fiksen?
Helix-Berry, dat heb je goed gedaan! Niet iedereen is zo handig, dus misschien kun je er meer maken een handeltje beginnen.
 
Nou je het zegt StonyTony, er is al wel wat. Het oliecontroledingetje op het dashbord blijft op oranje staan terwijl de olie in orde is. De Helix rijdt er niet minder om maar als ik het kan verhelpen, dan doe ik dat. Enig idee StonyTony hoe ik dit kan fiksen?
Helix-Berry, dat heb je goed gedaan! Niet iedereen is zo handig, dus misschien kun je er meer maken een handeltje beginnen.
onder dat oliecontrole dingetje zit een gleufje waar je de contactsleutel helemaal in moet steken als je olie ververst hebt[800 cc 10w 40]dan springt hij weer op groen,het is een indicatie dat je olie moet verversen en gaat om de 2000 mile of 3000 km op rood,dus ik denk dat je nu moet verversen!luistert nogal nauw hoor.het instruktieboekje zit meestal onder de bekleding van het koffertje naast je gereedschapsetje hoop dat je hier iets aan hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan