Kawa LTD 440 & 2000 KM?

sanderb2001

Rookie
9 feb 2007
17
0
Arnhem
Hallo

Ik ben in het bezit van een ltd 440 uit 83 waar ik ondertussen al het een en ander aan gerepareerd heb. :)

zo heb ik de membranen van de carburateur geplakt
de start motor vervangen
er zitten nieuwe filters + olie in
de voorremvloeistof heb ik vervangen en ontlucht
koppelingsdeksel en dynamo deksel pakkingen zijn vervangen
de pakking van het kleppendeksel zijn vervangen
en er zitten nieuwe banden onder
en een nieuwe accu in

Minpunt de voorvorkkeringen zijn lek & en ik moet me kleppen stellen -O-

Denken jullie dat ik hiermee 2000 km kan rijden? :]

en of het Überhaupt goed te doen is op een Kawa LTD 440

Ik ben namelijk van plan in de mei vakantie naar Duitsland te gaan *O*

Groeten Sander Baas
 
..kleppendekselpakking vervangen!....maar kleppenstellen moet nog gebeuren? :?

..voorvorkkeeringen zou ik subiet vervangen,....
...schroef die poten los en ram er ff andere in...
..komt wegligging ten goede... :Y
 
...oh ja!...

8-)



a8d5c10e33e0da9a18824ada6962c1a5
 
Laatst bewerkt:
Hahaha

Dank je wel voor het welkom

Ja kleppendeksel pakking wel, kleppen stellen nog niet omdat ik die plaatjes/maatdingetjes (om de speling te controleren) nog ff moet kopen....

ja en de voorvorkkeeringen keek ik nog een beetje tegen op :?
maar als je het zo zegt klinkt het niet zo moeilijk :)

grtn Sander
 
Als je het wiel er uit hebt....
kun je dmv de inbusbout los te draaien( nr.8), de onderpoot scheiden van de bovenzijde....
...er komt olie en drap uit... :9 :P ...
( je kunt ook boutje nr.11 losdraaien ( als dit lukt) om de olie er uit te laten lopen..)

ZORG DAT JE EEN PASSENDE INBUSSLEUTEL HEBT!! B|

Bij twijfel of een al verrotte inbus --> uitbesteden aan een motorzaak!
full
 
Uuuh ja

dan heb ik twee delen.....

en dan de oude keringen er uit en de nieuwe er in en olie erin? 8-)

maar waar en hoe krijg je die olie d`r in en hoeveel? :9

in ieder geval bedankt voor de uitleg *O*

groeten sander
 
ik zou vooral NIET mijn keerringen vervangen...... als ze er dan uitploffen heb je lekker je remschijf-(ven) onder de olie. Woepie!! Voor de hoeveelheid olie kan je 14cm luchtkolom aanhouden of het gewoon ff opzoeken. Suc6
 
okay

de voorvorkkeringen ga ik vervangen en de kleppen ga ik stellen :}

maar wat betreft de "lange" reis zou dat lukken? :?

groeten Sander
 
Denk toch niet dat je die 2000 km. in één keer gaat rijden :) :)

Je moet zelf weten hoeveel kilometer per dag je gaat rijden, maakt voor een motor niet veel uit, doet hem eerder goed.
Stel dat je rond de 500 km. per dag gaat rijden, dat kan geen kwaad, alleen op tijd tanken en je oliepeil in de smiezen houden. :] :] :]
 
nee ik ga inderdaad die 2000 niet in een keer rijden :]
ongeveer 600 per dag
maar bedankt voor de steun ik krijg er al meer vertrouwen in ;) :9~

nu nog even klussen
btw: wat is handig om mee te nemen voor als je toch pech krijgt

gereedschap (multimeter/sleutels/schoevendraaiers)
zekeringen
tape
touw
electra draad/kroonsteentjes e.d
olie
..............

nog sugesties -O-

groeten sander
 
nee ik ga inderdaad die 2000 niet in een keer rijden :]
ongeveer 600 per dag
maar bedankt voor de steun ik krijg er al meer vertrouwen in ;) :9~

nu nog even klussen
btw: wat is handig om mee te nemen voor als je toch pech krijgt

gereedschap (multimeter/sleutels/schoevendraaiers)
zekeringen
tape
touw
electra draad/kroonsteentjes e.d
olie
..............

nog sugesties -O-

groeten sander


Als je motor gewoon ff lekkáh is nagezien, hoef je echt niet te veel meuk mee te nemen.
8-)


Neem de electriek ook nog ff te 'grazen' met WD40,......stekkerverbindingen en contacten ( ook stuurschakelaars en lampjes..) nazien op oxydatie en als het kan schoonborstelen en dan inspuiten.....( neem er de tijd voor)

Aandrijving--> cardan/ketting.....voldoende olie / kettingspray
Bandjes--> ff op spanning brengen
 
kleppendekselpakking vervangen terwijl je weet dat je je kleppen toch nog moet stellen is niet zo slim, als je pech hebt gaat als je t deksel eraf pakt de pakking weerbeschadigen, maar ach zo'n pakkkingkje zijn d ekosten ook niet.

voorvork afdichtingen vervangen stelt niet zo veel voor,
makkelijkste is de motor met het voorwiel van de vloer zetten,
wiel er uit, vorkpoten er uit, (is niet eens perse noodzakelijk, maarniet veel werk en wel zo makkelijk)
dan zit er aan d eonderkant zoals je op de tekening hierboven zag, een ombusbout, let op deze kan echt goed vastzitten, maar moet er uit, bij mijn oude kawa, heb ik m eruit moeten boren, (gewoon ff de kop eraf boren, dan kun je uiteindelijk t reststukje er zo uitdraaien. dan kun je de poten uit elkaar trekken, van d eonderpoten trek je dan t stofkapje weg, haalt de borgring los, en pakt de keerring er uit, (was bij mijn kawa een tweezijdig werkende, maar ik heb m vervangen door een industriele, en de rest opgevuld.

alles goed schoonmaken, en weer in elkaar zetten, ff verse vorkolie erin van de juiste dikte en klaar is klara!


overigens, bij mij suzuki gs550E lekte er ook een vorkpoot, inmiddels is hij vanzelf gestopt met lekken (waarschijnlijk doordat er gewoon geen olie meer inzit ;( )
zal er binnenkort eens ff nieuwe keeringetjes inpoffen, ( ik ben zo'n dire kwart jaar aan t rijden met kapotte keerring)

je merkt t echt wel met flink sturen dat de t kontact met de weg wat minder is, demping werkt minder goed, maar dat verhaal dat ineens alle olie eruit komt zetten, ECHT TOTALE ONZIN
 
nou ja kleppendeksel was als volgt er zat vloeibare tussen van de vorige eigenaar die lekte toen dacht ik laat ik er een papieren tussen gooien maar nooit aan gedacht dat deze natuurlijk dikker is dan de vloeibare pakking met als gevolg speling op de kleppen |(

voorvork durf ik wel aan als ik het zo hoor :) ik zit alleen met de hoeveelheid olie ik zag op motozoom en dan motorgegevens staan 150 cc SAE 5W20 dus ik neem aan 150 cc? :?
en dit kan je er in gieten bij de zelfde plug waar je het laat aftappen?

dat ze eruit zouden springen was ik ook niet zo bang voor het remt alleen zo beroerd met olie op me schijf 8-)

dan nog even de stekkertjes inpuiten (goede tip) en luisteren naar het blok
en dan gaan met die banaan :]

btw: ik las op het brikkenforum over wat neem je mee op vakantie ook heel vaak staan contactpunten en condensators maar waarom? is de kans zo groot dat je daar mee komt te staan?

groeten Sander
 
puur alleen de kleppendekselpakking nu dikker? daar gaan je klepjes echt niet van verlopen hoor, al zet je er een centimeter pakking tussen.


De voorvork olie vul je t makkelijkste bij bij de doppen bovenop de vorkpoten (daar waar die door je balhoofd platen steken)
die doppen haal je t beste eerst ook los voordat je je poten zelf helemaal uit elkaar trekt,

met alle respect, ik krijg het idee dat je er niet erg veel verstand van hebt, en dan is zoiets als een voorvork, toch mischien beter uit te besteden,

en zowiezo eens een werkplaatshandboek regelen. daar staat ook precies in hoeveel vorkolie er in moet, dit kan zelfs per vorkpoot verschillend zijn!!!!








by the way, mijn vorkpoot tis dus zo goed als leeg gelekt, maar heb geen enkel probleem met met olie op mn remschijven gehad hoor, zo'n keerring kan wel gaan lekken, maar dat is zo minimaal dat er gewoon druppels langs je vorokpoten gaan lopen die ene enorme vetzooi veroorzaken
 
:^
Kleppendeksel / pakking <--> klepspeling!!?? = NVT...... ;)
klepspeling is boutje/moertje afstelling of shim's ....nothing else...

Yep ...gewoon die 150cc aanhouden...

Wel eerst de onderpoot schoonmaken van binnen,....oude olieresten/drap weghalen.....geleiding bovenpoot ook ff schoonmaken, verders niet.

Contactpunten/condensators....?...kijk eerst ff wat! er in zit.....de oudere type's hebben idd puntjes , maar de latere hebben een electronische.....
 
hmm 8-)
ik heb toch echt na het vervangen van die pakking speling maar mischien helpt een plaatje ik heb de pakking van B vervangen en in B zit zooitje A dit zijn de rocker arms die de kleppen bedienen (toch?) in iedergeval als je dit hele zwikje iets hoger hebt zitten heb je ook "wat" meer speling op je kleppen/kleppenstoters (toch?) :?

nou ja het moet in ieder geval gesteld worden

of ik er verstand van heb weet ik niet ik vind het lekker gaan ik doe tot nu toe alles aan me auto en motor zelf en ze rijden nog steeds *D

met de contact punten en condensators ben ik onbekend ik zal er eens in kijken maar hoe kan ik zien wat ik heb electronich of niet hij is uit 83.....

groeten sander
full
 
Ik vind dat je er verstand genoeg van hebt!

BTW: ANWB is geregeld, ben ik lid van, dus komt goed ;)

Zondag wordt trouwens de trekhaak verlast, zin om er bij te zijn?
Wordt je nog technischer :P
 
nee ik ga inderdaad die 2000 niet in een keer rijden :]
ongeveer 600 per dag

nog sugesties -O-

groeten sander

Ik heb de CSR305 gehad, deze was gelijk aan de europese LTD305.
Vanzelfsprekend een kleinere versie van de 440. :P

Kijk uit dat je niet te lang, met te veel toeren rijdt.
B-wegen is natuurlijk geen probleem, maar als je gaat denken aan kilometers autobahn achterelkaar moet je uitkijken voor warm / vastlopers.
 
hmmm

hij rijd 120 op 7000 toeren en me rood begint bij 9000
zou 7000 te veel toeren zijn? :?

btw ik ga vandaag me kleppen stellen 8-)
groeten Sander
 
hmmm

hij rijd 120 op 7000 toeren en me rood begint bij 9000
zou 7000 te veel toeren zijn? :?

btw ik ga vandaag me kleppen stellen 8-)
groeten Sander


Valt nog mee idd, ik had dus die CSR305.
10.000tpm bij 120 in de 6e versnelling.
Lijkt alsof de 440 hier minder last van gaat hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan