Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luis

MF'er
19 apr 2007
42
0
Gouda
Hoi allemaal,

Ik had vroeger een Burgman 400 en heb daarmee 60.000km gereden. Sinds een jaar rij ik met een Burgman 650 K5 rond en heb hiermee ook al weer 20.000km gemaakt.
Het verbaast mij dat ik op de weg en ook in dit forum geen AN650's tegen kom! Ik ben toch niet de enige hier met deze prachtige superdeluxe fiets? ;(

Zijn er nog meer Burgman 650 rijders op dit forum of zoeken jullie ook je heil bij de oosterburen? (www.forum.an650.de)

Groetjes

Luis :]
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer Burgman 650 rijders op dit forum of zoeken jullie ook je heil bij de oosterburen? (www.forum.an650.de)

Hier nog een Burgman 650 rijder.
Het valt idd op dat er weing B650 rijders zijn. Ook op berichten van mij over mijn Burgman 650 kwam er weinig respons.

Blijkbaar is de belangstelling voor de minder zware scooters groter. Met dagelijks 130 km woon- werkverkeer waarvan 90 tot 100 km snelweg wil ik toch echt niks anders.
 
dag luis en lark heb me zojuist opgegeven voor dit forum.
na 38 jaar op de motor heb ik me vorig jaar een burgman 650 k6
aangeschaft en nog geen moment spijt gehad.
na zes maaanden en 8500km.
groetjes aan alle 650(en andere) rijders.
 
Heren,

welkom.

Ik ben blij wat medeAN650 'ers gevonden te hebben.

Ik heb mijn Burgman vanaf eind januari dit jaar en heb er al eea. mee achter de rug.
Kijk maar even op de diverse motorscootertopics.

Ik heb nu een groter scherm en een topkoffer besteld, hebben jullie ervaring met een van die dingen.

Een tijd geleden heb ik er Zumo 550 aangeschaft, dit bevalt me erg goed.

Ik hoop zo wat meer ervaringen uit te kunnen wissslen en misschien nog wat meer Burgmanrijders te vinden.



Lark
 
Hallo collega AN650 rijders!

Gelukkig ben ik niet alleen hier in dit forum, dat doet me deugd!. *O*
Ik ben erg tevreden mijn Burgman. Ik heb ook een hoge windscherm gekocht en ik heb hem wat afgezaagd naar mijn maat en smaak. Ik heb nu vorige maand een topcase besteld via ebay in Duitsland (Givi V46) en het geld overgemaakt, maar hellaas hebben ze hem niet meer en ze wachten al een tijd op levering, die alsmaar niet komt. (Gek is dat ze de topcase ook nog steeds aanbieden!???? Daar wordt ik niet goed van!) :? Jammer, want zondag a.s. rij ik met mijn zoon (+ zijn SV 650) naar Dusseldorf, daar pakken we de auto-nachttrein naar Salzburg en vandaaruit zullen we over de bergen en passen naar Italie rijden en daar wat in de dolomieten rondcruisen. Ik heb daar familie wonen. Ik twijfel nog of ik mijn geld niet gewoon terug vraag en er een hier in een winkel koop. (wat duurder, maar ja...)

Lark, misschien een rare vraag maar wat is een Zumo 550? Nog nooit van gehoord!

altijd een goede reis!

Luis
 
wat is een Zumo 550? Nog nooit van gehoord!

Een Zumo 550 is een navigatiesysteem van Garmin, speciaal voor motoren.

Wel scherm heb je op je Burgman zitten en hoe heb je dat afgezaagd ?

Ik heb een Givi HH GD263ST scherm besteld. Afmetingen : hxb 78,5 x 72 cm.
Ivm. rugklachten heb ik behoefte aan een zo groot mogelijk scherm zodat ik zelf geen wind vang.

Ik heb de topkoffer uit de suzuki accesoirelijst besteld. Prijs € 350,00 , incl. drager, kleurdeel en rugsteun.

Mag ik vragen wat jouw koffer uit Duitsland moest kosten?

Ik wens je in ieder geval een prettige en veilige reis naar en in de Dolemieten.
(Laat je wel weten hoe je Burgman presteert in de bergen?).


Lark
 
Hoi Lark,

Bedankt voor je informatie over de Zumo 550. Ik heb een Garmin Quest (I) en die doet het nog steeds goed, hoewel die al meerdere jaren oud is de techniek inmiddels erg hard vooruit is gegaan. (Onlangs zag ik toevallig in de GPS winkel in Moordrecht een presentatie van een nieuw apparaat! (Ik was daar om een nieuw helmset voor onze communicatieapparatuur te kopen).

Mijn scherm is van GIVI (Type Italië met 2 oren voor de bescherming van de handen) zoals die bij het duitse AN650 forum genoemd werd. Ik heb die bij Burgermario daar besteld en alles goed en snel geleverd gekregen. Hij was echter voor mij te hoog. Ik kon niet eroverheen kijken zelfshelemaal naar beneden gedraaid. Dus afgezaagd. Dat is vrij makkelijk: Beide kanten met tape (een breed behangerstape is prima) afgeplakt en daarop met een filtstift op de bolle kant de ronding en de vorm naar eigen smaak afgetekent. Ik heb daarvoor het oude scherm eroverheen gelegd en dan de ronding zo aftetekend. Dan een deken eronder gelegd ter bescherming en met een niet al te groffe decoupeerzaag rustig afgezaagd. Dat ging zonder smelten of breken of splinters en makkelijk als door een dunne houten plank. De kanten daarna met een fijn schuurpapier (120) afgerond en klaar.

De Givi V46 werd bij de ebiker24.de voor €149 +€ 25 verzendkosten aangeboden. Dat is een goede prijs voor wat ik gezien heb, maar ik heb er niets aan, omdat zij de topcase op het moment gewoon niet kunnen leveren. Dus heb ik ze gevraagd om mijn geld terug te storten. Ik heb nu bijna een maand erop gewacht. Ik betaal nu waarschijnlijk ergens in de buurt in een winkel wat meer maar teminste heb ik hem dan voor mijn aanstaande reis.

Nog twee dagen werken en dan nog wat voorbereidingen en dan is het zo ver. Trouwens ik was verleden jaar ook al eens met deze AN650 naar de Dolomieten gereden, alleen en op de saaie Duitse snelwegen, Niet echt gezellig. In de bergen rijdt hij fantastisch in de bochten en wat mij betreft heeft hij meer power dan je nodig hebt, zeker met de power knop die ook als motorrem goed werkt als je naar beneden rijdt.

Een nadeel vind ik zijn gewicht vooral bij het met de hand manouvreren. (Zeker in de bergen op hellingen moet je goed nadenken hoe je hem neerzet, zodat je weer goed weg komt!)

Dat was het voor vandaag! Het ga je goed!
Altijd veiligheid voorop!

Gr. Luis



!
 
Heeft er iemand al problemen gehad?
Ik zelf heb bij 6000km een kromme remschijf
gehad. Deze is zonder probleem vervangen.
Op 3000km een olieverbruik van 300ml
op 6000km nog een beetje hopelijk is het
nu gedaan.
mvg burg650.
 
Dat je niet zo veel ziet op de weg heeft o.a met de hoge aanschafprijs te maken, maar ook om praktische redenen.Deze machine is de Gold Wing van de motorscooters en bijgevolg eerder een Tourmachine.Wie zoals ik dagelijks onderweg is in de stad en de Antwerpse haven is beter gebaat met een kompaktere machine,zoals de Beverly 500, en als het ietsje minder mag , de nieuwste Vespa 250 GTS.Suzuki had al eens eerder een 900 CC prototype(G-Strider) getoond in Tokio, dat men zeker kon zien als een T-max killer, maar voorlopig lijken ze vast te houden aan de GT machines.
 
Het valt idd op dat er weing B650 rijders zijn. Ook op berichten van mij over mijn Burgman 650 kwam er weinig respons.

Blijkbaar is de belangstelling voor de minder zware scooters groter. Met dagelijks 130 km woon- werkverkeer waarvan 90 tot 100 km snelweg wil ik toch echt niks anders.
Ik heb vandaag eens geinformeerd naar de Burgman 400/650 en Majesty 400 en schrok van de onderhoudsintervallen van de 650 tov de 400 :o
De 400 had een beurt om de 10k en de 650 om de 6k kilometer. Daarnaast vertelde men dat de 650 bij 24k kilometer een onderhoudsbeurt nodig had van 1 dag a 800 euro B|
Indien ik daar naar kijk dat is een 400cc praktischer en goedkoper.

Wat is jullie ervaring met onderhoud en de daaraan verbonden kosten?

(Ik denk eraan om de BMW weg te doen en een zware scooter ervoor terug te nemen ivm comfort, bergruimte, verbruik, etc.)
 
Ik heb vandaag eens geinformeerd naar de Burgman 400/650 en Majesty 400 en schrok.....

In mijn onderhoudsschema zie ik niets wat die dure 24k beurt veroorzaakt.
Wel vind ik het vreemd dat de 650 iedere 6k een beurt nodig heeft en de 400 om de 10k.

Het kan zijn dat bij de 24k beurt een aantal zaken aangepakt moeten worden die niet in het onderhoudsschema vermeld staan.

Voor mij zijn die meerkosten geen reden om iets anders te gaan rijden, ik heb bewust gekozen voor de 650. Als er in de toekomst nog zwaardere (G-Stride?) scooters op de markt komen zal ik ook zeker daar naar kijken.

Ivm. rug- en knieklachten is handelbaarhied voor mij wel van belang. De Burgman gaat nog net.

Ik heb mijn Burgman vanaf eind januari. Binnen 10 dagen (± 900 km) kreeg ik een aanvaring met een Volvo V70, veel schade (zelf gelukkig niets), en binnen 3 weken een nieuwe Burgman. Daar staan nu net geen 2000 km op de teller. Verder staat 'ie al weer 5 weken stil omdat ik eind maart aan mijn knie geopereerd ben.

Ik heb dus niet echt zicht op de onderhoudskosten van een Burgman.

Wellicht dat Luis daar wel wat over kan vertellen, die heeft er aardig wat kilometers opzitten met zijn 650.
Hij zit nu echter te genieten in de Dolemieten (klinkt mooi hè).
 
Natuurlijk is een grotere scooter duurder dan een kleinere. Maar je krijgt er ook een hoop voor terug: een Burgman 400 is een fijne en goeie scooter, maar de 650 is wel heeel wat anders hoor. Als je je het kunt veroorloven: zo groot mogelijk! :9 Dan maar elke 6 Mm naar de garage! ;)
 
Natuurlijk is een grotere scooter duurder dan een kleinere. Maar je krijgt er ook een hoop voor terug: een Burgman 400 is een fijne en goeie scooter, maar de 650 is wel heeel wat anders hoor. Als je je het kunt veroorloven: zo groot mogelijk! :9 Dan maar elke 6 Mm naar de garage! ;)
Daarvoor moet ik eerst de kosten weten ;)

Maar ik had niet verwacht dat de zwaardere om de 6K onderhoud moest hebben mede omdat het een tweecilinder is. Van een 1 cilinder had ik dat juist weer wel verwacht :)

Hoe anders is de 650 tov de 400?
(De technische verschillen zijn duidelijk maar hoe is het verschil in praktijk?)

Ik ga de bmw weg doen omdat ik drie x een aardig probleem heb gehad en volgende maand mijn garantie voorbij is en ik geen verrassingen wil hebben. Ik moet wel zeggen dat de service perfect is geweest en alles netjes garantiewerk is geweest. Daarnaast ga ik minder werken en worden de inkomsten daardoor tijdelijk ook wat minder.

Ik zoek nu een scooter die zuinig is, veel opbergruimte, comfort, vlot op de snelweg (minimaal 140 km/u) en betaalbaar in onderhoud.
 
Tja, dat onderhoud van een scooter was ook mijn zorg; voordat ik deze kocht hoorde ik verhalen over korte onderhoudsintervallen, bandjes die snel af zijn...

Maar het valt allemaal heel erg mee; als je het instructieboekje moet geloven dan moet je bijna meer sleutelen dan dat je kunt rijden, maar dat neem ik inmiddels met een grote korrel zout.
Eigenlijk zou ik elke 6000 Km de bougie moeten vervangen, niet dat dit zoveel werk is maar ik zorg gewoon dat de elektrodeafstand goed is en dan gaat hij bij mij zonder mankeren 40.000 mee. Volgens het boekje moet ik elke 6000 Km de koppelingsvoering nakijken, ik doe dat veel minder vaak (als ik toch bij die riem moet) en na bijna een ton op de teller ziet die koppelingsvoering er nog als nieuw uit..... Wie heeft dit bedacht ?

Maar door alle onzin instructies ("Controleer voor elke rit de bandenspanning", "Controleer voor elke rit de vrije beweging van het gashandel bij alle standen van het stuur") zou je bijna vergeten dat er belangrijke dingen missen.
Zo praten ze wel over remblokken, maar dat de schijf ook slijt lees je nergens. Ze praten wel over het vervangen van de riem, maar dat na twee riemen de voorste variator ook versleten is vertelt het boekje niet.
Ergo, dat boekje is niet meer dan een grove indicatie.

Nu ken ik de Burgman niet, maar ik vermoed dat je net als bij mijn Honda heel veel van het onderhoud vrij simpel zelf kunt doen. Zo kun je erg veel geld binnenshuis houden en ben je niet steeds afhankelijk van een dealer wanneer die tijd heeft.
 
Hoe anders is de 650 tov de 400?
(De technische verschillen zijn duidelijk maar hoe is het verschil in praktijk?)
Ik zoek nu een scooter die zuinig is, veel opbergruimte, comfort, vlot op de snelweg (minimaal 140 km/u) en betaalbaar in onderhoud.

Hoe anders is de 650 tov de 400? Om in BMW-taal een tegenvraag te stellen: Hoe anders is de F800 tov de R1200? Naar mijn mening is dat het verschil. Een 650 is zwaarder, sneller, comfortabeler en heeft niet compatibele techniek. En is duurder. Maar als je je de zwaardere kunt veroorloven.... Zo groot mogelijk! *D
 
Hallo AN650 fans,

ik ben weer terug van een leuke tocht naar de Dolomieten. Ik heb nu 1.951 km meer op mijn teller staan. (Tussen Düsseldorf en Salzburg met de nachttrein heen en terug.) De Burgman 650 is voor dit soort ritten nagenoeg ideaal. Goede wegligging, veel ruimte voor bagage, zuinig in het verbruik ook in de bergen en wat ik vooral gemerkt heb bij regen: je blijft bijna droog zolang je maar rijdt. (Mijn zoon op de SV650 heeft daar andere ervaringen mee: het water liep uit zijn laarsen ondanks zijn regenpack en ondanks de "waterdichte winterhandschoenen" had hij bijna geen gevoel meer in zijn vingers en tenen vanwege de kou, terwijl ik met de dunne zomerhandschoenen en zonder regenpack het heel lang droog en geen moment koud had, zelfs op de Pordoi-Pass waar het sneeuwde. :]
Voor wat de 6.000km beurten betreft: Ik doe het liefst zelf wat ik zelf kan doen en dan weet ik ook hoe ik het gedaan heb: olieverversen, vervangen van boegies, remblokken, olie en luchtfilter, in en uitbouwen van de achterwiel (nieuwe band na 18.000km) en dergelijke. Dat is helemaal niet moeilijk bij de AN650 en scheelt veel in de prijs omdat de werkuren in de gragage gewoon duur zijn. De beurten in de garage doe ik eigenlijk alleen maar om de garantie niet te verliezen en voor de spullen die ik echt niet zelf kan doen! De 24.000km beurt is binnenkort aan de orde en daar zal ik kijken wat de plannen zijn en wat ik daar zelf aan kan doen. Tot nu toe was een beurt in de garage niet echt veel duurder dan bij de AN 400. Ook het benzine verbruik is niet echt veel meer. Terwijl het comfort en het rijplezier naar mijn mening veel groter is.

Ik ben zeer tevreden met mijn fiets!

Luis
AN650 K5 23.000km
 
Dus jouw zoon heeft een SV650??? Da's even grappig! Want de importeur van Suzuki Nederland zei me 3 jaar geleden dat een SV650 het op de sprint verliest van de Burgman 650! Dat zal wel niet de sprint 0-200 zijn maar misschien dat je de eerste 400 m voor kunt blijven? Luis heeft vast de test gedaan! :Y Vertel! Vertel! :)
 
Hebben we nog niet echt gedaan. We hebben wel vast gesteld dat de SV650 en de Burgman 650 even veel benzine verbruikt, hoewel de Burgman flink veel zwaarder is en met de hoge windscherm veel meer luchtweerstand heeft. Mijn zoon heeft op de deutsche Autobahn wel een keer gechekt hoe snel zijn fiets kan. Ik geloof dat hij 215 op de teller zag staan (met 2 flinke zijtassen). Ik zag daar ooit 190 op mijn teller maar een zulke snelheid is mij veel te onrustig. Ik rij liever relaxt. Wie weet zullen we onze fietsen ooit beter uitproberen en vergelijken. Dan hoor je het wel! :] :]

Luis
 
Ja op topsnelheid geloof ik wel dat de SV650 sneller is. Al is het niet lekker rijden op een naked, of heeft hij de S? Ik heb op de Burgman 650 met vrouw achterop 177 gezien en daar was hij ook erg snel (maar niet sneller dan een SV650 denk ik), maar dat zijn geen snelheden waarop je lekker toert. De importeur had het echter over 0-100, waarin de SV650 het zou verliezen van de Burgman omdat die laatste dankzij de CVT altijd een perfecte sprint heeft en de SV650 natuurlijk vrijwel nooit... Niet dat het erg belangrijk is of de Burgman nu een halve seconde eerder bij de 100 is dan de SV, het is al mooi als ze bij elkaar blijven, maar ik ben gewoon benieuwd of de importeur nu gelijk heeft of niet! :)
 
vraagje aan lark,
ik heb sinds 3 weken een nieuwe 650 AN, geweldig ding na de majesty 400, maar waar heb je die koffer en scherm besteld?
Wat was voor jou de reden voor een ander scherm?
Het originele scherm is mij te klein. (Ik ben kennelijk te groot.)
En wat betreft dat onderhoud ga ik eens goed in de gaten houden.
 
hoi brummicop da s toevallig ik heb afgelopen vrijdag ook de burgman650 uit 2003 ingeruilt tegen mijn majesty 400.
alles is betaalt en ik kan hem in julie inruillen, tja even wachten wegens 25kw.
oke dan mijn vraag wie kan mij de verschillen vertellen van de burgamans van 2003 tegenover die van 2004.2005.2006.
oh voordat ik het vergeet afgelopen vrijdag was het toevalig demodag in wormerveer.
ik heb op de burgman 400 gereden en de honda sh300 jee wat is die snel zeg.
opberg ruimte valt wel zwaar tegen.
 
vraagje aan lark,

Ivm met rugproblemen wil ik zoveel mogelijk uit de wind zitten.
Kijk even op onderstaande site, meet je huidige scherm op en je ziet hoeveel groter dat Give-scherm is. De opgave van de breedte is misleidend, alleen ter hoogte van je handen is het scherm zo breed, voor de rest scheelt het maar een paar centimeter. Prijs : € 113,25

Het scherm kun je bestellen bij www.motolife.nl.

De koffer (met toebehoren) is van Suzuki zelf. Kun je dus bestellen bij iedere Suzukidealer.

Op de Suzuki-site kun je zien wat je allemaal nodig hebt. (Drager, koffer, kleurdeel, eventueel rugsteun)

Totaal € 360,50.
 
Hallo Burgmannen- en vrouwen,

Omdat ik binnenkort een nieuwe job in Den Haag krijg, woonwerkverkeer (polder, snelweg, stad) bijna alleen met de motor lukt i.v.m. de files (A12 e.d.), mijn huidige motor (Honda CBF 600 SA) fijn is maar minder 'droog' met regen, ben ik op zoek naar iets wat mij goed beschermt tegen weer en wind, soepel door de files leidt en betrouwbaar is. Budget: ca 10.000 euro.

Ook belangrijk is dat mijn partner langere stukken (vakantie?) geriefelijk achterop kan meerijden. Rechtop, met steun in de rug is voor haar onontbeerlijk.

Mijn opties zijn:
- BMW R1150RT (o.i.d.) (2e hands)
- Honda Pan 1300 (2e hands)
- Burgman 650 (nieuw)

Ik heb jullie forum inmiddels gelezen, inclusief de voor- en de nadelen.

Wie van jullie kan mij op weg helpen?

PS. Kan ik gewoon met mijn huidige motorpak (leer van Dainese) en Shoei integraalhelm op een Burgman rijden, of rijd ik dan voor joker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan