Koffers o.i.d. op een Suzuki GS 450 L

Scaniafan

Die hard MF'er
18 mrt 2007
610
0
Maaseik, België
Zoals de titel al aangeeft:

Bestaan er koffers of iets dergelijks voor op een Suzuki GS 450 L, of wordt dit zelfbouw?

Dacht zelf bijvoorbeeld aan een koffer met een beugel over de buddyseat, maar ik kon niets vinden.

1982_GS450L_top_450.jpg
 
't is toch meer een toermotor geloof ik ;)

we hebben wel een Suzuki GS Topic 2

Je hebt pech .. ik had in m'n favorieten op marktplaats een advertentie staan van iemand die ze te koop aanbood, gewoon zwart leer, 2 stuks voor 80,- ofzo: ze bestaan dus.
't plaatje kan ik je dus niet laten zien.
De banden tussen de tassen gaan geloof ik onder buddy door.

Ikzelf heb gewoon iets gefabriceerd, ik heb ze nog niet op foto staan.
Komt nog wel 's :)
 
Dan even vraagje aan mod of ie verplaatst kan worden in die richting.

Toch vreemd, op het kentekenbewijs staat Suzuki GS 450 L Chopper :]
 
Hoi Scaniafan,

Ik heb jaren terug een Suzuki Savage gekocht en indertijd vond ik zijtassen mooi staan. Ik heb dus een tweetal tassen gekocht, de kleinste HD-tassen die ik kon vinden, en ik ben een dag creatief bezig geweest met stukjes staal, verwarmingspijp en dergelijke.

Mijn zijtas-beugels zaten vast aan de schokbrekerbevestiging, de onderkant van de sissybar en de beugel waar de kentekenplaat aan vast zat. Deze constructie is stevig gebleken, ik heb er een aantal jaar mee rond kunnen rijden.

Later vond ik het toch een beetje zwaar accent op achterkant. Daarnaast reed ik meestal met vrijwel lege tassen. Ik heb ze er dus maar weer afgehaald.

De tassen liggen dus alweer een aantal jaar op zolder...

Dec08_01.jpg

Dit is de enige foto van de zijtassen die ik digitaal heb.
 
Klinkt interessant, maar hoe zeker is het of dit past op een GS 450?

als het niet teveel gevraagd is of je misschien de maten van de gaten in de bevestigingsbeugel op kan meten, kan ik die dit weekend na meten
 
Deze maten zijn model-afhankelijk. Ik heb ze dus gewoon bij mijn Savage opgemeten en de beugels pas gemaakt voor mijn Savage. Mijn beugels opmeten heeft dus geen zin, jouw 450 is anders.

Ongeveer in de tijd dat ik deze foto gemaakt heb, had mijn ex-buurman een GS450. Deze tassen passen qua afmetingen, maar je zal de beugels zelf moeten maken / ontwerpen.


Tegenwoordig zijn er ook genoeg kleinere tassen te koop. Ik zou gewoon bij de motorzaak gelijk even buiten passen.
 
Zoals getikt, zelf wat gefabriceerd met doodnormale tassen: kosten: 2x € 14,95 en wat tijd en ca. € 15,- aan hout/bouten ed

Idee was om tassen te hebben die 's niet standaard leer zwart waren en toch redelijk snel demontabel.
Dus nu een soort voorzet-constructie gemaakt waarbij de tas zelf op een buis is geschroefd met 3 bouten en binnenin (achterzijde en onderzijde) in vorm blijft door een stalen strip en houten schot. Onderaan gaat een spinelastiek om de shock heen en aan twee ringbouten zodat ik geen DomBo oortjes krijg...

imgp0557qv6.jpg


imgp0558wc2.jpg



De buis haakt in de zadelpen en hangt achter aan de spatbord-ophanging.

imgp0561dk3.jpg


imgp0562zr0.jpg



Dus een kwestie van één moer en een spin los en hop.

imgp0564oi6.jpg



Het mooie is meteen dat door de voorzet-buizen ik een prima bevestigingspunt heb gecreeërd voor de haken van m'n bagagenet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan