ik wil graag een hardtail bobber bouwen

snoopy96

Rookie
20 mei 2006
27
0
arcen
wie heeft er tips en of ervaring met het bouwen van een hardtail bobber
welke motor kan ik het beste gebruiken en waar moet je op letten
alle tips en comentaar is welkom
 
:^)

Elke oude hardtail (HD :X ) met alle overbodige zooi eraf gehaald, gebobt achterspatbord, geen voorspatbord en liefst een springer = Bobber.
Simpeler kan bijna niet.

Waar zit je aan te denken?
 
Laatst bewerkt:
Zeker een mooie knukkel of ijzeren-hoofd.

mooi framepje slijpschijf er op en juu
 
wil graag met een klein buget beginnen en kijken of het me bevalt en dan mischien over gaan op het hd verhaal
maar ik denk dat het voor een lager buget begint met een jappanner
 
Wil je een hardtail bobber omdat dat nu lekker in is?
Ik krijg namelijk heel sterk gevoel van: if you need to ask, don't bother .....
 
wil graag met een klein buget beginnen en kijken of het me bevalt en dan mischien over gaan op het hd verhaal
maar ik denk dat het voor een lager buget begint met een jappanner

Lowbudget hardtail bobber op basis van een Japanner? lastig!

Dan moet je ten eerste wel erg handig zijn, want dat wordt zowiezo een heel traject van slijp- en laswerkzaamheden aan een frame. Japanners zijn niet te krijgen met standaard hardtail frames.

Tenzij je een kant- en klare eigenbouw koopt (marktplaats bijvoorbeeld) die je naar eigen smaak gaat aanpassen. Maar dan gaat je low-budget verhaal alweer de mist in, want eigenbouw met de goede papieren is niet goedkoop.

Heb je je wel een beetje verdiept in de bobber- chopper materie? Dit is niet iets wat gewoon te koop is bij je plaatselijke motordealert ;) Zelf de armen uit de mouwen steken, veel magazines lezen, internet afstruinen, met zelfbouwers praten, beursen aflopen etc. etc. Veel succes 8-)
 
Hardtailbobber op basis van een jap.
KOm je gauw uit op een xs oid.
Maar neem dan wel een dikke portomonee mee want zoals Floris al opmerkte, hardtailjappenframe moet je gauw al 4000 euries denken. Althans degene met papieren erbij.

Op http://anne.messageboard.nl/24014/index.php (Chopperstyle) zijn een aantal projecten gebouwd en te bewonderen die op basis van "low budget" gebouwd zijn.
Ik denk dat als je daar ook eens ga kijken je leuke ideetjes kan opdoen en niet eens een zgn Bobber wilt. (voor zo ver men weet wat een bobber nu precies is)
Van de foto's die te zien zijn in het topic "bobber pics 2" zijn hoogstens 1% Bobber. De rest zijn allemaal choppertjes en custombikes. Dus staar je daar niet blind op.
 
Laatst bewerkt:
ja dat lijkt er al op
maar hoe zit het met het kenteken en wat mag je aan het frame verbouwen en waneer moet je hem opniew laten keuren
 
In principe mag je niks aan je frame veranderen.
Hier zijn al heel veel topics over.
Het voordeel van motoren zoals Bsa's, harley's, Triumph's, enz van voor +/- 1957 zijn (uitzonderingen daargelaten) bijna allemaal hardtail/plunger.
Daar hoef je bijna niks aan te doen, alle onzin eraf, voorspatbord over achterwiel en bobberen maar.
 
Yep die bovenste, die BSA, is met simpele ingrepen (vooral slopen!) heel wat moois van te maken!!!!!!
 
mijn tip is vooral zelf heel veel gaan lezen en surfen i.p.v. vragen :)

check de linkjes die in alle topics staan in dit forum-onderdeel van mf

en zoek op youtube naar merken die je interessant lijken, kun je meteen horen hoe ze klinken

dit forum-onderdeel is dying.
...of is 't al dood?
 
Vogens mij is er iemand he-le-maal ziek van die vragen over welke fiets te kopen

*proest*
 
Ik ben er idd helemaal klaar mee.

Valt het op???????

het is dat ik een bericht van modje kofferrek kreeg met de vraag om op te houden. Ik was nog niet eens op de helft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan