R1- Hayabusa - honda vtec 160pk (auto)

antoni_tony

MF'er
28 apr 2007
196
36
Hengelo
Hallo, motorrijders ik ga binnekort mijn project starten , fiat 500 met een dik vet blok.

Ik wil heel graag een hayabusa blok maar die zijn te duur voor mij maar goed........

ik heb een yamaha R1 blok te kooop gezien die 182pk versie, dat is dus ongeveer evenveel pk als de hayabusa, zou die dan evensnel zijn????

en nog een andere vraag, een hayabusa of een yamaha R1 hoeveel kmsters kun je er mee rijden als je goed onderhoud enz? gewoon net als een auto??????

als de yamaha evensnel en sterk betrouwbaar als de hayabusa is dan kan ik die net zo goedkopen scheeld best veel geld........

maar goed laatste keuze word dan een honda vtec(nietkapot te krijge) uit een auto maar ik moet weten hoelang zo'n bike engine mee gaat.....

auto gaat ongeveer 550/600kg wegen

alvast bedankt heren, geniet van het mooie weer

antoni
 
Met zoveel pk in een Fiat 500 zou ik me eerder afvragen hoelang die Fiat meegaat ;)

In motorfietsen gaan die blokken best lang mee als je ze netjes warmdraait en onderhoudt, maar ik denk dat het wel uitmaakt of hij 300kg (motorfiets + berijder) of 700kg (auto + berijder) moet voortsleuren. Verder is de pk/liter verhouding wel een indicatie dat zo'n R1 blok meer belast wordt dan een Busa of Vtec. De Busa heeft ook een hoger koppel bij lagere toerentallen. Ik denk dat dat wel lekker is om de auto beter van zijn plaats te krijgen.
 
Met zoveel pk in een Fiat 500 zou ik me eerder afvragen hoelang die Fiat meegaat ;)

In motorfietsen gaan die blokken best lang mee als je ze netjes warmdraait en onderhoudt, maar ik denk dat het wel uitmaakt of hij 300kg (motorfiets + berijder) of 700kg (auto + berijder) moet voortsleuren. Verder is de pk/liter verhouding wel een indicatie dat zo'n R1 blok meer belast wordt dan een Busa of Vtec. De Busa heeft ook een hoger koppel bij lagere toerentallen. Ik denk dat dat wel lekker is om de auto beter van zijn plaats te krijgen.



hmm, ja de busa is de beste motor ooit....
maar goed ik twijfel nog steeds R1 of busa of de vtec de R1 is nog wel redelijk te betalen gaat heel hard in de auto zet wel link erbij

maar moet lang mee gaan want straks heb ik die auto gemaakt gekeurt. ens,, na 10.000km kan ik weer gaan reviseren

geniet van deze geile motoauto http://video.google.nl/videoplay?docid=-599412672097563244
 
_O- _O-

Mag hopen dat dat sarcastisch bedoeld was, het is technisch een leuk ding, en was aardig vooruitstrevend toen hij geintroduceerd werd, maar het is bij lange na niet de beste motor ooit! :N

Voor dit soort werk (kitcars met motorfietsblokken) wordt HEEL VEEL een busa-blok gebruikt. R1 trouwens ook wel hoor, dus als die veel goedkoper te krijgen is... DOEN!

Het blok zal wel wat zwaarder belast worden dan in de originele motorfiets configuratie, maar ik neem aan dat je een fiat500 met busa of R1 blok niet als dagelijks vervoer gaat gebruiken?

Ik denk trouwens dat uit praktisch oogpunt een Honda VTEC (auto) blok een stuk handiger is. Daar kun je teminste gewoon twee aandrijfassen aan knopen en het blok achterin leggen. zie hiervoor de site The Kimini 2.2 car project. (een buizen-frame 'mini' met een VTEC blok achterin). en je hebt ook een achteruit-versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Het blok GOED warm rijden voordat je het volbelast scheelt een hele hoop qua levensduur.
En oja zoals eerder gezegd is koppel is ook heel belangrijk.
Maar zo'n R1 blok gaat ook wel vooruit hoor ,alleen is het meer een jankblok tov het robuuste toerblok van een busa.
 
oke allemaal bedankt heren, nu weet ik het egt nieet meer, als ik de Vtec neem dan zal ik met 260pk waarscheinlijk evensnel zijn als ik de R1 neem vanwege het gewicht/?

pk's zorgen tog voor topsnelheid? dus met de r1 haaldtie zeker 200km/h

zo'n vtec kan wel makkelijk 200.000km mee rijden maar met de R1......

agja, denk er nog over na, zo'n R1 is wel goedkoop in aanschaf hoef niet te reviseren,

die vtec waarscheinlijk wel en dan nog tunenen, maar dan heb je ook wat moois

kan iemand een R1 blok regelen ?? 180pk versie

antoni
 
bla bla bla..... welke remmen zet je er onder? die van die fiat of van die hayabusa of misschien die van die r1 ? of die van die honda? of helemaal geen remmen...scheelt weer een paar kilootjes ..of ga je eerst je rijbewijs halen... moeilijk allemaal! o ja welkom op het motor forum!

peeeweee
 
Ja hoor, vooral een BMW V10 blok in een Fiat lepelen! _O-
Buiten het veel te hoge gewicht kun je waarschijnlijk na de eerste 100m proefrit de 2 helften Fiat weer aan elkaar gaan lassen! :+

Je moet wel realistisch blijven, motorconversies met een licht voertuig zijn leuk, maar een chassis en aandrijflijn die op 50Pk ontworpen zijn kun je niet eindeloos belasten en verstevigen.
Zie maar eens een beetje serieuze remmen er onder te krijgen, dat is vaak moeilijker en duurder dan de blokombouw.
 
hmm, ja de busa is de beste motor ooit....
maar goed ik twijfel nog steeds R1 of busa of de vtec de R1 is nog wel redelijk te betalen gaat heel hard in de auto zet wel link erbij

maar moet lang mee gaan want straks heb ik die auto gemaakt gekeurt. ens,, na 10.000km kan ik weer gaan reviseren

geniet van deze geile motoauto http://video.google.nl/videoplay?docid=-599412672097563244
Daarom bouwen ook veel kitcar fabrikanten een ZX-12R blok erin 8-)
 
Een R1 of GSXR 1000 blok kan prima in een lichte auto, zeker niet te weinig koppel en pk's voor zoiets.

Voor wat het wegrijden betreft: gaat met een 1000 al ernstig hard!
Je probleem is eerder de koppeling, die is nl. tamelijk klein maar als je de verhouding van je pedaal/cylinder goed kiest zodat je genoeg slag hebt is het prima te doen!

Aandrijving via een ketting naar differentieel met losse draagarmen en BOB's your uncle.

Ik weet 't overigens omdat ik een Smart roadster van Engeland naar Nederland heb gereden, uit elkaar gehaald en weer in verbeterde vorm opnieuw heb opgebouwd ;)
 
Een R1 of GSXR 1000 blok kan prima in een lichte auto, zeker niet te weinig koppel en pk's voor zoiets.

Voor wat het wegrijden betreft: gaat met een 1000 al ernstig hard!
Je probleem is eerder de koppeling, die is nl. tamelijk klein maar als je de verhouding van je pedaal/cylinder goed kiest zodat je genoeg slag hebt is het prima te doen!

Aandrijving via een ketting naar differentieel met losse draagarmen en BOB's your uncle.

Ik weet 't overigens omdat ik een Smart roadster van Engeland naar Nederland heb gereden, uit elkaar gehaald en weer in verbeterde vorm opnieuw heb opgebouwd ;)


hey, bedankt voor je lekkere info

ik heb al een gsx-r blok gekocht uit 20002 met 160pk(is vast meer uit te hale)

dinsdag heb ik uhm
 
Ik weet 't overigens omdat ik een Smart roadster van Engeland naar Nederland heb gereden, uit elkaar gehaald en weer in verbeterde vorm opnieuw heb opgebouwd ;)~[/quote]



trekt die snel op naar de 200km/h??
is 225km/h mogelijk??

gr antoni
 
ik vermoed...uit technisch aspect dat de vtec een logischere keus is! -mits die past. De busa en de R1 motor moeten harder gaan werken om dat ding vooruit te trekken. De V-tec minder. Het zijn allemaal betrouwbare machientjes, maar die V-tec is minder onderhoudsgevoelig. Dus als dat een criterium is, kan je beter een paar honderd meer uitgeven voor een V-tec blok.
 
ik vermoed...uit technisch aspect dat de vtec een logischere keus is! -mits die past. De busa en de R1 motor moeten harder gaan werken om dat ding vooruit te trekken. De V-tec minder. Het zijn allemaal betrouwbare machientjes, maar die V-tec is minder onderhoudsgevoelig. Dus als dat een criterium is, kan je beter een paar honderd meer uitgeven voor een V-tec blok.


ja dat klopt wat je zegt, maar als ik de vtec neem dan meot ik uhm reviseren, tunnen om zo hard als met een motorfietsblok te gaan en dat kost veel meer

ik heb al een gsxr blok voor 1200 helemaal compleet met maar 900km
 
Terug
Bovenaan Onderaan