Future Motorscooters...

Kenneth B. Done

Die hard MF'er
19 aug 2006
633
9
Amsterdam
Het is leuk om eens te kijken naar wat concepten van de 'motorscooter van de toekomst'. Bij dit soort modellen vraag ik me af wanneer je het nog hebt over 'n motorscooter, of over een 'motorfiets met automatische versnellingsbak'.

full



De laatste categorie bestaat niet (of het zou de Hondamatic moeten zijn of de Aprillia Mana 850) maar het blijft een raadsel waarom fabrikanten niet wat creatiever zijn en meer lef tonen om een nieuwe motorklasse te introduceren. Iemand anders nog leuke toekomstvisies?

full
 
Volgens mij hebben ze bij die concepten het principe van een kratje bier tussen je benen niet helemaal begrepen ;)
 
De Maxam lijkt wel een Amerikaanse zeventiger jaren auto op twee wielen."De Griffon "vind ik gaaf en de Suzuki "G-Strider" absluut geniaal,waar wacht Suzuki eigelijk op?Die BMW heeft nooit bestaan ook niet als prototype,het was een hersenspinsel van een motorblad-journalist.Maar een automatische boxer zou ik ten zeerste verwelkomen.
 
In de wandelgangen is er ook sprake van een Yamaha T-Max 650. Niet zo verwonderlijk,want Yamaha wil zich beslist de kaas niet van het brood laten halen door Piaggio,die met de Gilera GP800 een zwaar offensief inzet.Het jaar-einde beloofd dus op zijn minst spectaculair te worden.
 
Hier de "Monotrace", een soort ligfiets maar dan anders...

Heeft blijkbaar een R1 blok, ik vraag me wel af waar dat ding dan zit....
Let op de intrekbare zijwieltjes.

full
 
Laatst bewerkt:
De t max is natuurlijk een soort mijlpaal in de scooterwereld geworden en is dat nog steeds. Het is een fiets die voor veel motorrijders de overstap naar een scooter makkelijk maakt. Gezien zijn uiterlijk en z'n rijwielgedeelte,prestaties. Wat wel interresant is, is het feit (model 2008)dat ze de t max niet meer vermogen of een zwaarder blok heben gegeven(of een nieuwer blok). Waarom niet eigenlijk? Schijnbaar omdat ze beseffen dat de markt dan moeilijker wordt boven de 500cc?
Misschien weet iemand hier meer van?
 
Fijn, zo'n ding van 5 meter lang op twee wielen.

Een van de voordelen van de scooter/motor boven de auto is juist dat hij zo heerlijk klein is..... Dan past ie bijvoorbeeld in de schuur.


En, motorrijders zijn nogal conservatief. Een dieseltje, een automaatje in een motorfiets is technisch gezien geen hocus pocus maar als niemand het wil kopen.....
Je moet de reacties van "gewone motorrijders" op scooters eens lezen.
 
Hoog tijd voor een topic reanimatie.

full


De Honda Oree, een elektrische concept die op de Intermot in Keulen 2008 stond.

Foto Zoomlife.
 
Laatst bewerkt:
Het blijft mij nog altijd een raadsel dat Honda deze Griffon niet op de mensheid heeft losgelaten. Zo zou ik er wel eentje willen zien van Moto Guzzi.

Het is leuk om eens te kijken naar wat concepten van de 'motorscooter van de toekomst'. Bij dit soort modellen vraag ik me af wanneer je het nog hebt over 'n motorscooter, of over een 'motorfiets met automatische versnellingsbak'.

[afbeelding]


De laatste categorie bestaat niet (of het zou de Hondamatic moeten zijn of de Aprillia Mana 850) maar het blijft een raadsel waarom fabrikanten niet wat creatiever zijn en meer lef tonen om een nieuwe motorklasse te introduceren. Iemand anders nog leuke toekomstvisies?

[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan