ybr 125

Het ziet er goed uit. Het perfecte A naar B motortje (als je niet op de snelweg hoeft). :}
Wat je ook haalt hierna ooit, het zal waarschijnlijk niet lichter of zuiniger zijn...
 
Ben ik met je eens Fuzy rij al ruim 30 jaar motor 1000cc gehad enz ,maar moet eerlijk zeggen ik heb met een zwaardere niet meer plezier gehad .eerder minder als ik bij de pomp stond ha ha :+
 
Leuk voor erbij, beetje voor in de stad ofzo. Alhoewel een snorscooter die lichtjes is opgevoerd toch dan wel het snelste is in de stad... al durf ik dat bijna niet te zeggen. :+

Ik zie nu dat Ixil ook een complete uitlaat er voor heeft gemaakt. En die koop je ook nog eens voor een scheet en drie knikkers!


Op Ebay voor nog geen 100 euro (77 pond). Komt alleen uit China. De vraag is dan hoe echt die uitlaat is. Wel zie ik op de Ixil webpagina staan dat de uitlaat voor de YBR125 er sowieso snel aan komt...
 
Leuk voor erbij, beetje voor in de stad ofzo. Alhoewel een snorscooter die lichtjes is opgevoerd toch dan wel het snelste is in de stad... al durf ik dat bijna niet te zeggen. :+

Ik zie nu dat Ixil ook een complete uitlaat er voor heeft gemaakt. En die koop je ook nog eens voor een scheet en drie knikkers!


Op Ebay voor nog geen 100 euro (77 pond). Komt alleen uit China. De vraag is dan hoe echt die uitlaat is. Wel zie ik op de Ixil webpagina staan dat de uitlaat voor de YBR125 er sowieso snel aan komt...

Met de YBR kan je best goed bochten nemen hoor ;)
weegt niks en heeft hele smalle bandjes.

GPR heeft al een aantal jaar een uitlaat voor de YBR die heb ik er onder hangen.
Is toch net wat meer kwaliteit, helemaal rvs koste me 280 euro.
Heeft die ixil uitlaat wel een E keurmerk?
Anders kan je er best wel gezeik mee krijgen.
 
En hoeveel verschil zit er dan in de topsnelheid met zo'n ixil of gpr uitlaat tegenover normaal?
En gaat versnellen ook sneller?
 
Tijd dat je er een filmpje van op Youtube zet honda_mbx80_driver :)
Die is er volgens mij nog niet.
Ik weet hoe geinig je met de YBR kan rijden, heb er zelf wel eens een ritje op gemaakt.
Vond 'm vooral een relaxte zithouding hebben. Heel erg veel verschil ga je niet krijgen met een andere uitlaat qua top, maar 110km/u zal ie nu waarschijnlijk wel makkelijker halen of nog vlotter?
 
Boven de 80km/u vond ik het al moeilijk worden (vergeleken met een CBR125R).
Ik kreeg er 106km/u uit, maar ik denk als je langer blijft hangen aan het gas dat 110km/u dan idd te doen is. Maar wellicht met een pijp die wat sneller z'n gassen kwijt kan, dat die 110km/u sneller bereikt kan worden en er misschien ietsje meer in zit.

Eigenlijk zou je de YBR voor en na de uitlaat op een testbank moeten zetten.
 
Ik ben opzoek na een uitlaatsteun voor mijn ybr'tje van een nieuwe type met injectie.
Zou iemand het framenummer na mij willen inboxen :}
Heb het alleen nodig om iets mee te bestellen.

Alvast bedankt *O*
 
Dan ga je langs een Yamaha dealer rijden en vraag je of je zelf daar even op de computer mag kijken naar de parts-website. Vul dan het juiste bouwjaar in van een injectie YBR en zie daar alles verschijnen. Zo heb ik het ook eens voor een Yamaha motorscooter gedaan toen ik onderdelen zocht die ze hier niet kenden van een recenter bouwjaar. Resultaat? Binnen 2 of 3 dagen de juiste onderdelen bij de dealer binnen, ondanks dat de dealer eerst moeite had met zoeken -tot ik dus zelf even achter hun PC ging zitten om te kijken-.
 
Ja het is het injectie model van 2008-2009.
Waar ik het heb besteld bij japparts ,heb ik doorgegeven model 2008
Maar nog heb ik het verkeerde gekregen.
Dus vandaar wil ik het via een frame nummerbestellen.
 
Dan zoeken ze echt niet goed, zoals ik al zei, rijd even langs een Yamaha dealer en kijk of ze het zo op de partssite kunnen vinden.. zo niet, vraag of je zelf even mag kijken.
 
Wat voor banden hebben jullie op jullie YBR zitten?
Ik ben al 2x onderuit gegaan bij nat weer omdat de voorband onderuit schoof en blijkbaar kan dit aan de banden liggen.
 
Ik weet niet wat je op dit moment hebt
maar ik ben redelijk tevreden met Michelin Pilot Sporty.
Met smalle bandjes is de grip naar mijn idee hetzelfde
als met brede banden zolang er niets op de weg ligt.
Een klein steentje of blaadje heeft meer effect wanneer
het contactoppervlak klein is.
Beentje uitsteken in de bocht als in supermotard-style helpt vind ik.
Wanneer het voorwiel gaat glijden trap je tegen de grond en vergroot
je de hellingshoek genoeg om de glimmende kant boven te houden.
Afgelopen 23000 km met de YBR wel een keer of 20 gegleden maar nog niet onderuit.
Met de Bandit glij ik nooit meer dan zo'n 10 á 15 cm, met de YBR soms wel 50 cm.
Maarja, met de YBR rijdt ik ook de hele winter door....
 
Hele fijne banden, alleen slijten heel snel in 20000km heb ik al 3nieuwe banden.
Komt omdat ik 2lekke banden heb gehad en steeds was het niet rendabel om er nieuwe binnenbanden in te leggen, omdat ze nog redelijk versleten waren.
Voordeel van het snelle slijten, je ligt echt als een huis op de weg.
 
Misschien ligt het aan mijn gewicht ( 106 Kg :o ),
maar de Pilot Sporty doet ut voor mij op
2 bar voor en 2,5 achter beter dan op de voorgeschreven spanning.
De orginele banden had ik wel op de voorgeschreven, stuk lagere, spanning.
Slijtage is lager, grip prima en stabiliteit veel beter bij 2/2,5.
Ben op 24.000 km nog niet aan m'n vierde achterband toe terwijl
ik de orginele er vrij snel vanaf gegooit heb...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nu 3 tal maanden mijn ybr 125 en al 4000 km op de teller, leuk ding hoor maar mis soms een beetje punch, ben van plan op een ybr 250 te kopen , heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb vandaag proefgereden op een YBR125 en deze had 2 dingetjes waarvan ik graag zou willen weten of dit ernstig kan zijn of bij het model hoort.

De specifieke motor had een aftermarket uitlaat met wat meer geluid en als ik gas los liet dan plofte de uitlaat. In de checklist voor 2dehands motor kopen staat dat dit kan duiden op een uitlaat die kapot is. Kan dit ook nog iets anders zijn bijvoorbeeld doordat het een 1 cilinder is of een andere reden?

Daarnaast vloog de versnellingsbak in zijn neutraal toen hij in zijn 2 stond. Ik schakelde vanaf zijn 1 naar zijn 2, gaf gas en toen hij wat op toeren kwam (9500rpm denk ik) toen schoot hij in zijn neutraal. Later had ik dit nog een keer bij weinig toeren, maar kan ook zijn dat ik hem toen niet goed in de versnelling had gedrukt en dat ik hem dus in neutraal in plaats van 2de versnelling had gedrukt. Heb even met een kennis gebeld en die denkt dat het aan de versnellingsbak ligt, maar ik vraag het graag hier nog even omdat hier mensen zitten die ervaring hebben met de ybr125

Verder maakte de motor bij 110 km/h bijna 10.000 toeren? Is het dan wel goed voor zo'n motortje om met een kruissnelheid van 100km/h te rijden? Je rijd dan immers continu hoogtoerig.

Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
 
plofje bij het gas loslaten kan duiden op dat men heeft niet of niet goed uitlaatpakking erop gezet.
(of kleppen zijn niet goed afgesteld wellicht, maar dat is dan gewoon onderhoud)
Kijk maar of er geen uitlaat gassen ontsnappen bij de aansluiting op de motor. Dit kan je ook een beetje ruiken. Verder kan je ook kijken of er een uitlaat tap is afgebroken of niet genoeg aangedraaid. (kom er zelf niet aan, breken is meestal kopen)



Schakelen... volgens mij kan dat gewoon gebeuren. Jij bent niet aan het motortje gewend. Wellicht heb je de schakelpook niet voldoende omhoog getikt tijdens het schakelen. Ik weet niet hoe ervaren jij bent, maar toen ik begon met motorrijden had ik dit ook wel eens.



Van wat ik heb hier gehoord, cruissnelheid is meer 80-90km/h van een YBR125. Ik heb zelf nog nooit op een gereden. Maar ik heb wel een Honda CB250 uit 1994 gehad die kon wel 110km/h cruisen en 130km/h halen als het ECHT moest... maar vond ie niet lekker en ook niet met wind tegen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan