ybr 125

Mr Shadow heb jij ook 8 gaten geboord dan in het zwarte eindstuk van de demper,en scheelt het veel in het geluid meer een bike sound in plaats van een brommer geluid.
Groet Jan.
 
8 ronde :+ gaten ja.
Daarna de uitlaat wat afgetaped en terug mat zwart gespoten.

Wat het geluid betreft is meer Bike ja ==>wat zwaarder, maar te weten dat dit wel maar een 125CC is moet je geen geluid zoals een bv 600 of zwaarder :( .
Wat mij betreft beter dan origineel en het kost geen geld. *O*
 
Hey,
Iron, ik denk dat ik die motor ken. Mogelijk heb je die overgekocht van een collega.
Naar zijn voorbeeld heb ik dit ook gedaan.
Dat geeft een zwaardere sound.
Enkel als je de motor start en je rijd weg met een koude motor, vallen de toeren wat weg.
Dat is hinderlijk als bv van je oprit de weg oprijd, maar nadat je 1x eens goed gas gegeven hebt is dit weg.
Het is dus enkel: koude motor + de eerste x nadat je bv 5 m het gas los laat.
Als je vanaf de start direkt goed gas kan geven heeft hij dit niet.
Voor de rest: aangenamer geluid en ze horen je beter komen.
Als je dit ook wilt doen moet je rekening houden dat er achter het plaatje dat je op de buitenkant ziet, nog 1 zit. Dus niet schikken, dat als je er doorschiet je na +- een halve cm terug op ijzer zit.

Shadow moet ik het 2de plaatje ook doorboren dan.
En met hoeveel mm boor heb jij dat gedaan.
Groet Jan.
 
Ik heb er door geboord, eigenlijk per abuus.
Ik was druk aan 't zetten en schoot door hzt 2de door.
Ik heb dat eerst met 1 van 3 gedaan dan met 1 van 8 of 9 ('k ben t vergeten)
Misschien kan het zijn dat door het eerste al genoeg is, dat kan ik niet zeggen.
Gewoon is proberen zou ik zeggen.
Boren door 1ste ==> starten ==> horen en dan als het effect er niet is door het tweede
 
Hay Shadow is mij duidelijk ik ga het na de feestdagen even proberen ben benieuwd zal het eerst met 4 gaatjes proberen en dan inderdaad luisteren en dan kan ik er altijd meer bijboren mocht het niet het geluid zijn wat ik hoopte.
Zelf heb ik ook nog hittebestendige zwarte verf ,dus dan kan ik het demper plaatje weer mooi zwart spuiten mocht het door de gaten niet mooi meer zijn.
 
Zijn jullie niet bang dat de YBR-tje nu meer gaat verbruiken met de gaten in de uitlaat?

Trouwens, ik zag op marktplaats dat er is ook een chinees versie van de YBR,
de Keeway Speed 125
 
Keeway 125 heb ik ook gezien maar heb toch liever nasi speciaal.
Voordat ik de boor uit het vet haal zal ik de vraag eens aan de techneuten op de site stellen.
 
Ik zeg het alleen maar omdat ik heb mijn uitlaten van mijn CB250 een keer eraf gehaald en terug gezet zonder pakking. Dus nu lekt het een beetje bij de aansluiting (niet veel). Maar nu verbruikt ie wel meer.

Persoonlijk zou ik een RVS uitlaat passend maken voor een YBR (misschien van een CBR125R). Maar er zijn vast wel kant en klaar modellen voor deze model (in het buitenland/ebay).
 
De beste wensen uiteraard voor iedereen hier en een goed 2010.
Zeg Shadow heb jij er misschien een foto van heb ik enig idee hoe het staat.
Groet Jan.
 
Allereerst beste wensen voor iedereen hier op het forum.
Geniet met volle teugen van het nieuwe jaar.

Als volgt iets later dan verwacht de foto die ik beloofd had te plaatsen.

2v1ndz9.jpg


Het verbruik lijkt me niet hoger dan het originele, of bij andere YBR's. Dit omdat het enkel de demper is achteraan.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
In de zoektocht naar uitlaatgeluid, misschien zoals Fuzy zegt een uitlaat van een andere 125 pas proberen te maken? Er zijn heel veel verschillende te vinden voor de Dax en andere mini bikes. Zomaar een idee hoor :-) .
 
Thanks Iron sta zelf nog in dubio veel mensen raden het mij af ,tegendruk,geluid enz.
Groet Jan.
 
Thanks Iron sta zelf nog in dubio veel mensen raden het mij af ,tegendruk,geluid enz.
Groet Jan.

Zoals ik eerder gezecht had zou ik de stap waarschijnlijk nooit gezet hebben om in de uitlaat te boren (ik ben dan ook een schijtluis) Maar het geluid is echt beduidend beter dan het originele zonder te luid of storend te klinken, gewoon een zwaardere sound.

Het is wel zo dat als je hem net start hij heel even moeilijk op gas reageerd (ik weet niet hoe het bij de originele aan toe gaat). Dit is ook snel voorbij en het stoort mij absoluut niet omdat ik toch nog een tijd rustig aan doe met koude motor.

Voor de rest heb ik er absoluut niks negatiefs over te vertellen, ik ben zelfs absolute voorstander van een geboorde demper.

Groeten
 
Hoi Iron
Jammer dat ik het niet even kan horen ruim 500km heen en terug rijden om het verschil te horen , is mij toch wat teveel eigenlijk
Ja ik vind het ook moeilijk om in een zo goed als nieuwe motor te gaan boren dus dat houd mij tegen op het moment.
Ook het verschil in reacties dat maakt de keuze ook er niet makkelijk op.
Groet Jan.
 
Iron nog even je schreef dat je hem kocht met de gaten er dus al in ,maar heb je er wel eens 1 zonder gaten naast gehad dan ,zodat je het verschil kon merken.
Groet Jan.
 
Iron nog even je schreef dat je hem kocht met de gaten er dus al in ,maar heb je er wel eens 1 zonder gaten naast gehad dan ,zodat je het verschil kon merken.
Groet Jan.

Jij let goed op ;)
Ik heb er nooit een echt naast gehad, maar ben er wel eens een tegengekomen op de tegenrichting. Hij reed voorbij in redelijk hoge toeren en ik schrok toen omdat ik mijn motortje zag en een brommer hoorde.
Ben dan ook wat naar filmpjes op internet gaan zoeken over YBR en die klinkten ook allemaal zo wanneer de originele uitlaat erop zat.
Daaruit kan ik iets concluderen dat ik mijn geluid toch heerlijk vind.
 
Nou alles voor en tegens nog even laten overwegen ,haastige spoed enz,maar mocht ik de boor uit het vet halen dan laat ik het je weten of ik blij ben of niet.
Groet Jan.
 
Nou alles voor en tegens nog even laten overwegen ,haastige spoed enz,maar mocht ik de boor uit het vet halen dan laat ik het je weten of ik blij ben of niet.
Groet Jan.

Beste Jan,

De keuze moet je inderdaad zelf maken, daar ik je niet mee helpen.
Ik heb geprobeerd mijn bevindingen zo goed en zo duidelijk mogelijk hier neer te typen.
Ook heb ik het andere topic met de vraag aan de techneuten net doorgelezen (daar word vooral maar wat geroepen maar de vraag blijft echter onbeantwoord) zelf kan geen negatieve punten ontdekken, op de gasreactie vlak na het starten na. (maar ik heb dan zelf nooit met de origenele gereden.

Misschien kan iemand hier een geluidsopname maken van zijn of haar geboorde YBR, zelf weet ik niet hoe ik een geluidsopname kan maken ;(

Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan