ybr 125

Hoi Iron
inderdaad op het andere forum daar heb ik vond ik zelf veel negatieve reacties gehad en dat heeft ook aan mijn twijfel meegewerkt.
Echt een andwoord heb ik inderdaad nog niet echt gekregen op wat flauwe opmerkingen na ,tja het is ook maar een 125cc he en geen big bike.
Iron is het niet mogelijk om met je gsm een filmpje te maken en die op you tube te zetten,of als dat niet lukt dat je het naar mijn emailadres stuurt.
Want als ik het geluid zou horen in vergelijking met een niet geboorde ybr misschien is dan mijn twijfel weg
Groet Jan.
 
Ik wil het proberen, alleen zit ik voor het moment in Nederland voor onbeperkte tijd, daarna ga ik 3 maanden naar het buitenland. Ik weet dus niet of er voor mij tijd overblijft om zoiets in elkaar te steken.

@mrshadow: Kan jij dit eventueel doen?
 
iron,
Zo handig ben ik ook weer niet :? ...gaten boren gaat nog juist. |(
en dat is voor mij genoeg tot nu toe.

Het kan zijn dat ik eens wat ga rond horen...voor wat info over zo',n uitlaat te laten maken en wat het kost....

Ik hou jullie wel op de hoogte

ivm je moto ==> dan zal ik mis zijn, die ik dacht te kennen was er ene van Koningshooikt/lier.

:}
 
Hoi Shadow nou is net zo moeilijk als hier wat schrijven hoor,filmpje maken en dan op de upload knop van you tube drukken en klaar is kees.
Maargoed dat is de keuze aan jou ,zolang ik de sound niet zelf gehoord heb ga ik nog maar niet boren.
Groet Jan
 
Kettingslijtage: Na 15.500 is mijn tweede kettingset al weer een eind heen.
Er komen harde stukken in de ketting en de tanden achter worden alweer
aardig scherp.
Ik spray gemiddeld even vaak als ik tank 1:300 km.
Zal voortaan er ook maar een kwast kettingvet langs halen.
Vorige keer een DID kettingset besteld, hadden ze weer en Yamaha setje erop gezet :(
Elke 9000 km een nieuw kettingsetje is wat veel vind ik.
Op mijn Bandit gaat een kettingset veeeel langer mee maar die ziet ook nauwelijks pekel. Hoe lang doen jullie met een kettigset? Yamaha of DID of.......
Met een achterband doe ik 7.500 km met een voorband 10.000 km b.t.w.
 
Laatst bewerkt:
geluid fragment zal nog wel komen.
De motor staat nu afgedekt voor de sneeuw.

Nog een vraagje voor de Belgen...
Weet er iemand wanneer je je motor en kledij mag inbrengen voor de belastingen?
Is dat pas vanaf wanneer je minimaal 25 km doet voor woon/werk verkeer?
 
Hey allemaal,
Het geluidsfragment is er niet meer van gekomen omdat ik te druk bezig ben geweest met een inbraak in mijn auto.
Morgen vertrek ik voor 3 maanden naar India dus ik geloof dat iemand anders best een geluidsfragment maakt.

Dan wens ik aan alle nog het beste, moge de lente vroeg starten voor jullie.
 
Ik zou wel willen maar de motor staat klaar om de winter door te brengen.
En als ik die koud start is het geluid wel verschillend tegenover dat hij warm heeft.

Ik blijf er bij... beter geluid en geen kosten.
Je rijd niet met een GSXR hé

Wat ik wel heb laten dooen met de banden wissel is hem door de mechanieker eens terug laten afstellen.

Na 5000km kon dat geen kwaad dacht ik.
In de fabriek moeten ze met zoveel(euronormen) rekening houden, dat ik dacht dat het met afstellen wel beter zo gaan.
Trekt wat vlotter op nu, maar de top is hetzelfde.
Zo'n 100 a 105 zonder aan de tank te likken.
 
Wel toch wat gevonden op youtube moet zeggen ben nog niet zo gecharmeerd vind het een beetje een plofgeluid.
Beoordeel zelf.
 
Begint een beetje een slapend forum te worden zijn er nog wat mensen die wat leuks over hun troetel ybr te vertellen hebben.
 
Slapend???
Ja joh, tis winter en mijn YBR'ke doet momenteel een verdiende winterslaap.
Ik hoop dat hij wakker wordt als het wat warmer wordt, zodat wij weer kunnen genieten van wat vrijheid...

Aan de YBR's van anderen.....Slaapzacht!
 
Dacht gisteren nog maar eens een rondje te rijden maar het is bij denken gebleven naar al die K sneeuw regent nu de pekel van het wegdek met alle nadelen van dien. Had er eigenlijk wel zin om een rondje te doen maar de regen weer hield me ervan. Rijden jullie dit winter door?

Groet Arthur
 
Ik dacht er ook aan maar inderdaad de pekel houd mij tegen en het weer ben een plus 18graden rijder ,ik denk zoals veel ybr rijders wij hebben het motortje erbij om te genieten bij lekker weer.
En niet met een lot aan pk,s de motogp te rijden in een snel pak.
Groet.
 
Ik had nog vandaag een stukje gereden voor de fun. Het was prachtig weer, de zon scheen. En het regende al dagen, dus de pekel was al weg. :]
Het was wel een beetje koud.

Ik rij eigenlijk dagelijks naar school met de motor. Omdat het een kleine stukje is heb ik niet veel last van de kou, al vriest het. Als het vriest rij ik liever niet het is glad en je motor komt idd onder de pekel. Dan moet ik de motor even schoonvegen met een doekje en WD40. En de remschijf schoon vegen met remreiniger als het wat nat was buiten. Dit doe ik vooral als ik weet dat ik de motor voor een paar dagen niet ga gebruiken.
 
Vorige week een rondje gereden en gelijk een emmer sop er overheen gegooid was wel weer eens nodig. Nu kwam ik tot de ontdekking dat de stof rubbers van de voor vering ingescheurd zijn, droogte scheuren.
Wie van jullie heeft dit ook al eens gezien?

Bedankt groet Arthur
 
Bedoel je dat je voorvork keringen stuk zijn?
Ja,... die kunnen stuk... kan gebeuren.
 
Na een lange pekelrijke winter bleven de voorrem en achterrem een beetje hangen
zo nu en dan en waren de remblokken aan vervanging toe.
In de trommelrem moest het mechaniek ontroest en ingevet worden om
een en ander weer gangbaar te maken.
Totale kosten? Euro 67 :P
Toch wel erg veel lol voor weinig geld zo'n YBR :Y
Ook de stijgende benzineprijzen doen niets met mijn bloeddruk.
 
Ondertussen mijn voorlopig rijbewijs (België) gehaald.
Ook ne Suzuki GSR 600 gekocht, wat er met de YBR gaat gebeuren...hangt af van mijn madam.
Als ze goesting heeft mag ze hem hebben... anders zet ik hem te koop.
Ik hoop dat ze durft... de ene keer wel, dan weer niet... "maar dat schakkelen.. dat krijg ik nooit onder de knie". Ik dan:" Als je het niet probeert, dan weet je dat niet."

Na 2 jaar dienst ben ik er wel treurig over, maar de smaak naar meer heeft gewonnen.
 
Ik heb afgelopen week maar eens een stalen remleiding besteld voor de ybr, eens kijken of ik dat dingetje een beetje echt kan laten remmen.
De zware sinterblokken van lucas doen het aardig goed, maar het sponzige bij het doorremmen zint me nog niet. Bij Fischer in Duitsland een leiding besteld...65,- ! incl verzending

Aangezien de originele leiding toch aan vervanging toe was leek me het een goed moment de boel maar eens op te waarderen
 
Ik heb ook staalgevlochten remleiding (goodridge) op mijn CB250. Het remt een stuk beter, vooral in de zin van geleidelijker en geeft meer feedback.
 
Ik begin langzamerhand steeds enthousiaster te worden over de YBR.
Waarschijnlijk wordt het 't 2008- model i.v.m. inspuiting omdat ik hem ook de hele winter door probleemloos wil rijden.
Binnenkort maar eens proef-zitten (is ie niet te klein voor 1.86 lengte) en indien mogelijk proefrijden :]

Ik heb een carburateur model, maar heb tijdens de afgelopen winters totaal geen problemen gehad. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik de carterventilatie niet meer laat terugvloeien naar de inlaat (wat de carburateur snel vet laat slaan), maar gewoon via een filter de wijde wereld in laat gaan. Niet zo groen, maar wel zo praktisch ;)
 
Lekker fietsje rij soms wel 250km op een dag veel verder dan dat beginnen mijn billen het minder te vinden.
De snelweg pak ik er ook mee soms , in het begin erg wennen voelde mij niet safe maar blijf gewoon met een gepaste afstand achter een vrachtwagen of caravan hangen dan gaat het perfect.
Niet denken ik heb gas over ik ga die vrachtwagen voorbij ,want dan kom je jezelf wel tegen door de tegenwind en hang je er weer achter.
Verder gemiddeld 1 op 40 dus 250km kost je zo,n 9 euries.
 
Hallo,

YBR van April 2008 wat zou daar in Nederland nog voor gegeven worden.
ca 2500 km op de teller.
Hij staat bij mij redelijk veel stil en de FZ1 is gewoon iets leuker!

groet
Arthur
 
Terug
Bovenaan Onderaan