Tulpenrit 2007

Dodo099

Rookie
11 jul 2006
12
0
Nieuw-Vennep
Hoi iedereen!

Ik heb gisteren 29-04-2007 mijn eerste toertocht gereden. De tulpenrit 2007. Ik wist niet wat ik er van verwachten moest en ging dus een beetje slecht voorbereid naar Wieringerwerf. Ik kwam dus aan bij het vertrek punt, en heb me daar gemeld, daar kreeg ik een route beschrijving van een tig kantjes. Ik dacht dat er bordjes zouden staan bij waar je links en rechts moet. Nou nu komt het dus, waar plaats je die blaadjes als je een motor hebt die helemaal standaard is, dus zonder tassen en of kaart leesvak. Voor mijn verjaardag wil ik dus zo'n kaartroller(eerst even kijken waar je die kan kopen?) en een wind scherm voor de vliegjes langs de dijk bij Enkhuizen.

Ik ben buiten gaan staan en heb gekeken naar de verschillende motoren, en naar de vertrekkende groepen. Toen ben ik maar achter een groep aan gereden endat ging lang goed, maar ik moest even tanken en heb daar gewacht op een volgend groepje. Toen kwamen er vier motoren aan en daar heb ik even mee gereden en wat denk je ze reden de route, tot ze in plaats van over het water rechts, links af en toen rechts een woonwijk in reden bleeken ze daar te wonen LOL. Ik weer terug naar het bruggetje, gewacht op een groepje en weer aan gesloten. dat ging lang goed tot zij dus boven aan een dijk gingen rusten. toen ben ik achter twee andere honda's gaan rijden die ik eerder al had zien vertrekken bij het startpunt. Voor aan reed een man en vrouw en op de tweede honda reed een vrouw alleen. Op een gegeven moment stoppen ze, ik dus ook maar, ze kijken achter zich en beginnen te lachen, fout omdraaien maar we moesten links af bij de laatste kruising. Af en toe stopten we om de kaart door te bladeren, en soms omdat we verkeerd reden. Ik ben met hun ook verkeerd gereden zoals bijna iedereen bij het rustpunt. En daar hebben we lekker een broodje of een tosti gegeten en een drankje gehad, en even gekletst. Het was een leuke dag met mijn mede motorrijders, en wil ze daar voor bedanken dat ze mij zo goed hebben geholpen bij het vinden van de weg. Het was een leuke tocht en het weer was goed, mooie omgeving alleen weinig tulpen lol.

Ik hoop dat ik volgende keer meer mensen ken met motoren, die toertochten rijden en uit de buurt van Nieuw-Vennep komen. Lijkt me wel leuker dan dat je er zo alleen naar toe rijd.

Is er een toerclub in de buurt van Nieuw-Vennep?
Weet iemand waar je zo'n scherm kan kopen voor een honda shadow vt600 vlx, of past die van een vt600c ook? en waar kan je die route rollers kopen?

Groetjes, Hans :]
 
Hallo Hans,

Ja, je eerste rit is altijd een beleving. Normaal gezien is het een leuke ervaring, en zo te horen heb je het toch wel naar je zin gehad. Elke tocht is anders, en ook anders bewijzerd. Vaak is het een een bolletje-pijl bewijzering en dat duurt even voor je het onder de knie hebt.

Misschien kan je de volgende keer iemand mee vragen, of gewoon naar een groepje toe stappen om te vragen of je met hen mee kan rijden. De meesten vinden dat niet erg hoor.

In ieder geval nog veel plezier in de toekomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan