Stuur op Honda Shadow 600

carina

MF'er
6 apr 2007
109
0
bergen op zoom
Hierbij een vraagje aan jullie chopper rijders.



Is het makkelijker sturen met een breed stuur dan een wat smaller stuur?

Graag reacties.
 
Ik ben 1.85 en vond een breed stuur ook fijner sturen. Ik had het gevoel dat ik met mijn lengte en gewicht meer in de stuur lag.
 
Heb op m'n honda een stuur van 1 meter breed. Stuurt absoluut lekkerder, je kan hem meer door de bochten " sleuren "
 
Heb op m'n honda een stuur van 1 meter breed. Stuurt absoluut lekkerder, je kan hem meer door de bochten " sleuren "


Bedankt voor jullie reacties.

Kijk Tom dat bedoel ik nou. dank u. :)



Ik ben zelf niet zo groot 1.63 m. lang en vrij tenger gebouwd.
Dus 1 meter zou dat te breed kunnen zijn?

Het is ook wat om een stuur te kopen dan proberen en terugbrengen dat zal niet gaan, zal eens op zoek gaan. :W :W :W

:W
 
Ik vind de shadow juist heel erg makkelijk sturen met het originele stuur, alleen omdat ik vrij lang ben is een rechter fijner,

Als jij vrij klein en tenger bent, lijtk het me dat t met ene recht stuur alleen maar lastig word,


[annecdote betreffende stuur <=> shadow, mijn vriendin is op haar shadow enkele jaren terug van achteren aangereden door een jaguar bij een verkeerslicht, zij kon zo afstappen, de motor bleef rechtop staan doordat deze op t achterwiel stond (autowielen van de grond!) de auto heeft alleen de achterkant geraakt en de motor is rechtop gebleven, toch was het stuur KROM, puur door de krachten van dat zij haarzelf tegen heeft gehouden aan het stuur, (betreft origineel stuur)
 
Ben zelf ook niet zo groot ( 173 mm ofzo...:-) ), maar het gaat prima. Ook omdat je wat meer naar voren zit, lijkt het of je meer controle over de motor hebt.

Ik heb nog een stuur liggen, niet zo ontzettend breed ( iets van 72 cm ofzo ), mag je wel hebben voor weinig......mail maar ff
 
Té breed stuur is niet zo prettig; op mijn Trudy had ik ook een stuur van 1 m, terwijl ik zelf 1.73 m groot ben. Kon er wel goed mee sleuren, maar ik kreeg op langere ritten last van mijn polsen vanwege de "dwarse knik"-houding om het stuur goed vast te houden. Wat let je om een lang stuur te monteren, en uit te proberen of deze bevalt? Zo niet, dan steeds stukjes er af zagen totdat hij past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan