yamaha majesty 400

ik heb mijn huidige kledij bij eko in kontich gekocht en daar hadden ze een volledige combi waarvan de broekspijpen tot in het kruis opengaan, dus deze had eigenlijk beter geweest
maar deze was dubbel de prijs voor wat ik had voorzien. de broek die ik heb is zeer goed voor de winter en het koudere werk, maar ik zou toch ook iets willen hebben voor de kortere afstanden
de langere afstanden zijn idd geen probleem omdat dit dan een relatief korte tijd is dat je er insteekt dus zal ik maar eens in off-topic gaan snollen voor een oplossing. een regenoveral vindt ik geen oplossing omdat dit niet schuifvast is (brandwonden) en op gewone kledij bescherming aannaaien is voor dezelfde reden ook niks( toch bedankt voor de reactie hierop )
dan de moto; vandaag voor het eerst in de regen gereden en dat was toch met een heel klein hartje! ik heb onderweg van het werk( duffel ) een strook van 60-70m kletskopjes en heb daar tegen amper 30 overgereden met ne auto in mijn gat. de bochten waren al juist hetzelfde. zal toch nog heel veel id regen moeten rijden voor ik dat gewoon ben. dan ook nog; ik denk dat de benzinemeter zeer onbetrouwbaar is want na 90km was het eerste van de 6 blokjes er af en ik denk niet dat ik zo zuinig kan rijden . het boekje zegt dat ik maar 4000toeren mag draaien maar ik ga tot ongeveer 5000. de ene zegt toerental respecteren, de andere af en toe vol belasten. ik hou het op het midden van de 2
tot de volgende
 
Als je iets meer wil kun je lichtere gewichtjes overwegen (aardige woordspeling O-) ). Niet overdrijven natuurlijk, al met één gram lichter zul je verschil merken.


Ik heb begrepen dat de gewichtjes van de Majesty 400 ook in de T-max passen. Dit schijnt ook uit te maken. Maar hoe makkelijk zijn die te verwisselen? Moet je dan ook je variator demonteren?

Motoport wil er liever geen Multivar inbouwen ivm garantie.
 
Laatst bewerkt:
vandaag voor het eerst in de regen gereden en dat was toch met een heel klein hartje!

In de regen ben ik ook altijd voorzichtig.En er zijn een stuk of 5 collega's die ook motorrijden, nou die rijden allemaal voorzichtig. In de auto merk je niet zoveel van de regen, dus die kunnen dan doorrijden. Die rijden dan weer op de snelweg bij prachtig droog weer heel rustig achter elkaar (file ofzo? O-) )

Gisteren op de A44 hoosde het toen ik naar huis reed. Toch heb ik dan nog steeds het :] gevoel.


ik denk dat de benzinemeter zeer onbetrouwbaar is want na 90km

Haal ik echt niet, meestal al na 70km 1 blokje. En max 240-250km op 1 tank.

Toch is de meter best betrouwbaar, want toen ie ''leeg" aanwees, moet ik bijna duwen. |(
 
Laatst bewerkt:
Op zich is de benzinemeter van de Majesty best betrouwbaar. Bij mij verdwijnt ook na zo'n 90 kilometer het eerste blokje. Ik stel bij iedere tankbeurt de dagteller op 0 en tank meestel na ongeveer 300 kilomter. Als het laatste blokje gaat knipperen springt de dagteller op 0 en begint dan de kilometers op te tellen. Ik houd het dan aan de veilige kant en tank dan na maximaal 40 kilometer. Ik ben op die manier nog nooit voor verrassingen komen te staan.
 
Ik tank ook na maximaal 35 km op de reserve. Maar bij 160km/u met vol tegenwind, sloeg ie na 28 km af, precies bij de pomp...En ging er 13.89L in (max 14...)
 
ik maakte er een kunst van om zo lang mogelijk door te rijden met kniperende lampje van de yp400.
mijn recor was zijnig rijden 53km met kniperende lampej toen was hij ook wel leeg.
wat ik altijd aan hield was tussen de 35 en 45 km hing er van af of ik sporief of zuinig reed.
op de hele linie was mijn recor 268 km op 1 tank.
ik kom nu eigenlijk op hetzelfde uit met mijn huidige 650 k3 met 1 li extra dus is de majesty uiteraard zuiniger met zijn 1 cilinder.
 
1:19 dus, best droevig eigenlijk. Raar dat 250cc'ers het hebben over 1:30, dat is toch 50% meer kilometers. Misschien is dat ook wel een sprookje dan, of moet je eerst je schijfremmen demonteren zodat je geen energie weggooit?
 
Heb je al een paar fotootjes kunnen maken Tom? Want we zijn natuurlijk wel nieuwsgierig hoe je stoommachine eruit ziet!
 
Toen ik nog een silverwing reed dacht ik ook dat 1:30 een sprookje was. Dat is het dus niet. Mijn Jazz rijdt daadwerkelijk 1:30 en hiervoor hoef ik niet eens mijn best te doen!

1:19 dus, best droevig eigenlijk. Raar dat 250cc'ers het hebben over 1:30, dat is toch 50% meer kilometers. Misschien is dat ook wel een sprookje dan, of moet je eerst je schijfremmen demonteren zodat je geen energie weggooit?
 
Klopt.
Met mijn eerste Foresight heb ik echt jarenlang gereden met telkens een verbruik van 1 op 32, en dan reed ik dagelijks o.a. 20 Km snelweg.
De "nieuwe" Foresight waar ik nu mee rijd deed eerst 1 op 29, maar die zit inmiddels ook alweer boven de 30 Km uit een liter; wellicht dat die Slick 50 behandeling hiermee te maken heeft....

Dit is trouwens hetzelfde blokje als waar Outbackjack sinds kort mee rijdt.
 
Laatst bewerkt:
@gerrit; ik zal dit weekend eens proberen er wat fotootjes op te zetten, maar aangezien dat ik ook wat foto's had gemaakt van mijn crash 1,5 maand geleden en deze niet op het forum kreeg wegens te groot bestand, ga ik ze nu eens in het minste kwaliteit proberen te doorsturen
ik zal men best doen
over de moto; begin terug meer vertrouwen te krijgen (toch wanneer het droog is) en ik heb er ondertussen 210km mee gereden ( morgen veel te veel te doen, dus hoop ik zondag een groter ritje te doen)
 
full

full

full

full

ik denk dat het hierbij gebeurd is
 
hoi gls450 gefeliciteert erg mooie kleur.
bij pag 1 of 2 ik weet het niet zeker meer zie je mijn oude majesty samen met mijn toen nieuwe burgman (ingeruild)op de majesty had ik behalve een topkoffer ook een windgeliede shields aan de zijkanten stond erg mooi maakte de majesty erg dik ogend en het beschermt ook je kappen mocht je ooit een schuiver maken.
gr :+
 
heb je foto gezien
ik vind dat hij nu al te veel wind neemt dus hem nog breder maken of een topkoffer zie ik voorlopig toch niet zitten
ik heb gisteren nog eens op de autostrade geweest en dit voelt niet echt lekker aan
toch bedankt
 
ik weet niet wat je schoen maat is maar ik heb 43,5 en de shield loopt gelijk syndroom met je kappern dit hield voor mij in iedergeval in wat heerlijke extra voetruimte + dat de wind langs mijn benen beter weggeleid werd meer langs mijn benen ipv tegen mijn benen. *0*
 
Duidelijke foto's. Het ziet eruit als een echte rijmachine, daarom vind ik het vreemd dat je hem bij hogere snelheid wat minder comfortabel vindt, terwijl hij daar toch voor gemaakt is. De Xmax vind ik nog best comfortabel rijden bij zo'n 130, al heb je natuurlijk altijd wel wat herrie van de wind.
Ik denk ook dat die legshields een hele verbetering zullen zijn. Als ze voor de Xmax te koop zouden zijn dan had ik ze al aangeschaft. Bij jouw zilvergrijze zouden ze heel mooi de lijnen accentueren.
 
Mooie fiets hoor, gefeliciteerd.

Mag ik voorstellen dat je er een serieus schijfslot ofzo voor koopt?
Dit kabeltje vind ik een beetje eng,en als de verkeerde mensen 'm ook mooi vinden....

Ik denk dat je nog een beetje aan het gevoel moet wennen.Ik ben een keer ondersturend van een rotonde afgeschoven.
Dat is 2 jaar geleden.De maandag voor Hemelvaart.Sidsdien heb ik een hekel aan rotondes.

En van de week reed ik tot 2x toe m'n standaard aan de grond met de T-max :+ op dezelfde rotonde. En dat ding kan echt plat :} , dus volgens mij begint het weer te wennen...
:] :]
 
Laatst bewerkt:
het betere slot ga ik deze week kopen, want ik kan hem op het werk ook niet meer deftig stallen zonder dat er iemand aankan. van het comfort kan ik alleen zeggen dat als er wat wind staat, de moto onder mij teveel beweegt en dat geeft me niet zo een leuk gevoel. de vorige moto's die ik had, moest ikzelf de wind verwerken met mijn lichaam. als er een windstoot(je) was, dan gingen we samen opzij, maar nu heb ik het gevoel dat de moto alleen opzij gaat. denk dat er nog wel mensen zijn die dat dit zo ervaren. een jaar verder zal ik alles wel gewoon zijn zeker....
tot de volgende
 
Ik heb ook al eerder aangegeven, dat ik harde wind niet prettig rijden vind op de Majesty. Na de diverse antwoorden hierop zit ik nu, als het hard waait, iets verder naar voren gebogen, dus dichter naar de ruit toe. Het gevolg is, dat je gewicht ook verder naar voren komt en dat helpt toch wel iets. Op die manier kan er ook minder wind tussen de ruit en jezelf komen. Het rijdt iets minder comfortabel in die houding, maar het helpt wel. Verder kan ik je de legshields aanraden. Je blijft dan met je schoen helemaal binnen de kuip en je houdt zo droge schoenen in de regen. Ik heb zelf ook de originele bredere ruit van Yamaha. Deze heeft als voordeel, dat de onderkant breder uitloopt en dat helpt ook weer in de regen, zodat je handschoenen minder snel nat worden, mits het niet stortregent natuurlijk, want dan helpt niets meer.
 
deze morgen een stukje van 100km gaan rijden binnendoor. ik heb er van genoten maar toch wat last van de rug gekregen . vooral op slechtere wegen is hij beenhard. dagteller staat op 290km en het voorlaatste blokje is uitgegaan. ben benieuwd hoeveel dat er ingaat. eenmaal aan het licht eens volle bak gegaan en dat ding wil wel. voor de rest het gewoon rustig aan gedaan.
tot de volgende
 
ik heb gisteren avond mijn zadel een stuk naar voor gezet en wat een wereld van verschil.
nu heb ik pas het gevoel dat ik met de moto aant rijden ben ipv omgedraaid! ik durf nu zelfs een bocht nemen( natuurlijk zal ik nooit de schaamranden eraf krijgen, zo ben ik nu eenmaal niet) ik ben ook gaan tanken en ik kom uit op 3.83l/100km (11.20l voor 292km=1 op 26.07)
zaaaaaaalig.....
tot de volgende
 
fijn om te zien dat je na elke rit al steeds meer een word met de motor en dat je vertrouwen erin zo te zien groeit.
het is een fijne motor en ik weet dat er geen einde aan komt aan het genieten.
 
deze middag nog even weggeweest met de scooter, alles ging goed tot ik in een hagel en onweersbui kwam. na 2 minuten toch maar even opzij gaan staan wegens te veel rukwinden.
daarna voortgereden en ook gemerkt dat ik op de natte straat toch ook al wat meer vertrouwen heb gekregen. we komen er nog wel.
tot de volgende
ps: heb ook een extra schijfremslot gekocht want ik wil niet meemaken wat kachel84 heeft meegemaakt (wat een klootzakken!!!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan