Help met kiezen...!!!

7 mei 2007
1
0
Hi

Ik ben bezig met het kiezen voor een motor. Ga hem gebruiken voor woon/werk/verkeer, maar af en toe ook een keertje lekker toeren!
Nu heb ik 3 types gekozen, maar weet niet goed te kiezen! Wie heeft wat voors en tegens van deze keuzes? Ben 1.89 lang...

Honda Shadow (VT 750 of 1100)
Honda Magna of Super Magna
Yamaha Intruder

HELP!!!!!!!!!!!! ;)

Maurice
 
Coole, naar de choppershow?
Of wordt het Friesland?

Maar om even terug op onderwerp.
Kies wat je zelf wilt, het leukste vindt, het lekkerste rijdt en wat prijs aantrekkelijk is.

Pffff, zoveelste "help, ik zoek brommert" topic
 
Laatst bewerkt:
"Hmmm, er brandt wat......... wat zal ik doen; HD, LD, SVM..... hmmmmmm, moeilijk."

Kom op man, alsof wij moeten gaan bepalen wat jij moet gaan rijden / kopen. Ga nou eerst maar eens lekker rijden op al die motoren, en trek dan je conclusie & portemonnee.

:N

Pffff, zoveelste "help, ik zoek brommert" topic
:^
 
Laatst bewerkt:
Eerst heel het fucking internet plat lezen over wat je wil weten, en dan gerichte vragen stellen. Antwoorden die je op een topic als dit krijgt helpen je geen reet verder (als je slim bent tenminste).
 
Nog beter, koop een lelijke moter en maak er zelf een echte vette chopper van

Busjes mat-zwart of bi-tac kan je bij Floris kopen, Hij is importeur van dat soort hoogwaardige laksoorten.


:W :W
 
Er zitten weer bruikbare tips bij vd doorgewinterde gebruikers hier!

Wat maak t nou uit dat er weer een topic geopend word? Als het je niet aanstaat reageer dan niet ipv de lol weg halen van een nieuwe gebruiker van motors!
Ga lekker iemand anders vervelen met die vervelende opmerkingen, oja blijf ook weg!!!!!
Ga maar lekker naar chopperstyle!


Tip: Kijk eens op marktplaats en zoek onder intruder. Kan je flink veel aan verbouwen (stoerder maken)!

En niet bij Yamaha he hahaha
 
Er zitten weer bruikbare tips bij vd doorgewinterde gebruikers hier!

Wat maak t nou uit dat er weer een topic geopend word? Als het je niet aanstaat reageer dan niet ipv de lol weg halen van een nieuwe gebruiker van motors!
Ga lekker iemand anders vervelen met die vervelende opmerkingen, oja blijf ook weg!!!!!
Ga maar lekker naar chopperstyle!


Tip: Kijk eens op marktplaats en zoek onder intruder. Kan je flink veel aan verbouwen (stoerder maken)!

En niet bij Yamaha he hahaha

Ninoter,

wat wil je nu zeggen? Begrijp je niet goed.

Kijk Brandweerman, wil een chopper, deze kerel is 1m.89 cm. groot, zal dus behoorlijk gespierd zijn (brengt dat beroep mee) en de nodige kilo's op de weegschaal brengen.
Hij geeft 3 (eigen) keuzes op. Shadow, Magna (Honda's) en Intruder (Suzuki); dus eerste advies: ga naar een verkoper van motors en rij eens met elk van die motors, waar zit hij het gemakkelijkst op (heb geen ervaring ben 1m.75 cm klein) dus kijken of hij evt. (dure) forwardcontrols nodig heeft, kan ik niet bepalen.

Hoeveel km. is zijn woon-werk-verkeer? weet ik niet!
Budget, weet ik niet!

Meeste van die standaard choppers hebben een eigen forum, daarom is chopperstyle gekomen om van dat "standaard" materiaal af te komen, welk de laatste tijd steeds meer voorkomt.
Kijk bijv. bij Flying Dutchman en MadFrankie waar zij NU mee bezig zijn, dat is voor de meeste van ons smullen, kwijlen en wegdromen. (mij inbegrepen!)

Wie lopen toch ook niet allemaal achter dezelfde vrouw aan? Dat geld vooor mij ook met een motor. Heerlijk individueel bezig zijn.

Vind persoonlijk dat je heel snel een (voor)oordeel velt over mensen, welke hun sporen in de chopperbouw al ruimschoots verdiend hebben.
Ga nu geen namen noemen, maar als je een beetje zoekt weet je wat ze kunnen (Matt Black heeft nog een mooie XS Bratstyle te koop staan op zijn home-page)
:] :] :]
 
Ik heb een paar jaar woon/werkverkeer gedaan op een 'chopper'. kawasaki vulcan.
Echter vind ik een chopper niet zo geschikt voor ww verkeer. het ligt er natuurlijk aan hoeveel km je maakt. is het 20km van je huis af dan is het prima te doen.

Je kan natuurlijk ook denken aan een toermotor, met kuip en windscherm, ABS is ook wel belangrijk. Dan kun je daar teminste goed het hele jaar mee doorrijden. (of was je van plan om alleen maar in de zomer naar je werk te rijden? dan is het natuurlijk weer een ander verhaal.)

al met al zijn er zat afwegingen te maken. Denk eerst goed na wat voor motoren het beste zijn voor wat voor gebruik. voor woon werkverkeer zou ikzelf geen chopper aanraden.
Vaak niet wendbaar genoeg door de verkeersdrukte en je ziet niet zo beschermd.
Tevens is het door de winter heen niet handig om met zo'n motor te rijden (heel veel poetswerk).

mocht je toch vooral met mooi weer rijden. mijn motor staat te koop ;)
kijk in het aangeboden topic: Kawasaki VN1500B SE te koop
Ik ben van plan om het hele jaar door te rijden, daarom ben ik dus op zoek naar een andere motor. Maar voor woonwerkverkeer is hij goed, hij is vrij smal dus makkelijk door files en ook goed wendbaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan