Mijn Virago project

2 feb 2007
37
0
Den Haag
Hey allemaal...

ik bezit een Yamaha Virago XV700 uit 1984. Ben een paar weken geleden begonnen met het restaureren van deze motor.
Ik had besloten om het blok te spuiten of te verchromen, dit is dus spuiten geworden. Ook heb ik zelf de tank opnieuw gespoten, hiervoor diende ik dus eerst al de roest te verwijderen en de twee deukjes in de tank te plamuren...

Had de motor gedemonteerd en zo was het dus:



motorblok gespoten en het frame gespoten:



geen weg terug meer:




Alles in de grondverf, deukjes zijn netjes weggewerkt:



Netjes gespoten:



Zo, nieuw zadeltje uit new york laten sturen :P :



nu maar weer langzamerhand opbouwen....
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi spuitwerk!

Laat je niet opnaaien want je krijgt te horen dat het alle variaties op zwart had moeten zijn.

Knap nog altijd als je dat zelf zo weer kunt opknappen!! :} :} :}
 
Is niet mijn ding helemaal weer origineel maken maar toch bewondering. Ziet er weer heel netjes uit. Ik heb zelf ook zon ding staan wat een winterproject wordt. Nogmaals heel mooi gedaan.
 
dank u :)

ik heb de tank in kleur gespoten met een spuitbusje (motip metall. lak)

en heb hem in een spuitcabine in de blanke lak gezet..
 
Dat is een knap staaltje opknapwerk!
Het spuitwerk ziet er goed uit.
Ik ben ongeveer hetzelfde aan het doen, misschien een beetje diepgaander; ik heb nl. ook m'n frame, achterbrug, achterspatboard e.d. opnieuw gespoten.
Ik heb echter geen Virago maar een Kawasaki 454 LTD.
Maar gezien de vragen vond ik dit bericht wel passend.

Ik heb mijn tank ook met motip grondlak gespoten, daarna de deukjes weggewerkt, gespoten in motip grondverf, vervolgens schuren en in de basis, metallic lak gespoten en vervolgens blanke lak gespoten, en dat alles met een spuitbus.
Tussen de basis lak en de vernis heb ik de stickers aangebracht.
Bijzonder: er is tegenwoordig ook 2 comp. blanke lak in spuitbussen verkrijgbaar.
Het resultaat, zie hieronder.
De lak is zeer hard, en kras/benzine bestendig. Echt iets voor de thuisklusser dus die niet over een spuitcabine beschikt (maar wel een beetje kan spuiten).

Met een beetje opknapwerk wordt zo'n oldtimertje weer als nieuw!

Nomaals, je bike ziet er goed uit!
full
 
ziet er netjes uit hoor je tank!

Ik heb bewust gekozen voor geen stickers enzo erop, dat vind ik persoonlijk namelijk net iets netter. Misschien later nog van die embleempjes erop maken die ook op de 1100 cc zitten.

maar met die blanke lak spuiten met een spuitbusje, krijg je dan geen last van de spuitnevel? bij mij sloeg dat namelijk, hoe ik het ook probeerde, telkens mat uit.
 
Laatst bewerkt:
Tsja,

Als je gaat spuiten, dan goed voorbereiden, heel de tank (onderdeel), goed voorbereiden en even de tijd er voor nemen. Na een paar minuten weer een laagje enz.
De omgeving goed afplakken, vloer een beetje nat zetten zodat er geen stof opwaait, en zorgen dat je de vernis "dicht" spuit. Na het spuiten moet er dus een egale laag overblijven die dicht is en niet gaat lopen. Ik zei toch, je moet wel een beetje kunnen spuiten, ook bij het gebruik van spuitbussen. Oefening leert echter!
Teveel spuiten gaat lopen, te weinig geeft een mat resultaat. Sinasappel..

Oefenen dus.
Gr. Rick
 
ja, maar met wind e.d. blijft dat toch echt behoorlijk lastig :) plus het feit dat je die bus altijd rechtop moet houden anders komt de verf er niet volledig uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan