Rara politiepet: standaard HD als eigenbouw?

psychobilly

Die hard MF'er
19 aug 2006
892
0
Vandaag gaan kijken bij een HD Heritage softail anniversary edition....motor had 39.000 gelopen en zag er redelijk netjes uit en GEHEEL STANDAARD....

Tot mijn grote verbazing stond deze op kenteken als 'eigenbouw' met als bouwjaar 2003....

Toen ik opmerkte dat ik dit enigzins vreemd vondt werd mij door de verkoper medegedeeld dat iedereen die een beetje verstand had van HD's mij kon vertellen dat dit het geval was bij 9 van de 10 HD's........

Een compleet standaard uitgevoerde heritage met een eigenbouw kenteken......

3x raden hoe dat kan... |(
 
Dus: iemand heeft een helemaal standaard en originele anniversary edition heritage, waarvan alles bij elkaar hoort en op een origineel frame zit maar het kenteken is eigenbouw.....leg jij dan maar eens uit waarom dat zo is.....

Ik zou gokken op: anniversary edition gejat, aankopbon vervalst voor de onderdelen, nieuw frame gekocht, laten keuren en klaar.

En nu jouw uitleg.....
 
In principe kan dat niet (ik zeg, in principe) omdat je bij de RDW moet aantonen waar de onderdelen vandaan komen.... middels bonnen / aankoopbewijzen...

Aan de hand daarvan word ook de BPM bepaald...

Dus... ik ben met je eens dat het verhaal vreemd is maar persoonlijk zou ik die fiets kopen als het kenteken "klopt" en dus ook netjes in het frame staat enzo...

vraag me nu alleen wel heel erg af wie er in vredesnaam een stock HD wil rijden
 
Ik denk dat ze die fiets niet hebben laten keuren, maar gewoon het nummer van een bestaand eigenbouw kenteken erin hebben geslagen.

Als iemand de fiets ooit herkend krijg je alleen maar juridisch gezeik (ben je wel bezitter te goede trouw?). Vanuit dat oogpunt zou ik hem niet kopen, tenzij je hem onherkenbaar gaat verbouwen.

Dit alles nog afgezien van de morele vraag of je willens en wetens een gejatte motor wilt kopen. En als ik na ga hoe erg ik het zou vinden als ze m'n motor zouden jatten, zou ik dat niet doen. Ik heb nu eenmaal een hekel aan motordieven en helers.
 
Wat 'n gelul zeg.
Dus dan is iedere eigenbouwer 'n dief of 'n heler volgens jou?
Want dan koop je 'n frame(of ie nou wel of niet standaard lijkt maakt dan ook niks uit) steelt 'n HD,ombouwen die onderdelen en hoppa...
Er is niks makkelijker én goedkoper om 'n stock-like frame te kopen, je wordt bedolven onder de onderdelen-advertenties op het net ... opbouwen,naar de RDW en gaan.
Je rijdt op 'n HD en je bent 'n paar duizend € goedkoper uit.

En zeg dan als je zo "uitgesproken" bent waar dat is zodat niet iemand anders "erin" zou trappen óf iemand wiens fiets gejat is ff zou kunnen gaan kijken .....
 
Wat 'n gelul zeg.
Dus dan is iedere eigenbouwer 'n dief of 'n heler volgens jou?
Want dan koop je 'n frame(of ie nou wel of niet standaard lijkt maakt dan ook niks uit) steelt 'n HD,ombouwen die onderdelen en hoppa...
Er is niks makkelijker én goedkoper om 'n stock-like frame te kopen, je wordt bedolven onder de onderdelen-advertenties op het net ... opbouwen,naar de RDW en gaan.
Je rijdt op 'n HD en je bent 'n paar duizend € goedkoper uit.

En zeg dan als je zo "uitgesproken" bent waar dat is zodat niet iemand anders "erin" zou trappen óf iemand wiens fiets gejat is ff zou kunnen gaan kijken .....

Amen... :^
 
Wat 'n gelul zeg.
Dus dan is iedere eigenbouwer 'n dief of 'n heler volgens jou?
Want dan koop je 'n frame(of ie nou wel of niet standaard lijkt maakt dan ook niks uit) steelt 'n HD,ombouwen die onderdelen en hoppa...
Er is niks makkelijker én goedkoper om 'n stock-like frame te kopen, je wordt bedolven onder de onderdelen-advertenties op het net ... opbouwen,naar de RDW en gaan.
Je rijdt op 'n HD en je bent 'n paar duizend € goedkoper uit.

En zeg dan als je zo "uitgesproken" bent waar dat is zodat niet iemand anders "erin" zou trappen óf iemand wiens fiets gejat is ff zou kunnen gaan kijken .....


Zucht...heb ik ergens gezegd dat iedere eigenbouwer een dief of een heler is?

NEE DUS.

Ik heb zelf notabene een eigenbouw kenteken op mijn EIGENBOUW harley....

Dat gelul slaat dan waarschijnlijk ook op je eigen verhaaltje.

Wat dit verhaal vreemd maakt is het volgende:

* Een standaard mid jaren 90 heritage kopen is veel goedkoper dan in 2003 er een opbouwen op eigenbouw kenteken ivm. BPM e.d. dus die vlieger gaat niet op...

* Waarom zou je een compleet standaard motor op willen bouwen en daarvoor een hoop extra betalen? Vreemd nietwaar? Hoop extra werk en geld voor dezelfde motor.

* het is een anniversary edition, wel heel toevallig dat je een complete anniversary motor in onderdelen kunt kopen...

* De verkoper geeft geen verklaring waarom deze standaard motor op eigenbouw kenteken staat, zegt alleen dat dat normaal is bij 9 van de 10 HD's....


Ik ben gaan kijken voor een ander overigens en persoonlijk ben ik van mening dat dit zaakje STINKT :W

Ikzelf zou NOOIT een motor of onderdelen willen kopen waarvan ik het vermoeden heb dat deze feitelijk aan een ander dan de verkoper toebehoren.
 
Alleen al het feit dat het een standaard HD betreft op eigenbouw kenteken en dat de verkoper daar geen reden voor kan bedenken is al een beetje vreemd...

*snuf snuf* Wat ruik ik toch???
 
De enige reden dat ik kan bedenken dat deze fiets een eeigenbouwkenteken heeft is dat er in 2003 misschien aanpassingen aan het frame zijn gedaan.
Daardoor vervalt het originele kenteken en krijgt de fiets een ander papiertje met plaat.

Verder zou ik geen enkele reden kunnen bedenken waarom iemand dit doet.
(tenzij die wel gejat is, maar dan zou ik hem niet eens willen hebben)
 
De enige reden dat ik kan bedenken dat deze fiets een eeigenbouwkenteken heeft is dat er in 2003 misschien aanpassingen aan het frame zijn gedaan.
Daardoor vervalt het originele kenteken en krijgt de fiets een ander papiertje met plaat.

Verder zou ik geen enkele reden kunnen bedenken waarom iemand dit doet.
(tenzij die wel gejat is, maar dan zou ik hem niet eens willen hebben)
Maar in dat geval is de fiets niet meer GEHEEL STANDAARD!
 
Terug
Bovenaan Onderaan