CR500 '98 ombouwen naar SM project

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
hallo,

Sinds gister ben ik de eigenaar van een CR500 '98. Ik heb hem gekocht om hem om te bouwen naar een Supermotard. Ik zal hier mijn project bij gaan houden zodat ik niet het CR500 topic hoef te "vervuilen" met al mijn foto's. ;)

zo haalde ik hem gister op:

full



ik zoek nog:

* SM wielen, liefst compleet, anders onderdelen ervan.
* buddy overtrek in meerdere kleuren (rood/wit/zwart)
* mooie uitlaatdemper
* carbonlook stickervel

* wave schijf achterwiel
* mooi MX stuur
* valblokken voor op de voor en achteras.
* mooi klein achterlicht wat niet opvalt
* voorkantje (licht)
* zijkappen en achterspatbord CRF250 (wit)
* voorvork compleet model va. '96

en als je nog wat mooi SM spul hebt liggen laat het dan ff weten in dit forum ;)
 
Laatst bewerkt:
de vorige eigenaar vertelde mij dat er een nieuwe krukas en lagers plus een nieuwe ziuger in zat. met dit alles had hij 4 keer gereden.. Tja, verkopers zeggen wel meer dus ik ging er maar niet van uit.
omdat ik het blok er net toch onder vandaan had gehaald kon ik het niet laten om alles ff te checken.

de krukas ziet er perfect uit en kan best nieuw zijn, totaal nergens speling op.

de zuiger lijkt mij ook niet heel oud, al heeft hij wel wat loopspoortjes in de lengterichting maar die zijn zeer oppervlakkig. ik denk dat de vorige eigenaar niet zo secuur was met het schoonmaken van het luchtfilter... gelukkig heeft hij na de montage maar 4 keer gereden ;)

full

 
beetje vage foto idd, maar de zuiger is ook nieuw, 4 keer mee gereden kan goed kloppen. ribbeltjes zitten er nog op, op 1 plekje zijn ze een beetje weg.
 
alleen toen ik de koppelingskant open maakte waren er wat mindere berichten..

full


het lijkt wel of de platen een keer zijn omgedraaid omdat ze aan 1 kant teveel versleten waren. het huis is ook ingeslagen, vooral bij de bovenste plaat ongeveer een milimeter, de onderste plaat bijna niet. wel raar want hij koppelde prima :?
dus in ieder geval moet ik nieuwe koppelingsplaten en waarschijnlijk een nieuw koppelinghuis. -O- de eerste tegenvaller, maar dat valt nog mee na alles wat ik al uit elkaar heb gehaald.

de radiateurs zijn nog opvallend goed, op een paar kleine beschadegingetjes na. ik denk dat er nieuwe op zijn gezet.
 
ja, hij koppelt nog prima, maar ik verwacht dat je er niet meer vaak mee hoeft te rijden voordat je er wat van begint te merken. ik heb al meteen een aanbioeding gekregen van iemand die nog een koppelingshuis heeft, leve MF :}
 
andere kant ook maar even opengemaakt, zag er nogal vies uit, maar gaat er weer keurig uitzien hoor :Y zelf vind ik de vonk niet super sterk, ik den day als ik het zootje uit elkaar haal en alles schoon maak hij het wel beter doet. eerst even een vliegwiletrekker scoren..
 
ah, tinus wil aan me verdienen ;) :+

maar je hebt wel gelijk, ik heb bij een cr250 ook een keer zotte vijlen aan het koppelingshuis, binnen no time was hij weer ingeslagen omdat je nog meer ruimte maakt tussen de koppelingsplaten en het huis.

we doen alles goed dus er komt een nieuw huis in en nieuwe plaatjes.




ik wou net even het vliegwiel eraf halen, maar ik heb niet de juiste vliegwieltrekker. even kijken waar ik die kan regelen..
 
ah, tinus wil aan me verdienen ;) :+

maar je hebt wel gelijk, ik heb bij een cr250 ook een keer zotte vijlen aan het koppelingshuis, binnen no time was hij weer ingeslagen omdat je nog meer ruimte maakt tussen de koppelingsplaten en het huis.

we doen alles goed dus er komt een nieuw huis in en nieuwe plaatjes.




ik wou net even het vliegwiel eraf halen, maar ik heb niet de juiste vliegwieltrekker. even kijken waar ik die kan regelen..

nee, goede raad is meer waard dan geld.
 
Ja, die koppeling is wel ten dode opgeschreven, daar maakt die 500 snel korte metten mee.
Het ziet er naar uit dat je alles zal moeten nakijken, schoonmaken, smeren en poetsen, kortom wat TLC, maar dan hebbie weer een frisse 500!
Succes ermee, en blijf piccies posten! ;)
 
net weer verder gegaan met demonteren. wat kunnen bouten vast gaan zitten in aluminium zeg!! :( maar uiteindelijk alles netjes los gekregen. alles ligt nu uit elkaar en het schoonmaken/opknappen kan beginnen.

ik heb het koppelingshuis gedemonteerd en meteen de rechterkant van het blok opengemaakt. het ziet er allemaal nog prima uit. ik ben verder geen rare dingen tegen gekomen. ook de kop van de cilinder gehaald en alles grondig bij daglicht geïnspecteerd. het ziet er allemaal nog fris uit, vervangen is nog lang niet nodig. op de zuiger zitten overal nog de ribbeltjes.

full
 
ik heb de schokbreker helemaal uit elkaar gehaald. het aluminium glimt weer en ik heb de cilinder ontdaan van zijn roest, in de grondverf gespoten en daarna een kleurtje gegeven. deze kleur (goud/geel) had ik toevallig nog staan maar het is wel een mooie kleur voor de binnenkant denk ik.

de veer (spiraal) ga ik stralen. over de kleur ben ik het nog niet uit.

full
 
of je zet er meteen een andere veer in i.v.m sm gebruik ;)

ik ben niet van plan om er echt mee te gaan racen dus dat vind ik een beetje overbodig. en het moet wel leuk blijven ivm mn geld.

heb jij trouwens niet nog een setje SM velgen voor me of weet je iemand die een setje over heeft? jij zit toch een beetje in de SM wereld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan