Hoe is de hanteerbaarheid van de Sportster 883 low?

carina

MF'er
6 apr 2007
109
0
bergen op zoom
Hoi chopper rijders/rijdsters.

Ik rij op dit moment op een Honda Shadow 600.
Maar denk erover (als ik het geld er voor heb natuurlijk) een Harley Sportster 883 low aan te schaffen.

Wil van jullie graag horen of deze hanteerbaarder/wendbaarder is dan mijn Honda Shadow.

Groetjes Carina
 
Carina, naast de 883 bestaat er ook een 1200 LOW, zelfde gewicht maar met een veel soepeler motor. Beide versies leverbaar in minstens 8 kleuren, keuze uit 55 pagina's fabrieksopties (15 zadels) Er zijn geen 2 identieke H-D's.
Uw LOW zal uniek zijn, toch zult U bij de grootste motorfamilie ter wereld behoren.
full
 
Carina, naast de 883 bestaat er ook een 1200 LOW, zelfde gewicht maar met een veel soepeler motor. Beide versies leverbaar in minstens 8 kleuren, keuze uit 55 pagina's fabrieksopties (15 zadels) Er zijn geen 2 identieke H-D's.
Uw LOW zal uniek zijn, toch zult U bij de grootste motorfamilie ter wereld behoren.[afbeelding]

Is een 1200 low niet te pittig voor mij?
Rij pas 3 jaar :] . Ben van plan nu eens heel het jaar door te rijden, behalve met pekel op de weg dan. Ben een mooi weer rijder met weinig tijd.
Ben ook nog steeds geen held op de motor maar zal wel eigen schuld zijn moet meer ervaring krijgen.


Wel 2 juni een motortoertocht doen met oude lesinstructeur rijden zo'n 60 á 70 motoren mee allerlei soorten :]

Prachtige foto ik ben aan het kwijlen..................

Je hebt het denk ik over nieuwe HD denk ik? Veel eurotjes.

Maar hoop ooit bij de familie te gaan behoren. :) :Y
 
Klinkt alsof Ultra aandelen heeft in HD.

Anyway, de 883 low is prima te besturen hoor. Maar qua gewicht ligt het iets hoger dan de Jap. Op iets hogere snelheid (120+) heeft de voorvork iets de neiging om te gaan vibreren.

Wendbaarheid is zeer goed, mits je de tijd neemt om te wennen. De 883 gaat wat hoger in toeren rijden dan de 1200. Als je het wilt uitproberen stap dan eens naar je lokale dealer en vraag een testrit aan voor beide modellen.

Wat wel is met de modelen 2004+ is dat deze rubbermounted zijn. Dwz dat het blok in rubbers gehangen is om de vibraties wat in te dammen. De modellen hiervoor hebben dit niet.

2006+ heeft ook een lichtere koppeling. Dat maakt het veelvuldig schakelen wat eenvoudiger voor je linkerarm / hand. Tevens is de hele tranny herzien vanaf de modellen 06.

Waar ik niet voor zou opteren is een 883 kopen met in het achterhoofd een conversie uit te (laten) voeren naar 1200 op een later tijdstip. Maar dat is een persoonlijke noot.

Dus hij is iets zwaarder dan de Jap. Handling is prima. De remmen zijn wel minder dan je waarschijnlijk gewend bent evenals de vering. Maar nogmaals dat moet je zelf ervaren.

Testrijden is het sleutelwoord. Je dealer wil je graag helpen, en dan kan je er eens rustig over nadenken.

Succes
 
[Uw LOW zal uniek zijn, toch zult U bij de grootste motorfamilie ter wereld behoren.

uhhhhhhhhhhhh...sure.

Welkom bij de grootste familie van Nederland..... :9

Ultra bedoelt natuurlijk weer zijn geliefde HOG. :Z Dat pasje kan Carina straks beter gelijk in de vuilnisbak gooien. _O-

@Carina, met de 883 low is niets mis. Goede keuze !!

2006-Harley-Davidson-XL883Sportster883Lowb.jpg


grtz HD4ever :)
 
Laatst bewerkt:
Topie, lekker pittig, wentelbaar en licht. toevallig deze ochend een rondje op gemaakt, maar wel effie voor de aanschaf zelf een rondje op rijden want elke motor rijd voor iedereen anders. succes.
 
Is een 1200 low niet te pittig voor mij?
Rij pas 3 jaar :] . Ben van plan nu eens heel het jaar door te rijden, behalve met pekel op de weg dan. Ben een mooi weer rijder met weinig tijd.
Ben ook nog steeds geen held op de motor maar zal wel eigen schuld zijn moet meer ervaring krijgen.


Wel 2 juni een motortoertocht doen met oude lesinstructeur rijden zo'n 60 á 70 motoren mee allerlei soorten :]

Prachtige foto ik ben aan het kwijlen..................

Je hebt het denk ik over nieuwe HD denk ik? Veel eurotjes.

Maar hoop ooit bij de familie te gaan behoren. :) :Y

Pittige Harleys bestaan niet.Er bestaan wel Harleys die kapot gaan,iets eerder kapot gaan en nog eerder kapot gaan.
Rij al 18 jaar op zo'n ding maar de familie heb ik nogf nooit gezien.Hoop ze ook nooit te ontmoeten.

Maat antw. op de vraag.
Zo'n 1200 is zelfs ideaal als beginnersfiets.
Weinig vermogen,goede hanteerbaarheid. *D

Alleen die verekte familie- :r uiststapjes.
 
tsjesses ultra hou es op met die propaganda...sjonge.

ze stelt een vraag over de motorfiets niet over die club...
 
tsjesses ultra hou es op met die propaganda...sjonge.

ze stelt een vraag over de motorfiets niet over die club...

:^

[me="w84me"]vraagt zich trouwens af of er eigenlijk veel voordelen aan zitten om bij die club/familie te horen hij is namelijk niet zo van de clubs zegmaar :+[/me]
 
mijn vriendin heeft ook 883, is een prima ding maar niet snel...

Hoi Zanzibar

Hoeft voor mij niet persé snel te zijn, ben een rustige rijder geniet van het motorrijden maar ook van de dingen om me heen.
Rij eigenljk nooit over de snelweg.

Is dit haar eerste motor of heeft ze eerst ook op een ander merk gereden?

Kon met de lesmotor beter kantelen dan met de Shadow.

Is natuurlijk ook zo dat ik het niet zo erg vond om met de lesmotor te vallen dan met m'n eigen motor. Misschien ben ik daarom wel te voorzichtig.

groetjes carina :W
 
En natuurlijk zou ik eerst een proefrit willen doen.

Zouden ze er zomaar één meegeven? zodat ik hem uit kan proberen?

Groetjes
 
En natuurlijk zou ik eerst een proefrit willen doen.

Zouden ze er zomaar één meegeven? zodat ik hem uit kan proberen?

Groetjes

Ja hoor, Geen probleem. Doen ze graag ! Alleen even een formulier invullen, je rijbewijs laten kopieren en weg ben je met de bike. Ga je lekker eens een uurtje de Sportster testen. :)
 
En natuurlijk zou ik eerst een proefrit willen doen.

Zouden ze er zomaar één meegeven? zodat ik hem uit kan proberen?

Groetjes

kreeg bij HCS in zoetermeer zonder problemen de mogelijkheid om een proefrit te maken kwestie van vragen ... nee heb je ..ja kun je krijgen :+
 
Motoport Goes
Nobelweg 4
Goes (Zeeland), , NLD 4462 GK
(0)113.23.16.40
(0)113.21.20.74 (fax)
Visit our Web site
MotoPort Goes - Motordealer BMW - Honda - Suzuki - Kawasaki - Harley Davidson - Triumph- Yamaha - Vespa - Piaggio

Visit Our H.O.G.® Chapter
Home


O.I.T. Harley-Davidson
Liniestraat 121
Breda, , NLD 4816 BG
(0)76.571.07.19
(0)76.571.54.23 (fax)
Visit our Web site
http://www.oit-harley-davidson.nl



Harley-Davidson Rotterdam
Berkenwoudestraat 6
Rotterdam, , NLD 3076 JA
(0)10.492.85.00
(0)10 49 28 531 (fax)
Visit our Web site
http://www.harley-davidsonrotterdam.nl



HCS Harley-Davidson
Platinastraat 95-101
Zoetermeer, , NLD 2718 ST
(0)79.363.12.00
(0)79.361.91.06 (fax)
Visit our Web site
hcsmotor.com

Visit Our H.O.G.® Chapter
http://www.sweetlakechapter.nl


Central Harley-Davidson
Corridor 15A
Veghel, , NLD 5466 RB
(0)41 33 11 950
(0)41 33 11 951 (fax)
Visit our Web site
Central Harley-Davidson

Visit Our H.O.G.® Chapter
http://www.corridorchapter.nl


Harley World Amsterdam
Schepenbergweg 8
Amsterdam, , NLD 1105 AT
(0)20.365.80.00
(0)20.365.80.08 (fax)
Visit our Web site
http://www.harleyworld.nl
full
 
dank voor jullie reacties.

Maar rijdt een sportster nu beter dan een shadow 600?
Rijgedrag, hanteerbaarheid in bochten enz. :] :] :W

ik heb een sportster, vriendin een shadow 600 dus kan aardig vergelijken
een sportster is een stuk pittiger,
en ik denk dat t zelfs beter stuurt,
toch rijdt een shadow wat makkelijker,
lichte koppeling, laag gewicht, handelbaar


(al kan ik niet vergelijken met een nagelnieuwe sportster)
 
Terug
Bovenaan Onderaan