Het grote "hoe-help-ik-een-forum-...

Status
Niet open voor verdere reacties.
IS DAT nou niet juist het "werk" van een moderator? Om zulks in goede banen te lijden.
Zullen we anders ook maar meteen het topic voor jullie schrijven? Kom op jongens, jullie roepen om verbetering, dan moet je ook maar de schouders eronder zetten ipv je er zo makkelijk van af te willen maken.

Als die dat goed doen, krijgt dat vanzelf een vervolg door de vaste bezoekers. Niet andersom, en dat is wat hier al die tijd gebeurde. Maar ondertussen wel die vaste bezoeker afkatten als die er een keer zin in had en de boel ging afzeiken.

We komen d'r wel .....
Afzeiken is nooit nodig. Vind ik een teken van zwakte. Je hoeft elkaar niet met een fluwelen handschoentje aan te pakken, maar afzeiken is weer een ander uiterste. Doe je in real life toch ook niet? (hoop ik ;) )
 
Zullen we anders ook maar meteen het topic voor jullie schrijven? Kom op jongens, jullie roepen om verbetering, dan moet je ook maar de schouders eronder zetten ipv je er zo makkelijk van af te willen maken.Afzeiken is nooit nodig. Vind ik een teken van zwakte. Je hoeft elkaar niet met een fluwelen handschoentje aan te pakken, maar afzeiken is weer een ander uiterste. Doe je in real life toch ook niet? (hoop ik ;) )
Het eerste stuk ging over het er op wijzen. Niet dat jullie topics moeten aanmaken.

Het afzeiken is bij wijze van spreken, het wil er nog wel eens ongenuanceerd aan toe gaan.

Het is hier net politiek. Je kan niet net als Balkenende roepen dat de verantwoordelijkheid bij de burger ligt en dan vervolgens die burger naaien in ieder gat dat je kan vinden. Dan wordt die burger boos.
 
Ik ben zelf beduiden minder gaan posten omdat er steeds meer topics kwamen waar ik niks aan vond en dan verlies je je aandacht. Verder zijn er alternatieve fora waar het misschien beter vertoeven is dus dan ga je daar maar naartoe. Makkelijk toch? Als ik een tv programma niet leuk vind, dan zap ik ook verder ipv me eraan te gaan lopen ergeren.

Ik vind het wel flauw om de moderators de schuld te geven, de gebruikers bepalen immers de content. De boel verzieken met onzin topics/reacties en sollicitaties naar een ban vind ik kinderachtig.

Tips heb ik niet, de inhoud maakt het immers interessant en die wordt niet door de moderators bepaald. Misschien dat het over een tijdje vanzelf weer wat 'beter' wordt. Zo niet, dan zijn er voldoende alternativen.
 
Het eerste stuk ging over het er op wijzen. Niet dat jullie topics moeten aanmaken.

Het afzeiken is bij wijze van spreken, het wil er nog wel eens ongenuanceerd aan toe gaan.

Het is hier net politiek. Je kan niet net als Balkenende roepen dat de verantwoordelijkheid bij de burger ligt en dan vervolgens die burger naaien in ieder gat dat je kan vinden. Dan wordt die burger boos.
Interessante analogie. Op welke manier "naaien" of anderszins benadelen wij jullie?
 
Ik ben zelf beduiden minder gaan posten omdat er steeds meer topics kwamen waar ik niks aan vond en dan verlies je je aandacht. Verder zijn er alternatieve fora waar het misschien beter vertoeven is dus dan ga je daar maar naartoe. Makkelijk toch? Als ik een tv programma niet leuk vind, dan zap ik ook verder ipv me eraan te gaan lopen ergeren.

Ik vind het wel flauw om de moderators de schuld te geven, de gebruikers bepalen immers de content. De boel verzieken met onzin topics/reacties en sollicitaties naar een ban vind ik kinderachtig.

Tips heb ik niet, de inhoud maakt het immers interessant en die wordt niet door de moderators bepaald. Misschien dat het over een tijdje vanzelf weer wat 'beter' wordt. Zo niet, dan zijn er voldoende alternativen.

Ik voel me schuldig:

* Heb een chopper die wel vet verbouwd is, MAAR NIET DOOR MEZELF!

* Er zit echt handgemaakt spul op MAAR OOK HIGHWAYHAWK!

* Ik weet NIKS VAN TECHNIEK!


En toch kom ik hier graag af en toe rondneuzen en waarschijnlijk van die topics die jullie haten....sorry :j :j :j
 
nu wordt er gewerkt aan een oplossing voor 'choppers'... :)



maar hoe wil je dit mf-breed aanpakken :?
overal een sticky die door gebruikers wordt onderhouden/aangestuurd lijkt me op een vlak komen die eigenlijk voor de mods is bedoelt....
 
nu wordt er gewerkt aan een oplossing voor 'choppers'... :)



maar hoe wil je dit mf-breed aanpakken :?
overal een sticky die door gebruikers wordt onderhouden/aangestuurd lijkt me op een vlak komen die eigenlijk voor de mods is bedoelt....

kijk daar hebben we wat aan,ik durf het bijna niet te zeggen maar dat ben ik dus eigenlijk wel met je eens
 
Jongens, tis overal hetzelfde....

chopperforum vol domme vragen, commentaar erop mag niet..

streetfighter rijst de pan uit, subforum komt er niet....ja uiteindelijk na maanden zeiken en zeuren...

Dus:

Choppers: Motor-Forum

Streetfighters: Motor-Forum

voor de rest:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu wordt er gewerkt aan een oplossing voor 'choppers'... :)



maar hoe wil je dit mf-breed aanpakken :?
overal een sticky die door gebruikers wordt onderhouden/aangestuurd lijkt me op een vlak komen die eigenlijk voor de mods is bedoelt....
Zullen we gewoon kleine stapjes nemen? En waarom moet dit opeens MF breed worden ingezet?

Er is een verschil tussen de mod uithangen en een stukje sociale controle. Een initiatief als dit vind ik het laatste.
 
Zullen we gewoon kleine stapjes nemen? En waarom moet dit opeens MF breed worden ingezet?
niks moet ;)

alleen dit fenomeen komt niet alleen in deze rubriek voor
Er is een verschil tussen de mod uithangen en een stukje sociale controle. Een initiatief als dit vind ik het laatste.
ik hoop voor je dat het idd zo zal gaan :Y
 
Interessante analogie. Op welke manier "naaien" of anderszins benadelen wij jullie?
Neem toch niet alles zo letterlijk. Was gewoon een voorbeeldje over aan de ene kant wijzen op eigen verantwoordelijkheid en daar aan de andere kant niets voor terug doen.
Maar we waren dat nu aan het oplossen dus ga nou niet op iedere slak zout leggen.
 
niks moet ;)

alleen dit fenomeen komt niet alleen in deze rubriek voorik hoop voor je dat het idd zo zal gaan :Y
Misschien is het helemaal niets, is absoluut mogelijk. Ik zie ook de mogelijke issues/problemen. Ik wil het alleen graag proberen, want dat kan tot MF-brede verbeteringen leiden. Overigens zie ik ook MF-breed wel dingen die niet goed gaan hoor; tis eigenlijk jammer dat dit topic cq deze toestand nu tussendoor komt, want ik wil binnen korte tijd een soort van "MF bezoekers onderzoek" houden. Maar goed, nood breekt wetten :)
 
Misschien is het helemaal niets, is absoluut mogelijk. Ik zie ook de mogelijke issues/problemen. Ik wil het alleen graag proberen, want dat kan tot MF-brede verbeteringen leiden. Overigens zie ik ook MF-breed wel dingen die niet goed gaan hoor; tis eigenlijk jammer dat dit topic cq deze toestand nu tussendoor komt, want ik wil binnen korte tijd een soort van "MF bezoekers onderzoek" houden. Maar goed, nood breekt wetten :)
mss helpt het door antwoorden te geven op vragen als deze
dat geeft een beetje openheid van zaken en maakt duidelijk wat jullie standpunt is
 
Helaas maar waar:
op elk open forum zit een groep die irritant bezig is t.o.v. de groep die het wèl interessant vindt. (div. motorfora, computerfora, huisdierenfora -- bedenk het en de irritante groep bestaat)

Op gesloten fora (dat is; eerst lid worden van de club en dan krijg je toegang tot het forum, zoals het nieuwbouwforum) vindt je die groep niet. Dat komt mijns inziens omdat op gesloten fora het gemeenschappelijk belang groter is. (WIJ vs. de grote boze buitenwereld)

Hoe lost dit zich op :

Ik denk dat de oplossing gezocht moet worden in een "gesloten groep"

Bijvoorbeeld dat de TS mag aangeven of het topic openstaat voor iedereen om te posten , of alleen voor degenen met een "Serieuze post achtergrond (=hoge banaanscore) .
Lezen staat vrij natuurlijk

Hierdoor kun je een scheiding aanbrengen tussen serieus en irritant en bij overtreding de score resetten of tijdelijk laag genoeg maken.
Er zullen altijd mensen zijn die hiervoor een maas in het web ontdekken, maar Bannen kan dan altijd nog ( bij recidive)

I rest my case, the defendant is yours.

[edit] Voordeel, bij een paar rare posts is de banaanscore nog niet zo gedaald, dus de vrijdagmiddag kan gehandhaafd blijven [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan