Honda Shadow 600 matzwart verven/spuiten

Rien84

MF'er
30 mrt 2007
81
0
Rotterdam
Heeft er iemand ervaring of tips over het matzwart verven/spuiten van het frame van een Shadow 600? Inclusief de spatborden en de tank, dus alles wat bijvoorbeeld rood of blauw is bij veel shadows. Alles wat chroom is, laat ik dus gewoon chroom.

Laten spuiten is niet echt een optie vanwege de prijs, ik ben van plan om het zelf en met wat hulp van m'n broer te doen in de garage van mijn ouders (die ik helemaal ga afdekken met folie natuurlijk).

Bedankt!
 
Volgens mij is er nu een topic over deze vragen. Helemaal bovenaan!

Eerst zelf een beetje nadenken scheelt vaak een hoop trammelant.
 
Volgens mij is er nu een topic over deze vragen. Helemaal bovenaan!

Eerst zelf een beetje nadenken scheelt vaak een hoop trammelant.


Wat voor trammelant? Ik heb zat tijd gestoken in het via de zoekmachine vinden van antwoorden op mijn vraag, maar ik vond ze niet. Natuurlijk zijn er wel topics over het spuiten van een motor, maar ik kreeg geen duidelijkheid over het specifiek matzwart maken van een Honda Shadow 600. Een shadow spuiten lijkt mij bijvoorbeeld heel anders dan een Virago spuiten, omdat bij een Shadow altijd het hele frame dezelfde (felle) kleur is en bij een Virago meestal alleen de spatborden en de tank.

Dus ja, ik heb 'zelf al een beetje nagedacht' en daarna besloot ik dit topic te openen.
 
Ik denk bij mezelf...ik reageer bewust niet.... })

( Ja, mijn VT600 is matzwart, maar het verschilt geen ruk van een virago, HD of whatever voor een motor....).

Dus ik reageer niet.....
 
Als je slim bent koop je een Shadow welke al een zwart frame heeft, het zwart spuiten van het frame kost namelijk een hoop tijd (alles moet eraf/uit). Het plaatwerk gewoon schuren --> ontvetten --> spuiten als gewoonlijk, volgens mij bestaat het plaatwerk van een Shadow 80% uit kunstof? dan heb je dus waarschijnlijk nog een extra hechtmiddel nodig. Dus op deze manier komt het spuiten wel overeen met ieder ander motortype.
 
Wat voor trammelant? Ik heb zat tijd gestoken in het via de zoekmachine vinden van antwoorden op mijn vraag, maar ik vond ze niet. Natuurlijk zijn er wel topics over het spuiten van een motor, maar ik kreeg geen duidelijkheid over het specifiek matzwart maken van een Honda Shadow 600. Een shadow spuiten lijkt mij bijvoorbeeld heel anders dan een Virago spuiten, omdat bij een Shadow altijd het hele frame dezelfde (felle) kleur is en bij een Virago meestal alleen de spatborden en de tank.

Dus ja, ik heb 'zelf al een beetje nagedacht' en daarna besloot ik dit topic te openen.


als je dan even goed gekeken had, had je gezien dat juist veel europese shadows, (vt 600)het frame zwarte hebben, en alleen tank en spatborden in kleur,
De vlx 600 en hebben wel vaak een in kleur gespoten frame,

als je gezocht had over matzwart spuiten heb je vast wat gevonden over motip die je ff "af moet bakken" (en dat zou ik nou net doen met de spatborden van een shadow, is namelijk tupperware,
 
Nee, dat heb ik helaas niet gevonden, terwijl ik toch flink wat tijd gestoken had in het zoeken. Misschien ben ik niet zo handig in zoeken in topics ofzo. In elk geval had ik het idee, dat dit forum er is om je met o.a. je vragen te helpen en als je iets niet in oude topics kan vinden, leek het mij dat je dan wel een nieuw topic mag openen.
 
als je dan even goed gekeken had, had je gezien dat juist veel europese shadows, (vt 600)het frame zwarte hebben, en alleen tank en spatborden in kleur,
De vlx 600 en hebben wel vaak een in kleur gespoten frame,



Nou, daar hoef ik me niet voor te schamen, want dat zijn er op Marktplaats zo'n 2 op de 25 ofzo. Zou overigens wel handig zijn inderdaad, dat zou me een hoop gedoe schelen.

Kan iemand mij het verdere verschil tussen een VT en VLX misschien vertellen?
 
Het antwoord:

Je frame is zwart.. dus hoef je niets aan te doen.

De rest:
Schuren, kunstof primer, grondverf en dan matzwart...

Probleem is dat het uit een spuitbus NIET benzinebestendig is, dus voorzichtig zijn met tanken..

Succces!
 
ff een kleine rectificatie....al zou ik niet reageren... :9

Heb zelf een VT 600 C en het frame was niet zwart.....verder is ie gewoon matzwart gespoten na een beetje schuren en meer niet ( Met Motip ), blok gewoon met Motip hitte bestendig. thats all....

Fuck...heb ik toch gereageerd..... |( |(
 
Laatst bewerkt:
Haha ja en voor de tweede keer al, je weet van geen ophouden. Ik ga zelf het blok gewoon chroom laten, maar bedankt voor je tip he!
 
Hey Rien..Ik heb na een ongeval mijn VLX een kleurtje gegeven. Na matzwart ( eiglans latex ) gebruikt te hebben ben ik met structuurverf van GAMMA aan de gang gegaan. Mooi effect ( met blokkwast ) maar ik heb wel gekozen om zijdeglans hammerslag erover heen te gooien. Gewoon de losse kappen en de tank eraf halen. De zijkappen+achterspatbord laten zitten. Ruimte genoeg om te smeren. Een VT is een europeese uitvoering, VLX is Amerikaans. MZZL Peter
 
Haha ja en voor de tweede keer al, je weet van geen ophouden. Ik ga zelf het blok gewoon chroom laten, maar bedankt voor je tip he!

volgens mi jzit er niet veel chroom aan een vt of vlx blok??? :N :N

carter en cilinders zijn gespoten, carterdeksels en klepdeksels zijn gepolijst alu, die met blanke lak gespoten zijn
 
Een VLX blok is een en al chroom........ :r

Gelukkig zijn de VT blokken zoals Gijs zegt...hard borstelen en het dondert er allemaal af... ;)

Wanneer hou ik me nou eens aan een afspraak met mezelf.... |(
 
Laatst bewerkt:
Rien:

Ik ga binnenkort dus ook beginnen met spuiten. Hij gaat ook matzwart worden.
Gewoon alles goed schuren ontvetten en heel goed afplakken en spuit je mis, ff herstellen met thinner.

Neem FF wat foto;s en plaats ze gelijk hier.

En voor alle mensen die vinden dat je beter moet zoeken: Bemoei je lekker met je eigen en laat deze jongen lekker een topic openen als ie dat wil. Jullie hoeven niet te antwoorden!!!

Hart: moet je voorzichtig meedoen!
 
Wat een onzin zeg, tuurlijk kun je deze vraag stellen. Een frame spuiten is nu eenmaal geen alledaagse klus.
Waarom reageer ik? Ik heb een geen Shadow 600 maar een Kawasaki LTD454. Maar ik heb wel mijn gehele frame onlangs gespoten.
Echter, bij mij is heel de motor uit elkaar geweest, dus blok en alle andere zaken waren gedemonteerd.
Daarna heb ik heel het frame schoongemaakt, afgebeten met standaard verf-afbeit, schoongewassen, gestraald, geschuurd en gespoten.
Als je het frame alleen wil schuren let er dan op dat alle vettigheid verwijderd is, en alle overige onderdelen goed afgeplakt zijn. Spuit ook bij schuren eerst een grondverf, dat verbeterd het resultaat voor de komende jaren.
Ik heb het frame met spuitbussen van Motip gespoten. Eerst 2 lagen grondverf, en daarna 2 lagen zwarte lak. Ik heb echter een halfglanzende verf gekozen maar de methode is hetzelfde.
Het spuiten met spuitbussen gaat prima. Tip, draai regelmatig het spuitkopje een beetje, zodat alle verf correct uit de spuitbus komt. En spuit de spuitbus net niet leeg maar pak dan een nieuwe. Een (bijna) lege spuitbus gaat spetteren en dat verpest het resultaat. Die bijna lege spuitbus niet weggooien. Je kunt hem goed gebruiken om beschadigingen bij te werken. Beetje lak in de dop spuiten, en met een goede penseel kun je beschadigingen correct bijwerken.
Ik heb mijn frame gewoon in mijn schuur gespoten. Alles een beetje afgeplakt en de vloer nat gemaakt, dat voorkomt stofdeeltjes aanzienlijk.
Wacht niet te lang tussen de 2 verflagen, je moet de laklaag nl. dichtspuiten om een egale laag te vormen. Dat voorkomt het zgn. sinasappel effect.
Als het effe kan, zet je frame voor en na het spuiten in de zon. De lak wordt dan een stuk harder.
En wat de benzine-bestendigheid betreft, standaard lak kan best een beetje benzine aan. Ik zou het niet aanraden voor een tank, maar voor een frame volstaat het prima. Of je moet wel heel erg kwistig tanken....
Voor mijn tank heb ik 2 comp. vernis gebruikt (hoogglanzend inderdaad) ook in spuitbus verkrijgbaar, maar wie weet hebben ze deze ook in matte vernis. Even vragen bij een goede autolakken zaak doet wonderen.

Succes met je spuitklus
 
Ik heb mijn VT500 bijna helemaal met Hammarite behandeld. Wordt een stuk harder dan andere verf, hoewel Motip ook een goede verf is.

En idd: voorzichtig tanken, want benzine doet niet aardig tegen lak.

Het verschil tussen VLX en VT? een VT is 'standaard' en VLX luxer, meer chroom en meer oog voor het plaatje zal ik maar zeggen.
 
mag jij mij uitleggen waar dat extra chroom zit....


grootste verschillen zijn de extra reflectoren op een vlx, (lelijker)deze zitten op radiator, en op achterspartbord

de mijlen teller op de vlx ipv km teller, (staan wel ook heel klein km op)

meest opvallend verschil is de veel te grote lompe lelijke kentekenplaathouder/ spatbord verlenging op de VT

En ik meen dat de meeste vlxen een zwart frame hadden ipv in kleur gespoten maar dit is dan mischien alleen voor de oudere)

een vlx heeft ook running lights (knippers voor branden continu)
 
mag jij mij uitleggen waar dat extra chroom zit....


grootste verschillen zijn de extra reflectoren op een vlx, (lelijker)deze zitten op radiator, en op achterspartbord

de mijlen teller op de vlx ipv km teller, (staan wel ook heel klein km op)

meest opvallend verschil is de veel te grote lompe lelijke kentekenplaathouder/ spatbord verlenging op de VT

En ik meen dat de meeste vlxen een zwart frame hadden ipv in kleur gespoten maar dit is dan mischien alleen voor de oudere)

een vlx heeft ook running lights (knippers voor branden continu)


+ bij een vlx is er sprake van een " verchroomd motorblok ". Bij de VT niet.
 
matzwart spuiten?? fluitje van een cent!!
ik ben nu een VT 700 C aan het spuiten. spatborden, tank en zelfs het chroom.
goede resultaten. ben net nieuw op het forum en weet nog niet hoe alles werkt anders had ik een foto geplaatst. of iemand moet het me ff uitleggen hoe dat gaat.
 
trouwens de spuitverf hoeft ook niet duur te zijn, ik haal het bij action voor maar € 1,99 per spuitbus. ook de primer kost maar € 1,99. het chroomwerk goed schuren en opruwen. eerst de primer en dan mat-zwart.

groeten jan
 
Bedankt voor jullie tips allemaal!!!

Als ik heel het frame matzwart wil maken, zonder de motor uit elkaar te halen, kan ik dan trouwens niet beter aan de slag met een klein kwastje ipv met een spuitbus, of maakt dat niet uit?

En weet iemand hoeveel tijd ik hier ongeveer in ga steken? Moet je elke verflaag bijvoorbeeld een nacht laten drogen?

Alvast bedankt weer he!
 
Terug
Bovenaan Onderaan