Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht

hmmm Ik had niets moeten posten gisteren... Werd vandaag meteen getrakteerd op een lekke vork keerring. :)

Iemand die al eens zelf vervangen? Heb je special tools nodig? En hoeveel en welke olie moet erin?
 
Klaar met toprekje en zijrekjes maken. *D

Pffffffff.......toch best een klusje om dat een beetje netjes te maken en de looks van de motor niet te verprutsen. En zo slank mogelijk houden. En makkelijk (de)montabel .

Maar vind het zelf wel geslaagd. Zijrekjes kunnen er apart af, en dan heb je alleen een toprekje , of niks. Sleuteltje 10 en imbusje 5 en 3 minuten.
Zit nu voor de vakantie ff in de spuitlak, maar als-ie bevalt, breng ik hem denk ik wel even naar de poedercoater. Is er mooi genoeg voor vind ik zelf :P
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Is dat helemaal custom made joh? Snel gedaan dan!

Dat is helemaal custom ja, alles zelf bedacht met een scheve blik naar een H & B foto. Maar die zijn lelijk, en bedoeld voor koffers.

2 dagen mee aan het prutsen geweest, maar heel kalm aan....de werkplaats die ik kon gebruiken was boven de 30 graden............ik denk in totaal 8 uur echt werk, incl. ritjes naar bouwmarkt en nadenken met een peukje hoe het nou weer verder moet. Geen tekening dus.
En geen CNC buigapparaat, dus alles met de hand gebogen. :P en niet op de motor willen hechten (lassen) dus dat was wat meer werk. Op mn ouwe supertenere ook zoiets gedaan , maar dan echt op de brommer vastgehecht, en later afgelast. Maar dat geeft teveel schade.
En de foto van bovenaf is net scheef genomen, het ding is echt retestrak symmetrisch . :9~
 
Laatst bewerkt:
hmmm Ik had niets moeten posten gisteren... Werd vandaag meteen getrakteerd op een lekke vork keerring. :)

Iemand die al eens zelf vervangen? Heb je special tools nodig? En hoeveel en welke olie moet erin?
Volgens mij is het gewoon modelletje fietspomp. De 45mm keerringen zijn (in theorie) makkelijk te krijgen bij een KTM- of veringboer. Husqvarna heeft ook vergelijkbare vorken gehad. Of er een speciale tool is om de demperstang van binnen uit tegen te houden bij het los- en vastdraaien weet ik niet...kom je vanzelf achter :Y :+

Voor zover ik weet is het standaard SAE 7,5 olie en 150mm luchtkamer....en dan heb je weer mensen die beweren dat je 140mm moet nemen, en een 25mm preload spacer, en de vorken 15mm laten zakken door de kroonplaat, en dat ie dan pas echt lekker door de bocht gaat etc etc.

Vering ga ik ook nog een keer doen.......als ik de elektrische spoken eruit heb. Vandaag viel ie uit tijdens het voorkruipen tactisch gebruik maken van de mogelijkheden van de motor. Spannende tijden. }) Bleek de linker accu-aansluiting te zijn.
 
Laatst bewerkt:
hmmm Ik had niets moeten posten gisteren... Werd vandaag meteen getrakteerd op een lekke vork keerring. :)

Iemand die al eens zelf vervangen? Heb je special tools nodig? En hoeveel en welke olie moet erin?

Jij zit in ook in het noorden toch? Henk Pel in Grootegast. Husky boer.
Husquarna heeft dezelfde Marzocchi voorvorken gebruikt.
En Husquarna was/is eigendom van Cagiva............jaja het kan verkeren.......
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik kom ook even inbreken hier,

Ik ben op zoek naar een andere motor en kwam de Cagiva Gran Canyon 900 tegen nu heb ik hier eigelijk 1 vraag over: Hoe is deze motor voor lange mensen? ben zelf zn 1.98 en wil graag weten of jullie denken dat ik er knap op kan zitten?

Ik weet dat ik natuurlijk moet gaan proefrijden maar voordat ik ergens heen rij wil ik dit wel eerst even een beetje uitgezocht hebben :)

(nog tips waarnaar ik moet kijken bij eventuele bezichtiging?)
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje: past de Vervangingsruit Touring / Flip-up - Cagiva NAVIGATOR 1000 die op MDi online staat ook op de canyon?
 
Vorige week mijn 'nieuwe' grand canyon opgehaald. Een waardige opvolger van mijn TDM, wat een verschil in motorkarakter! :]

M'n aanwinst heeft 20.000 km gelopen, en inderdaad lijkt het balhoofdlager versleten. Ook is er lekkage geweest bij de koppelingen aan de tank. Dit is wat klungelig opgelost en moet nog eens definitief worden aangepakt. De motor staat sinds 2001 op kenteken maar op de meeste onderdelen staat '98, verder heeft de motor het kleine ruitje dat bijna geen naam mag hebben, hoe kan ik het bouwjaar herkennen?

Verder ziet de motor er prima uit en hij rijdt ook erg goed.

Ik heb veel gelezen over de brandstof aansluitingen, maar het is me niet helemaal duidelijk welke onderdelen ik hiervoor het beste kan bestellen. Heeft iemand een Eriks partnummer oid?

Zelfde vraag voor het balhoofd lager, waar kan ik dit het beste bestellen (partnumber?)

Tenslotte, valt er ergens een werkplaatshandboek te downloaden?

Alvast bedankt!
 
Rustig hier, mooi weer zeker ;) . Maar even een (matige) foto erbij:



Vorige week mijn 'nieuwe' grand canyon opgehaald. Een waardige opvolger van mijn TDM, wat een verschil in motorkarakter! :]

M'n aanwinst heeft 20.000 km gelopen, en inderdaad lijkt het balhoofdlager versleten. Ook is er lekkage geweest bij de koppelingen aan de tank. Dit is wat klungelig opgelost en moet nog eens definitief worden aangepakt. De motor staat sinds 2001 op kenteken maar op de meeste onderdelen staat '98, verder heeft de motor het kleine ruitje dat bijna geen naam mag hebben, hoe kan ik het bouwjaar herkennen?

Verder ziet de motor er prima uit en hij rijdt ook erg goed.

Ik heb veel gelezen over de brandstof aansluitingen, maar het is me niet helemaal duidelijk welke onderdelen ik hiervoor het beste kan bestellen. Heeft iemand een Eriks partnummer oid?

Zelfde vraag voor het balhoofd lager, waar kan ik dit het beste bestellen (partnumber?)

Tenslotte, valt er ergens een werkplaatshandboek te downloaden?

Alvast bedankt!
full
 
Laatst bewerkt:
John Doe, balhoofdlager heb ik van detechnoshop.nl, een Timken L44643-L44610. De maat is gelijk aan die van vrijwel iedere KTM. Ik zou je een linkje willen geven, maar dat schiet allemaal niet op via op m'n telefoon op de camping :) Zoek voor die koppelingen even op "Eriks" in dit topic, ik heb de links en partnrs een half jaar geleden gepost. Laat ff weten of het lukt!
 
Even opletten allemaal!!!!!!!!!!:

Vanmiddag bij mijn favoriete T-shirtdrukker geweest, en uit nood geboren maar een Ducati-shirt gekocht.
Cagiva had-ie nog niet.
Ze drukken alleen eigen ontwerpen, volledig handwerk, niets geautomatiseerd.

Maar hij liet zich ontvallen dat hij al wel een tijd een Cagiva shirt in de planning heeft, en het ontwerp al klaar. Maar het is er nog niet van gekomen.
Misschien als we met meer belangstellenden een aanvraag indienen dat ze ze willen drukken!

Ik weet dat er misschien makkelijkere drukkerijen zijn enzo.....maar dit is een unieke kleine drukkerij met heel erg goede kwaliteit, en een lange motorhistorie. Ik herken de shirts vanaf een kilometer :) ze drukken al vanaf 1972 motorshirts, en verzenden ze inmiddels al lang wereldwijd. Ik heb er inmiddels 7 van ze, en de kwaliteit en de uniekheid is super. Dus belangstellenden???? Melden!!! In dit topic denk ik,om het centraal te houden.
Voor een indruk: motomania punt nl
 
Hoi L@mpie, ik heb diverse keren geprobeerd een shirt met Cagiva logo en naam te laten drukken, maar dit werd telkens geweigerd vanwege bestaande copyrights. Mocht het jouw drukker wel lukken voor een redelijke prijs, dan wil ik wel meeliften
 
Iemand een idee waar ik een nieuw startrelais kan bestellen?
Het is een Japans ding:

hitachi MS5A-181


Een tip voor een goede vervanger is ook welkom!


Laat maar, gevonden bij Startwin!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan