Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er zeer mooi uit.. Betrap me er zelf ook weleens op dat ik soms zomaar enkele minuten ( met trots ) naar mn RF zit te kijken.

Heb je trouwens de cockpit met cockpitspray gedaan? Of van die zwarte bumper spray voor auto's??

Met bumperspray(is bij de Lidl in de aabieding deze week), eerst op een doek, goed uitwrijven :9~
Als het heeft geregend blijf je het restant van de druppel (soort kalk) niet meer achter.
En het metaal doe ik met..............yep WD40 :} :} :}
 
Die bumperspray ( heb ik ook ) werkt perfect.
Had beetje benzine geknoeid op de cockpit, en je zag een soort van olievlek zitten, poetsen met van alles en nog wat hielp niks.
Dus de bumperspray gepakt, beste laag erop gedaan en voila, vlek weg.. :Y
 
Gelukkig maar dat je niks hebt gebroken :)


Ik zit eigenlijk met een probleem, heb voor mijn verjaardag(afgelopen juni) van mijn vriend 1 gratis motorrijles gekregen met bijbehorende theorieboek en cd-rom :]
Had er zo zin in om daar mee te beginnen :Y Alleen paar dagen later ging mijn vriend onderuit met zijn motor '( Nu heb ik sinds dat is gebeurd helemaal geen zin meer in motorrijlessen :N
Ik ben er best van geschrokken wat er toen is gebeurd en het zit mij soms nog niet echt lekker...terwijl ik motoren toch geweldig vind.
Zou ik eerst even een tijdje wachten en dan toch beginnen of helemaal niet meer?
Vind het best moeilijk om een beslissing te nemen na wat er gebeurd is -O-


ok 2 dingen:

ten eerste: rij nooit in angst, want dan lig je zo op je plaat ;)

ten tweede: met die proefles kan praktisch niks gebeuren.. hij is al betaald, en je kunt als je daar bent gelijk van de motor af zodra je dat niet wil, jij bepaald zelf hoe hard.. zolang je luistert naar die gast hoef je niet bang te zijn... je zult waarschijnlijk niet eens boven de 50 km/u uitkomen misschien zelfs wel nog minder ;) sowieso blijf je op een parkeerplaats oid waar je de hele ruimte voor jezelf hebt ;)
en misschien ontdek je dan wel hoe je het leuk vind!!

motorrijden is nu eenmaal risico's nemen.. de een valt wat vaker dan de ander.. lees dus goed: iedereen valt wel es :)
en afhankelijk van je karakter is de kans groter of minder groot dat je er wat aan over houdt.. daargelaten natuurlijk dat je altijd idioten kunt tegenkomen die je van de weg afknallen |(
Maar je hebt de risico's zelf het meeste in de hand.. je rechterhand voornamelijk, daar zit nl je gas, en je voorrem(belangrijkste rem, 80% bij droogweer ;) )
en als je rekening houdt met de fouten die een ander kan maken, kom je al een heel eind zonder te vallen :Y

ik heb vanalles gehoord en gezien.. studeer geneeskunde dus kom ook wel es op EHBO... en nja.. shit happens.. daarom ga ik motorrijden om me te ontspannen :]

en ook ik ben al es gevallen.. klein schuivertje want ik reed niet hard.. en was ik zo slim om een goede broek aan te hebben had ik er niks aan over gehouden.. heb dus alleen geschaafde knieen met geschaafd ego en geschaafd motortje aan over gehouden ;)
 
Gelukkig maar dat je niks hebt gebroken :)


Ik zit eigenlijk met een probleem, heb voor mijn verjaardag(afgelopen juni) van mijn vriend 1 gratis motorrijles gekregen met bijbehorende theorieboek en cd-rom :]
Had er zo zin in om daar mee te beginnen :Y Alleen paar dagen later ging mijn vriend onderuit met zijn motor '( Nu heb ik sinds dat is gebeurd helemaal geen zin meer in motorrijlessen :N
Ik ben er best van geschrokken wat er toen is gebeurd en het zit mij soms nog niet echt lekker...terwijl ik motoren toch geweldig vind.
Zou ik eerst even een tijdje wachten en dan toch beginnen of helemaal niet meer?
Vind het best moeilijk om een beslissing te nemen na wat er gebeurd is -O-

Tja als je vriend van de trap valt ga je dan voortaan alleen met de lift naar boven ?


O ik heb er weer een kras bij :X
 
Laatst bewerkt:
Tja als je vriend van de trap valt ga je dan voortaan alleen met de lift naar boven ?


O ik heb er weer een kras bij :X

krassen sucken, aan de andere kant ga je d'r wel relaxter van rijden, niet meer dat 'oh jee, dalijk dit en dat'

de mijne zit onder de krassen tegewoordig, muurtje in de brandgang, een nietje dat onder de tanktas was gaan hangen (DAAAAG tank B| ), de hielstukken van mijn racelaarzen die gewoon hele stukken uit de stickers van de kont slijten, en sinds afgelopen weekend met het demonteren van de tank, een van de montage ogen over de sticker naast de benzine kraan, hoppa, de vellen hangen erbij ;(

Ooit was ie net zo mooi als die met al die feuteus :P maar ik rijd er zoveel op dat echt bijhouden er op den duur niet meer in zit zeker niet na de eerste paar krassen, dan ga je vanzelf denken, met krassen rijd ie ook net zo lekker :)
 
Tja als je vriend van de trap valt ga je dan voortaan alleen met de lift naar boven ?


Hmm,dat vind ik toch wel wat anders dan met de motor onderuit gaan.
En een lift blijft weleens vastzitten......dan sta je daar in zo'n klein hokje B| :P
Gelukkig hoeft ik niet zo vaak met de lift want stel je eens voor............ :X

@all, thanks voor de tips enz. *O*
Ga er zeker wat mee doen :Y
 
krassen sucken, aan de andere kant ga je d'r wel relaxter van rijden, niet meer dat 'oh jee, dalijk dit en dat'

de mijne zit onder de krassen tegewoordig, muurtje in de brandgang, een nietje dat onder de tanktas was gaan hangen (DAAAAG tank B| ), de hielstukken van mijn racelaarzen die gewoon hele stukken uit de stickers van de kont slijten, en sinds afgelopen weekend met het demonteren van de tank, een van de montage ogen over de sticker naast de benzine kraan, hoppa, de vellen hangen erbij ;(

Ooit was ie net zo mooi als die met al die feuteus :P maar ik rijd er zoveel op dat echt bijhouden er op den duur niet meer in zit zeker niet na de eerste paar krassen, dan ga je vanzelf denken, met krassen rijd ie ook net zo lekker :)

Wat je zegt onder het rijden merk je er niks van :P

Ja mijn schoonvader heeft het gedaan, ach ik had nog geen kras op mijn voorspatbord :X
 
nou laatste x dat ik me de moeite doe voor een hele reactie te typen :+

trouwens mijne heeft nu ook wat krasjes maar ga toch proberen nadat ze wegzijn om em heel te houden :)
 
krassen sucken, aan de andere kant ga je d'r wel relaxter van rijden, niet meer dat 'oh jee, dalijk dit en dat'

de mijne zit onder de krassen tegewoordig, muurtje in de brandgang, een nietje dat onder de tanktas was gaan hangen (DAAAAG tank B| ), de hielstukken van mijn racelaarzen die gewoon hele stukken uit de stickers van de kont slijten, en sinds afgelopen weekend met het demonteren van de tank, een van de montage ogen over de sticker naast de benzine kraan, hoppa, de vellen hangen erbij ;(

Ooit was ie net zo mooi als die met al die feuteus :P maar ik rijd er zoveel op dat echt bijhouden er op den duur niet meer in zit zeker niet na de eerste paar krassen, dan ga je vanzelf denken, met krassen rijd ie ook net zo lekker :)


Dat is ook zo, daarom neem ik nu extra veel foto's :P

Als je zelf het onderhoud doet gaat het best een keer mis met de lak en krassen, en wat
je zegt: hij zal er niet minder van gaan rijden :]
Toch doet de eerste kras het meeste pijn '(
Maar het is toch wel gaaf om een motor van 11 jaar te hebben die er nog zo netjes uitziet!
 
Dat is ook zo, daarom neem ik nu extra veel foto's :P

Als je zelf het onderhoud doet gaat het best een keer mis met de lak en krassen, en wat
je zegt: hij zal er niet minder van gaan rijden :]
Toch doet de eerste kras het meeste pijn '(
Maar het is toch wel gaaf om een motor van 11 jaar te hebben die er nog zo netjes uitziet!

jep dat is het zeker :) dat had ik ook, altijd die reacties, huh? is die al 10 jaar oud (inmiddels 11 dus) ehm, ja

blijkbaar waren ze bij suzuki hun tijd wel vooruit met het design :P

die eerste kras ja, vloeken man, niet normaal, wat baalde ik daarvan.... daarna ging het wel snel bergaf :P dat mijn laarzen zoveel 'schade' aan zouden richten had ik niet verwacht, en dat zie je pas als het te laat is. En toen nog die krassen op de tank..

het afgelopen jaar heeft ie onder een zeiltje moeten staan in de voortuin, ook dat doet geen goed, krijg je van die roestplekjes van. Ik onderhoud hem wel goed, technisch is ie inmiddels weer helemaal in orde, alleen dat zie je d'r niet aan af jammer genoeg :P

ach, eind volgend jaar wil ik toch eens gaan kijken voor iets anders, misschien wel een SV 1000SZ, die vind ik ook ZOOO mooi
 
jep dat is het zeker :) dat had ik ook, altijd die reacties, huh? is die al 10 jaar oud (inmiddels 11 dus) ehm, ja

blijkbaar waren ze bij suzuki hun tijd wel vooruit met het design :P

die eerste kras ja, vloeken man, niet normaal, wat baalde ik daarvan.... daarna ging het wel snel bergaf :P dat mijn laarzen zoveel 'schade' aan zouden richten had ik niet verwacht, en dat zie je pas als het te laat is. En toen nog die krassen op de tank..

het afgelopen jaar heeft ie onder een zeiltje moeten staan in de voortuin, ook dat doet geen goed, krijg je van die roestplekjes van. Ik onderhoud hem wel goed, technisch is ie inmiddels weer helemaal in orde, alleen dat zie je d'r niet aan af jammer genoeg :P

ach, eind volgend jaar wil ik toch eens gaan kijken voor iets anders, misschien wel een SV 1000SZ, die vind ik ook ZOOO mooi

Ja roest is er bij mij nog helemaal niet te vinden gelukkig !

Is dat die sv met volledig kuip?
 
Ja roest is er bij mij nog helemaal niet te vinden gelukkig !

Is dat die sv met volledig kuip?

:Y ja, die :9~


edit:
deze dus :)

fsget.php
 
Laatst bewerkt:
hoe zo zo' motor rijden in vergelijking met de RF?


En is zo'n tl1000r niks ?
 
Laatst bewerkt:
hoe zo zo' motor rijden in vergelijking met de RF?

weet het NOG niet, maat van me heeft er een, dus binnenkort een keer ruilen voor een ritje.

Ik verwacht dat ie makkelijker stuurt, scheelt veel in gewicht. Ik heb er wel al eens OP gezeten, das wel een verschil. De RF is zo breed en bruut dat je d'r echt 'in' zit als het ware, dat had ik op die SV dus helemaal niet, weet ook niet of ik dat wel fijn vind :P

Het rijden, tja, de SV heeft wel wat pk's minder (106 krukas dacht ik) maar die zijn wel eerder te gebruiken, het top vermogen van de RF zit toch wel een heel eind richting de 10.000 toeren, en hoewel dat soms leuk is, kom ik bijna nooit zo hoog in de toeren.

Het koppel is ook wel wat hoger van de SV dacht ik, maar dat is te verwachten met een 2 cilinder. De tank ik kleiner, bij 180 km moet die maat echt tanken, terwijl ik dat pas bij de 200/220 doe (als ie op reserve moet :P )

Het lijkt me iig de moeite waard om eens op te rijden, ik heb op de SV650 gelest, en dat vond ik toen echt heel erg leuk. Maar te weinig vermogen, dus wie weet is de SV1000 wel een waardige opvolger.

Heb ook wel zitten kijken naar een GSX1400, wel bruut, maar toch wel een heel stuk minder sportief dan de RF


enne, ohja, de TL-R (en S) vind ik lellijk :P de vork + blok in een SV1000 frame, zou ik wel geweldig vinden :}
 
Laatst bewerkt:
weet het NOG niet, maat van me heeft er een, dus binnenkort een keer ruilen voor een ritje.

Ik verwacht dat ie makkelijker stuurt, scheelt veel in gewicht. Ik heb er wel al eens OP gezeten, das wel een verschil. De RF is zo breed en bruut dat je d'r echt 'in' zit als het ware, dat had ik op die SV dus helemaal niet, weet ook niet of ik dat wel fijn vind :P

Het rijden, tja, de SV heeft wel wat pk's minder (106 krukas dacht ik) maar die zijn wel eerder te gebruiken, het top vermogen van de RF zit toch wel een heel eind richting de 10.000 toeren, en hoewel dat soms leuk is, kom ik bijna nooit zo hoog in de toeren.

Het koppel is ook wel wat hoger van de SV dacht ik, maar dat is te verwachten met een 2 cilinder. De tank ik kleiner, bij 180 km moet die maat echt tanken, terwijl ik dat pas bij de 200/220 doe (als ie op reserve moet :P )

Het lijkt me iig de moeite waard om eens op te rijden, ik heb op de SV650 gelest, en dat vond ik toen echt heel erg leuk. Maar te weinig vermogen, dus wie weet is de SV1000 wel een waardige opvolger.

Heb ook wel zitten kijken naar een GSX1400, wel bruut, maar toch wel een heel stuk minder sportief dan de RF


enne, ohja, de TL-R (en S) vind ik lellijk :P de vork + blok in een SV1000 frame, zou ik wel geweldig vinden :}

ja vind de gsx1400 ook bruut, maar ja als ik ooit een andere motor koop ga ik denk ik voor een 600cc, lijkt me snel genoeg, heb er toch geen geld voor nu dus tja la maar hangen.
 
De SV stuurt veel makkelijker,Is ook veel platter te leggen,bochtensnelheid ligt veel hoger.0-160 is de SV sneller daarboven wint de RF het.


hmm maar ja dan nog het the looks .

Maar goed verleden week heb ik in een z3 roadster gereden, bevalt me wel een open wagen, dus ik heb geoppert om de motor en de huidige auto weg te doen en voor een cabrio te gaan kijken :X
 
hmm maar ja dan nog het the looks .

Maar goed verleden week heb ik in een z3 roadster gereden, bevalt me wel een open wagen, dus ik heb geoppert om de motor en de huidige auto weg te doen en voor een cabrio te gaan kijken :X
:r :r :r :r :r :r :r :r (motor verkopen...?)
doe normaal man ga je dan ook naar een warm land verhuizen waar je de cabrio altijd kunt gebruiken.
of neem je er zo een mooie hardtop bij _O-
 
:r :r :r :r :r :r :r :r (motor verkopen...?)
doe normaal man ga je dan ook naar een warm land verhuizen waar je de cabrio altijd kunt gebruiken.
of neem je er zo een mooie hardtop bij _O-

:^ :P kennis van me heeft zo'n Z3 maar dat weegt niet op tegen de lol van een motor vind ik.

plus hij is me te klein :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan