Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zadelpijn stond hij bekend om, maar ik heb er zelf niet meer last van dan als bij andere motoren. Maar ik ben ook wat langer dan gemiddeld (1,91m), misschien dat dat scheelt.

Ik heb vanavond met elke andere motorrijders in ieder geval weer heerlijk gescheurd! De vering voor 2 standen soepeler gezet, die stond dus op z'n strakst. En achter ook weer 1 lichter, en het is nu een stuk beter, geen keihard vering meer. Eindelijk dus wat soepeler.

Alleen hoop ik nog wel de 6000km te gaan halen met deze achterband. Ik heb er nu denk ik bijna 1000km opzitten met deze net nieuwe band, maar hij slijt volgens mij wel heel erg hard. Het rubber is ook erg zacht als je het vergelijkt, plakt wel als een idioot aan de weg, maar om nou een paar banden van 219 p/j weg te rijden vind ik weer iets te gek.
Morgen bij daglicht eens opmeten hoeveel mm profiel erop zit, toen ik hem kocht in ieder geval 6mm ;)
 
niemand last gehad van het nood weer??????

Nee gelukkig niet, heb de gehele achtergevel er uit liggen en ong. 10 kuub zand is er nu uit, dus gelukkig maar, geen last gehad.

Mijn platte dak ligt ook erg los nu dus moet er niet aan denken als daar de wind onder zou komen.

Enne de brommert is nog steeds onder behandeling......
 
Nee, ik gelukkig ook niet. Met zulk weer laat ik de motor wel lekker staan ;)

Ik heb gelijk ff een vraagje. Ik heb net 4 liter olie en oliefilter binnen gehad, maar moet ik nou het oliefilter vervangen? Het plaatje in het werkplaatshandboek is net te vaag zodat ik het nu net niet kan zien. Ze hebben het over een speciale sleutel, heb ik die ook nodig dan ?

Bij mij gs500 had ik het ook zelf vervangen, was echt een makkie. Alleen daar was het filter volgens mij anders, die was helemaal open en zat in een huis. En die van een rf600 is een dichte, die moet je dus op het carter schroeven ofzo?

Bedank alvast voor de hulp :)
 
Ik heb morgen een toertocht :) :) :) *O* *O*
En waar ........ dat is een verassing
Nu ff duimen dat het weer een beetje knap blijft
(geen zin in een zomerse hagel bui) -O-
 
@ riczun,

De oliefilter kan je zien zitten vooraan het motorblok,tussen de uitlaatbochten.
Ik vervang die zonder speciale sleutel.
Normaal gezien kan je die met de hand wel los krijgen en indien dit niet het geval is kan je steeds een schroevendraaier doorheen slaan.
Om de nieuwe te monteren moet je enkel zien dat je de rubber dichting goed voorziet van een laagje verse motorolie en daarna handvast zetten,da's meer dan voldoende.
 
...

Bij mij gs500 had ik het ook zelf vervangen, was echt een makkie. Alleen daar was het filter volgens mij anders, die was helemaal open en zat in een huis. En die van een rf600 is een dichte, die moet je dus op het carter schroeven ofzo?

Bedank alvast voor de hulp :)

Helemaal open en in een huis... heb je het niet over een luchtfilter?
Een oliefilter is 9 van de 10 keer een rond 'blikje' met schroefdraad en een pakking aan één kant.
 
Laatst bewerkt:
@ riczun,

De oliefilter kan je zien zitten vooraan het motorblok,tussen de uitlaatbochten.
Ik vervang die zonder speciale sleutel.
Normaal gezien kan je die met de hand wel los krijgen en indien dit niet het geval is kan je steeds een schroevendraaier doorheen slaan.
Om de nieuwe te monteren moet je enkel zien dat je de rubber dichting goed voorziet van een laagje verse motorolie en daarna handvast zetten,da's meer dan voldoende.

Oke, dank je wel. Alleen lijkt het me dat het niet zo vast zit met de hand. Het moet niet gaan lekken natuurlijk.

Helemaal open en in een huis... heb je het niet over een luchtfilter?
Een oliefilter is 9 van de 10 keer een rond 'blikje' met schroefdraad en een pakking aan één kant.

Bij een gs500 lijkt het op een klein luchtfilter inderdaad. Je schroeft daar een kapje aan de voorkant van het blok af en dan kan je het oliefilter eruit halen en dan nieuwe erin en de kap met een o-ring weer netjes bevestigen en klaar!
 
Laatst bewerkt:
niemand last gehad van het nood weer??????

Jawel, ik ben zeiknat geworden in het Goffertpark... -O-
Ik bedoel dan ook echt zeik zeik en zeiknat... -O-
Nadat de regen (en onweer) weg waren was het wel weer erg gezellig :Y


@Riczun

Stevig met de hand aandraaien is echt voldoende hoor
 
Laatst bewerkt:
Oke, nou als nog iemand het zegt zal het wel snor zitten!!

Bedankt! Dan ga ik lekker aan de slag en dan draait straks het RF''je nog lekkerder met versie olie en oliefilter *D
 
Nog even terugkomend op mijn zadelpijn;

Ik ben erachter gekomen dat mijn zithouding te gespannen was. Daardoor kreeg ik sneller last etc.
Dus deze jongen zit voortaan compleet ontspannen op de RF!..haha

Had gister mijn motor gewassen etc en kwam wederom tot de conclusie dat het eigenlijk zo'n mooie motor is! Tuurlijk, het kan altijd sneller en moderner maar ik ben gewoon onwijs blij dat ik uberhaupt op een dergelijke motor kan rijden!!
Nou, tot zover deze preek;-)
 
mijn RFje staat eindelijk terug op punt.
Nieuwe achterband (michelin sportmax),K&N luchtfilter,verse olie en filter,
nieuwe progressieve veren en nieuwe olie in de vorkpoten en nieuwe balhoofdlagers en nieuwe lagers in de wielen.
Ondertussen tevens de carbon hugger geplaatst,undertail in de juiste kleur gespoten en gemonteerd.
En...dit alles zelf gedaan :Y :Y

Wat staat er nog op het programma : een run op de testbank om de carbs perfekt te kunnen regelen want met de nieuwe luchtfilter merk ik wel een verschil op bepaalde toerentallen.
Ziehier paar piccies van de werkzaamheden :

547175625_534b61bed8.jpg

547175573_459977e08e.jpg

547167381_730a99c75a.jpg

547175385_c8778e5024.jpg
 
En een paar met nieuwe undertail

547188456_bb9355958a.jpg

547188378_d4acee7855.jpg

547188362_40753c44fc.jpg


En m'n uitlaatje,voor een zacht prijsje op ebay gekocht in Engeland,'t is een
Harpoon (ik had er nog nooit van gehoord) en hij maakt een zààlig geluidje :P

547280407_326cef56ed.jpg
 
Ziet er erg netjes uit die werkzaamheden!

Hoewel ik er nog niet over uit ben of ik een undertray nu het mooier vind worden. Dan lijkt de achterkant toch nog wat breder en dan in verhouding met de achterband...

Maar blijf vooral foto;s posten ;)
 
Ik vroeg mij ooit eens af waar die ogen voor dienen aan de voorzijde van het blok. Na het bestuderen van de microfiches van de RF600RR en GSXR750W 1993 werd mijn vermoeden bevestigd. Het onderdeelnummer van het onderblok ( 11300-17848 ) is gelijk. :Y De ogen dienen dus voor bevestiging in het wiegframe van de GSXR. Van de GSXR600W 1992 heb ik nog geen fiches kunnen vinden. Alleen afbeeldingen op een onderdelen site. Ik zag daar dat de nummers van de krukas, zuiger en cylinderblok verschilden. De nummers van de drijfstang en kleppen kwamen echter overeen. De kop van een GSXR is zeker anders omdat de RF hier word bevestigd en de carburateurs onder een andere hoek staan.

Op een Duits forum beweert iemand een standaard 105PK versie van de RF600 te bezitten. Dit zou komen door een andere inlaatnokkenas dan in Duitsland gemonteerd wordt. Dit vermogen wordt ook opgegeven voor de GSXR600W ( bij 12000 toeren ). Het is dus waarschijnlijk dat door het monteren van een GSXR600W nokkenas het vermogen stijgt naar 105 PK. }) Wel zal het koppel bij een lager toerental afnemen. *O*
 
Vandaag mijn Rf opgehaald bij Motofit! Zitten nu weer frisse remschijven onder (2e hands, dat wel) en RVS remkabels....Wat een verschil met de oude kabels! Hij remt 10x beter. Veel sterkere vertraging en gevoel. Gewoon een aanrader!
 
Ik heb vorig weekend ook een leuke toertocht door Brabant gemaakt, uiteindelijk 260 kilometers op de teller gezet. Merkte alleen wel op de snelweg dat ie boven de 130-140 iets onrustig wordt in het rijwielgedeelte, en dat doet ie sinds ik de ketting heb laten vervangen... Denk dat het achterwiel opnieuw gebalanceerd moet worden (misschien is 1 van die loodjes bij het monteren eraf gegaan). Iemand nog andere idee-en over waar het aan kan liggen?
 
Ik vroeg mij ooit eens af waar die ogen voor dienen aan de voorzijde van het blok. Na het bestuderen van de microfiches van de RF600RR en GSXR750W 1993 werd mijn vermoeden bevestigd. Het onderdeelnummer van het onderblok ( 11300-17848 ) is gelijk. :Y De ogen dienen dus voor bevestiging in het wiegframe van de GSXR. Van de GSXR600W 1992 heb ik nog geen fiches kunnen vinden. Alleen afbeeldingen op een onderdelen site. Ik zag daar dat de nummers van de krukas, zuiger en cylinderblok verschilden. De nummers van de drijfstang en kleppen kwamen echter overeen. De kop van een GSXR is zeker anders omdat de RF hier word bevestigd en de carburateurs onder een andere hoek staan.

Op een Duits forum beweert iemand een standaard 105PK versie van de RF600 te bezitten. Dit zou komen door een andere inlaatnokkenas dan in Duitsland gemonteerd wordt. Dit vermogen wordt ook opgegeven voor de GSXR600W ( bij 12000 toeren ). Het is dus waarschijnlijk dat door het monteren van een GSXR600W nokkenas het vermogen stijgt naar 105 PK. }) Wel zal het koppel bij een lager toerental afnemen. *O*

Dat vermoeden was er al idd.

Als ik mijn RF niet weg gedaan had wegens last van mn lijf had ik er ondertussen waarschijnlijk wel gsxr1100w blok en vering aan hangen. ;)
 
Ik heb vorig weekend ook een leuke toertocht door Brabant gemaakt, uiteindelijk 260 kilometers op de teller gezet. Merkte alleen wel op de snelweg dat ie boven de 130-140 iets onrustig wordt in het rijwielgedeelte, en dat doet ie sinds ik de ketting heb laten vervangen... Denk dat het achterwiel opnieuw gebalanceerd moet worden (misschien is 1 van die loodjes bij het monteren eraf gegaan). Iemand nog andere idee-en over waar het aan kan liggen?

zit je wiel er wel recht in?
 
srry even vergeten te melden.....hij is bijna klaar....ik heb um een nieuw kleurtje gegeven....hij was rood en is nu fluoriserend geel nu moeten hij nog bestickerd worden en er moeten aan de onderkant nog 2 kuipdelen aan.

gr. walter
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan